• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4213 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

شهردار تهران مطرح كرد

تامين ۷۰۰ ميليارد تومان منابع مورد نياز خط ۷ مترو

شهردار تهران گفت: خط ۷ مترو كه ۷۰۰ ميليارد تومان از منابع مورد نياز آن از طريق فروش اوراق مشاركت تامين شده از هفته آينده به پروژه تبديل مي‌شود.

سيدمحمدعلي افشاني شهردار تهران، در حاشيه افتتاح بخش شمالي بزرگراه شهيد صياد شيرازي در جمع خبرنگاران، گفت: طول اين پروژه دو و نيم كيلومتر است و ۵۰ ميليارد تومان براي آن هزينه شده است.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با پروژه‌هاي نيمه‌كاره شهرداري تهران گفت: با توجه به شرايط نامناسبي كه از نظر تامين منابع مالي داريم، پروژه‌هايي كه درصد پيشرفت فيزيكي آن بيشتر است را در اولويت قرار مي‌دهيم تا هر چه زودتر به بهره‌برداري برسد.

وي درباره افتتاح پروژه‌هاي آتي شهرداري تهران نيز افزود: پس از افتتاح بخش شمالي بزرگراه شهيد صياد شيرازي، پروژه شهيد بروجردي را در دستور كار داريم كه به زودي تكميل مي‌شود و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. خط ۷ مترو هم كه ۷۰۰ ميليارد تومان از منابع مورد نياز آن از طريق فروش اوراق مشاركت تامين شده از هفته آينده به پروژه تبديل مي‌شود تا هر چه زودتر اين خط هم به بهره‌برداري برسد. محسن هاشمي نيز در حاشيه مراسم بهره‌برداري از ادامه شمالي بزرگراه صياد شيرازي درباره پروژه‌هاي نيمه‌كاره شهرداري تهران گفت: اين پروژه‌ها چند نوع است؛ بخشي از آنها خودرومحور است و بخش‌هاي ديگر مربوط به پروژه‌هاي ساختماني، پاركينگ، شبكه آب و فاضلاب و حمل‌و‌نقل عمومي مانند خطوط مترو است. وي ادامه داد: به جز پروژه‌هاي مترو، ساير پروژه‌هاي نيمه كاره بين ۸ تا ۱۲ هزار ميليارد تومان به منابع مالي نياز دارد. البته تجهيزات ثابت خطوط ۶ و ۷ مترو هنوز تكميل نشده است و براي تكميل اين خطوط به ۲۵ هزار ميليارد تومان بودجه نياز است.

هاشمي افرود: همان‌طور كه مي‌دانيد خطوط مترو تهران هيچ‌كدام با ظرفيت كامل فعاليت نمي‌كنند، خطوط ۱، ۲ و ۵ با ۵۰ درصد ظرفيت و ساير خطوط فعال با يك‌چهارم ظرفيت فعاليت مي‌كنند و خط ۶ و ۷ هم هنوز به بهره‌داري نرسيده است. اين منابع براي آن است كه حركت قطار در خطوط مترو هر ۲ دقيقه يك بار باشد.

وي درباره پروژه‌هاي خودرو‌محور نيز گفت: اين پروژه‌ها مانند پروژه‌اي كه امروز افتتاح شد در كاهش ترافيك تهران تاثير زيادي دارد، اما در درازمدت منجر به كاهش ترافيك نمي‌شود؛ زيرا با توجه به قيمت پايين سوخت شهروندان تمايل دارند از خودروهاي شخصي استفاده كنند و اين مساله به تشديد ترافيك منجر مي‌شود. در نتيجه در اين زمينه بايد در سياست‌هاي كلان تجديد‌نظر شود.

هاشمي با تقدير از همكاري قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با شهرداري در اجراي پروژه‌ها تصريح كرد: اميدواريم پروژه‌هاي نيمه‌كاره شهرداري با حضور قرارگاه خاتم به بهره‌برداري برسد.

رييس شوراي شهر تاكيد كرد: بسياي از پروژه‌هاي بزرگراهي مثل ساخت رمپ، لوپ و پل در تهران به صورت ميانگين ۵۰ درصد پيشرفت دارد كه با كمك قرارگاه خاتم در حال ساخت است.مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون