• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4212 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۸ مهر

يحيي گل‌محمدي و تيمش همچنان در صدر

پديده زيبا و هيجان‌انگيز

علي كربلايي

 

 

پديده حالا از يك مهمان ناخوانده در صدر جدول تبديل شده به مالك اين جايگاه. مشهدي‌ها در ليگ هجدهم در 9 بازي ابتدايي عالي كار كرده‌اند و با ثبت آمار يك شكست، 2 تساوي و 6 برد بهتر از تمام تيم‌هاي ليگ كار كرده‌اند. آنها با وجود لغزش هفته اول در بازي خانگي مقابل پرسپوليس از اهداف‌شان دست نكشيده‌اند. پديده در اين فصل 4 بار موفق به ثبت كلين‌شيت شده كه يك آمار دفاعي خوب است. آنها در هيچ مسابقه‌اي بيشتر از يك گل نخورده‌اند و با به ثمر رساندن 12 گل دومين خط حمله قوي ليگ برتر پس از سپاهان را در اختيار دارند. اما جداي از ثبت آمارهاي درخشان، پديده درون زمين هم يك تيم هيجان‌انگيز است و يكي از زيباترين فوتبال‌هاي ليگ ايران را ارايه مي‌دهد.

يكي از مهم‌ترين دلايل فوتبال زيبا پديده، چمن خوب استاديوم آستان قدس است. اين استاديوم مدرن كه مجهزترين استاديوم ايران هم هست، باعث شده تيم يحيي گل‌محمدي به راحتي بتواند روي زمين بازي كند و در اجراي تاكتيك‌هايش دچار مشكل نشود. در زمين‌هاي بي‌كيفيت به دليل ناهواري چمن امكان اينكه تيم‌ها با پاس‌كاري و روي زمين به موفقيت برسند كم مي‌شود، چرا كه درصد پاس‌هاي اشتباه بازيكنان بسيار زياد مي‌شود.

جداي از چمن خوب، كادر فني مجرب پديده هم در اين نتايج نقشي انكارناپذير داشته‌اند. يحيي به خوبي مي‌دانسته از بازيكنانش چه مي‌خواهد و بر مبناي خواسته‌هايش از مربي بدنساز تيم خواسته تا بدن بازيكنان را به شكلي آماده كند كه بتوانند تا دقايق پاياني بازي به خوبي به دوندگي بي‌امان‌شان ادامه بدهند. كاري كه پرسپوليس با برانكو و ماركو به خوبي انجام داده‌اند را زوج يحيي گل‌محمدي و مظاهر رحيم‌پور هم به خوبي انجام داده‌اند. بدن بازيكنان پديده به خوبي از پس اجراي سبك بازي‌اي كه مربي از آنها مي‌خواهد بربيايد.

اما مساله اصلي مساله يحيي گل‌محمدي است. او يك مربي موفق است. درست است كه تا امروز در ليگ به قهرماني نرسيده، اما نشان داده از دانش بالايي برخوردار است و يكي از بهترين مربيان نسل جديد فوتبال ايران است. او در فصول اخير با ذوب‌آهن اصفهان دو بار به عنوان قهرماني جام حذفي رسيده و در ليگ برتر هم ذوب‌آهن فوق‌العاده خطرناكي داشت. حالا تيمي ساخته به مراتب خطرناك‌تر از آن ذوب‌آهن. يحيي در پديده ستاره‌هاي اسم و رسم‌داري ندارد و اغلب بازيكناني كه در تيمش بازي مي‌كنند كساني هستند كه در تيم‌هاي ديگر چندان موفق نبوده‌اند. توجه كنيد كه به عنوان مثال يكي از ستاره‌هاي خط حمله اين تيم محمدرضا خلعتبري است كه بعد از سال‌هاي درخشش در ليگ برتر چند سالي مي‌شود كه بازي‌هاي درخشاني به نمايش نمي‌گذارد و چندان اوضاع مساعدي نداشته است. محمد قاضي مهاجم گل‌زن اين فصل پديده هرگز بين بهترين مهاجمان فصل قرار نمي‌گيرد و يك بازيكن معمولي است. اما امسال يحيي از همه بازيكنانش به بهترين شكل بازي مي‌گيرد. حتما اوايل فصل را به ياد داريد كه با چه سطحي از جنگندگي پديده‌اي‌ها براي رسيدن به پيروزي تلاش مي‌كردند و معمولا در دقايق پاياني از پس حريفان‌شان برمي‌آمدند. همين موضوع اين فصل در جام حذفي هم تكرار شده و پديده نشان داده به هيچ‌وجه تيمي نيست كه بتوان به سادگي آنها را شكست داد. در حقيقت به جز روز اول فصل كه پرسپوليس آنها را شكست داد، هيچ تيمي ديگر نتوانسته آنها را شكست بدهد و در ليگ و حذفي به پيروزي‌هاي پياپي رسيده‌اند. حالا يك سوم از ليگ گذشته و پديده يك مدعي جدي قهرماني است. يحيي در مورد ازخودگذشتگي بازيكنانش كه بايد مورد توجه مسوولان تيم قرار بگيرد و پول آنها را تامين كنند گفته: «بازيكنانم جان گذاشتند و فداكاري كردند در اين چند هفته‌. كاش يك بار بعد از بازي به رختكن بياييد و ببينيد چه زخم‌ها و جراحت‌هايي بازيكنانم برمي‌دارند تا تيم‌شان برنده باشد. بايد دست اين بازيكنان را بوسيد‌. خودم اولين نفري هستم كه دست تك‌تك بازيكنانم را مي‌بوسم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون