• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

از سرمايه رهبري خرج نكنيد

موضوع FATF همچنان يكي از موضوعات مهم در ميان اصولگرايان است. خصوصا اينكه آنها تلاش مي‌كنند مخالفان را به راهي معتدل هدايت كنند. در اين زمينه مهدي فضائلي در مقاله‌اي كه در روزنامه صبح نو منتشر كرد به هر دو طرف موافق و مخالف اين لوايح توصيه كرد كه بدانند با چه چيزي موافقت و مخالفت مي‌كنند. او ضمنا يادآور شد كه «شجاعت در مواجهه با موضوعاتي به‌خصوص از جنس برجام يا FATF است.» فضائلي تاكيد مي‌كند: «افراد واداده و مرعوبي كه در چنين مواقعي از سر ترس و متأثر از تهديدات با موضوع موافقت مي‌كنند، دستاورد مهم استقلال سياسي كشور را ناديده مي‌گيرند. در طرف ديگر هم افرادي كه احيانا از ترس متهم نشدن به وادادگي يا براي گرفتن ژست انقلابي با موضوع مخالفت مي‌كنند، ممكن است مصالح كشور را مورد غفلت قرار دهند.»

او موضوع اخير را يك موضوع ملي دانسته و خطي و سياسي كردن آن را صحيح نمي‌داند و معتقد است شكل‌گيري دوقطبي «اسلام و كفر» در همه مسائل و «عدم افراط و تفريط» لازم است چراكه بايد به اين مسائل خردمندانه نگاه كرد.

از نگاه فضائلي نكته نهايي، «كمتر خرج كردن از سرمايه گرانبهاي نظام يعني رهبري است. خوب است موافق و مخالف به‌جاي تكرار «مقام معظم رهبري فرمودند» يا نظاير آن، منطق رهبري را در موافقت يا مخالفت بفهمند و آن منطق را پشتوانه موافقت يا مخالفت خود قرار دهند. اميد آنكه روز به روز شاهد رشد عقلانيت انقلابي در مواجهه با مسائل باشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون