• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4199 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

عدد و رقم

115 ميليون دلار

صادرات زعفران از خراسان رضوي

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: از ابتداي سال 97 تاكنون 85 تن زعفران اين استان به ارزش 115 ميليون دلار به كشورهاي مختلف جهان صادر شده است.مجتبي مزروعي افزود: در اين مدت در مجموع 98 تن محصول زعفران ايران به ارزش 124 ميليون دلار صادر شده است. وي ادامه داد: پارسال 65 تن زعفران به ارزش 88 ميليون دلار از خراسان رضوي صادر شده بود. رييس سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي گفت: با افزايش قيمت دلار ميزان صادرات زعفران استان نيز رشد بسيار داشته و اين روند همچنان ادامه دارد.مزروعي پيش‌بيني كرد كه امسال 310 تن زعفران در خراسان رضوي توليد شود.

۵ تا ۲۰ درصد

ماليات بر عايدي مسكن

سخنگوي كميسيون عمران مجلس گفت: بر اساس طرح ماليات بر عايدي مسكن، مالكان دسته اول به تعداد اعضاي خانواده‌شان از ماليات بر عايدي مسكن معاف هستند؛ به غيراز اين گروه، هر خريد و فروش در حوزه مسكن، مشمول ماليات مي‌شود.صديف بدري از بررسي طرح الحاق يك ماده به قانون ماليات‌هاي مستقيم در كميسيون عمران مجلس خبر داد و گفت: اين طرح با هدف مقابله با سوداگري و دلال بازي در بازار مسكن و كاهش التهابات اين بازار تدوين شده است.نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: طراحان طرح مذكور با تدوين اين طرح به دنبال حمايت از توليد و عرضه مسكن، كاهش نوسانات بازار مسكن، جلوگيري از سوداگري و حمايت از خانه‌دار شدن اقشار ضعيف هستند.وي گفت: طرح ماليات بر عايدي املاك در قالب يك ماده واحده به قانون ماليات‌هاي مستقيم افزوده مي‌شود، حال بر اساس اين ماده، بعد از يك ماه از لازم‌الاجرا شدن قانون، هر نقل و انتقال زمين، املاك و مستغلات و كاربري‌هاي مسكوني و تجاري، مشمول بر ماليات بر عايدي املاك مي‌شود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ماليات اعمال شده بر عايدي مسكن، در سال نخست 5 درصد، در سال دوم 10 درصد و در سال سوم 15 و در سال چهارم 20 درصد پيش‌بيني شده است.

كاهش ۳۵ درصدي

قيمت گوجه

رييس اتحاديه بارفروشان با اشاره به كاهش قيمت گوجه فرنگي و سيب‌زميني در بازار گفت: كاهش قيمت دلار باعث افزايش عرضه سيب‌زميني و افت قيمت اين محصول شده است.حسن صابري از كاهش قيمت سيب زميني و گوجه فرنگي در ميدان مركزي ميوه و تر‌بار خبر داد و اظهار داشت: قيمت گوجه فرنگي بعد از ممنوعيت صادرات اين محصول بين ۳۰ تا ۳۵ درصد كاهش پيدا كرد و در حال حاضر در ميدان مركزي در هر كيلوگرم بين ۲ تا ۳ هزار تومان عرضه مي‌شود.وي افزود: همچنين عرضه سيب‌زميني در ميدان افزايش پيدا كرده و همين مساله باعث كاهش قيمت اين محصول شده است.رييس اتحاديه بارفروشان با اشاره به اينكه قيمت سيب‌زميني طي دو روز اخير حدود ۲۰ درصد ارزان شده است، اظهار داشت: كاهش قيمت دلار تاثير زيادي در افت نرخ سيب‌زميني داشته به‌طوري كه امروز شاهد كاهش چشمگير قيمت سيب‌زميني در ميدان هستيم.به گفته صابري در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم سيب‌زميني در ميدان مركزي بين ۲ تا ۳ هزار تومان است.

۲۰ هزار حلقه لاستيك سنگين

توزيع به بازار تا آخر هفته

براساس اعلام گمرك، تعداد ۲۰ هزار حلقه انواع لاستيك خودروهاي سنگين به گمرك شهيد رجايي اظهار شده كه پيش‌بيني مي‌شود تا آخر اين هفته، بارگيري و جهت توزيع به بازار عرضه شود.با كاهش تعرفه واردات لاستيك خودروهاي سنگين از ۲۶ درصد به ۵ درصد از سوي هيات وزيران تمامي واردكنندگان لاستيك به گمركات مراجعه و در حال ترخيص كالاهاي خود هستند تا در سريع‌ترين زمان ممكن اين كالاها در كشور توزيع شود. بر اين اساس، روز سه‌شنبه 5 هزار حلقه لاستيك از گمرك شهيد رجايي بندر عباس بارگيري شد و ديروز نيز 5 هزار حلقه لاستيك خودروهاي سنگين ترخيص و بارگيري مي‌شود.علاوه بر ۱۰ هزار حلقه، بر اساس اطلاعات سامانه جامع گمركي كه رصد اطلاعات تجارت خارجي را به لحظه فراهم كرده، تعداد ۲۰ هزار حلقه ديگر انواع لاستيك خودروهاي سنگين نيز به گمرك شهيدرجايي بندرعباس اظهار شده است كه در مرحله اخذ مجوز استاندارد و پرداخت حقوق ورودي است و پيش‌بيني مي‌شود تا آخر اين هفته بارگيري و جهت توزيع به بازار عرضه شود.

10 هزار و ۳۰۰ تومان

قيمت عرضه مرغ در بازار

رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي، از عرضه مرغ آماده طبخ با قيمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار خرده فروشي خبر داد. مهدي يوسفخاني با اشاره به ثبات نسبي قيمت مرغ در روزهاي گذشته گفت: امروز مرغ در كشتارگاه با قيمت ۹۲۰۰ تومان، به عمده‌فروشي‌ها عرضه شده است.

وي با بيان اينكه قيمت‌هاي اعلام شده به واحدهاي صنفي استعلامي است، افزود: قيمت مرغ در مراكز عمده فروشي براي عرضه به واحدهاي صنفي ۹۴۰۰ تومان تعيين شده است.رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي افزود: قيمت مرغ شمال در خرده فروشي ۹۸۰۰ تومان و در مركز عمده فروشي ميدان بهمن، 9 هزار تومان عرضه شده است.يوسف‌خاني گفت: اين قيمت‌ها با احتساب ۱۰درصد سود به مصرف كننده عرضه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون