• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

ملاحظات مهم ترميم كابينه

جناب آقاي الياس حضرتي

مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد

با سلام و احترام

به دنبال انتشار مطلبي با عنوان «ملاحظات مهم ترميم كابينه» به قلم‌ آقاي محمد كاظمي در روزنامه وزين اعتماد (مورخ 21/7/97) جوابيه ذيل به منظور تنوير افكار عمومي و جلوگيري از ايجاد ابهام و ترديد در اذهان مخاطبان محترم روزنامه تقديم حضورتان مي‌شود. خواهشمند است وفق قانون مطبوعات دستور فرماييد در سريع‌ترين زمان ممكن و در همان صفحه در روزنامه درج گردد.

1- در سرتاسر يادداشت آقاي محمد كاظمي، نماينده مردم شريف ملاير در مجلس شوراي اسلامي در روزنامه اعتماد با عنوان «ملاحظات مهم ترميم كابينه» (مورخ 21مهرماه 1397)، ادعاها و اتهام‌هاي فراواني بدون ارائه هيچ‌گونه مستند و دليل متقن به صورت كاملا شعاري مطرح شده‌اند كه محل تامل جدي است، چگونه يك نماينده محترم مجلس كه در نهاد اصلي قانونگذاري كشور مشغول وضع قوانين مهم و ضروري براي پيشبرد امور اساسي مردم است، در آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، اينگونه و بدون ارائه هيچ سند و مدرك دقيق، معتبر و متقني براي...

ايجاد فشار عليه يكي از وزارتخانه‌هاي مهم و كليدي يعني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و فراتر از آن عليه دولت و شخص رييس‌ محترم جمهوري دست به قلم مي‌برد و در شرايط حساس امروز جامعه ايران، به تشويش اذهان عمومي و ايجاد يأس و نااميدي در ميان مردم شريف ايران- كه خود در جايگاه نمايندگي آنان در مجلس شوراي اسلامي نشسته است- دامن مي‌زند.

2- در اين يادداشت ادعا شده است:«كابينه دوم آقاي روحاني تحت تاثير فشارهاي سياسي از كابينه اول ضعيف‌تر بود و همگام با انتظار افكار عمومي و وعده‌هاي انتخاباتي آقاي روحاني چيده نشد.» اين عبارت توهين‌آميز عليه رييس‌محترم جمهوري منتخب مردم، در حالي عنوان مي‌شود كه دكتر روحاني در جلسه دفاع از وزراي پيشنهادي كابينه دوازدهم در صحن علني مجلس شوراي اسلامي و در موارد ديگر بارها تاكيد كرده است كه «در معرفي كابينه تحت فشار هيچ جناح، حزب و فردي نبوده‌ام.»

دكتر روحاني با اشاره به اينكه «اين روزها بسيار در فضاي حقيقي و در فضاي مجازي شايع است كه بنده در معرفي وزرا تحت فشار بوده‌ام»، خاطرنشان كرد، در معرفي وزيران تحت فشار هيچ جناح، حزب و تشكلي نبودم. همه جناح‌ها و احزاب و گروه‌ها، پيشنهاداتي به بنده داشتند اما هيچ فشاري بر رييس‌جمهور در اين زمينه نبوده است. (پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، 24مرداد ماه 1396)

3- در بخشي از اين يادداشت ادعا شده است: «وزيري كه از تيتر يك روزنامه يا فشار كانون‌هاي قدرت و ثروت و ايجاد يك هياهوي مصنوعي بترسد و برنامه مهمي را تعطيل كند و ضروريات كشور را به تعويق بيندازد هرگز لايق وزارت نيست و جز خسارت چيزي متوجه مردم نخواهد كرد.»

در اين بخش نيز تنها به عبارت‌هاي كلي، كليشه‌اي و بدون سند و مدرك اشاره شده و دقيقا مشخص نيست، كدام برنامه مهم از دستور كار وزارت علوم كنار گذاشته شده و چه ضرورت‌هايي در اين عرصه به تعويق افتاده است؟ چرا شفاف با مردم سخن نمي‌گوييد؟

در اين بين، ادعاها و اتهام‌زني‌ها عليه وزير محترم علوم كه خود برخاسته از نهاد دانشگاه بوده و سال‌ها جزء مديران ارشد دانشگاهي در دوران پرافتخار اين وزارتخانه محسوب مي‌شود، در حالي مطرح مي‌شود كه رشد شاخص‌هاي مهم علم و فناوري در كشور و نيز توسعه فعاليت‌هاي دانشجويي و فرهنگي همگي مويد عملكرد مطلوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌باشد.

4- استفاده ابزاري از رسانه‌هاي عمومي براي طرح مطالب غيرواقعي، سياه‌نمايي و زير سوال بردن خدمات دولت به منظور رسيدن به نظرات شخصي، موضوع اصلي اين يادداشت است كه در صورت تكرار، جزييات و سوابق آن براي عموم اطلاع‌رساني خواهد شد.

عليرضا عبداللهي‌نژاد

مديركل روابط عمومي وزارت علوم
تحقيقات و فناوري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون