• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

اساتيد سياه‌نمايي مي‌كنند

فارس در گزارشي به موضوع انتشار نامه 292 نفر از اساتيد اصلاح‌طلب دانشگاه كه هشداري بود نسبت به وضعيت موجود، اعتراض كرده و آن را ساختارشكنانه مي‌داند. در اين نامه به بحران‌هايي همچون كم‌آبي، خشكسالي، مشكل ريزگردها، فقر، ركود ‌تورمي، ناامني‌هاي اقتصادي و اجتماعي اشاره و براي حل آن راهكارهايي همچون رفع حصر، آزادي زندانيان سياسي و حق دسترسي وكيل در پرونده‌هاي زندانيان سياسي را ارايه شده بود.

اين نامه در روزنامه همشهري نيز منتشر شد كه همين مساله ناراحتي ديگري را براي اصولگرايان به‌دنبال داشت. از همين رو برخي از اساتيد دانشگاه وابسته به اصولگرايان نسبت به آن اعتراض كردند.

درحالي كه در نامه نسبت به ايجاد اميد در جامعه تاكيد شده بود، فارس مي‌نويسد: متاسفانه كساني به عنوان طلبكار دست به قلم شده و پاي متني كه به اصطلاح خود «هشدارنامه» است، را امضا مي‌كنند كه خودشان بايد امروز در پيشگاه ملت بايستند و پاسخگو باشند نه اينكه بخواهند با راهكارهاي جديدشان دوباره ملت و كشور را در چاله ديگري بيندازند. در اين نامه تزريق نااميدي، سياه‌نمايي و وارونه‌ نشان دادن واقعيت به‌شدت موج مي‌زند.

خط رسانه‌اي كه فارس آن را دنبال مي‌كند پيش‌تر و به‌كرات توسط مشرق نيز دنبال شده بود كه به نوعي آنها را در حالت «مدافع وضع موجود» قرار مي‌دهد. چراكه مرتبا نسبت به اينكه مشكلات كشور توسط اصلاح‌طلبان بيان شود مورد مواخذه قرار داده‌اند.

پيش‌تر در همين ستون به پروژه‌هاي «فتنه اقتصادي»، «انقلاب كفشدارها» و «اجتماع ميليوني» كه مشرق با نگاه‌هاي امنيتي آن را كليد زده و خواهان برخورد با كساني شده بود كه نسبت به وضع موجود اعتراض كردند، اشارات زيادي شده است.

فارس نيز در همين رابطه مي‌نويسد: «در نامه مذكور آنچنان نسبت به وضعيت موجود سياه‌نمايي صورت گرفته كه گويا ديگر به بن‌بست رسيده‌ايم و چاره‌اي جز اينكه راهكارهاي ارايه شده را مو به مو انجام دهيم، نداريم؛ راهكارهايي سياسي كه به نظر مي‌رسد عمل به آن جز برطرف كردن خواسته و منافع شخصي يك گروه خاص، چيزي ديگر نخواهد داشت.» فارس در اين يادداشت نسبت به بي‌توجهي به نقش دولت در حل مشكلات در نامه اساتيد دانشگاه هم اشاره كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون