• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

دستيابي فولاد مباركه به سطح زرين جايزه جهاني بنياد مديريت كيفيت اروپا EFQM

براي اولين بار در كشور و پس از ارزيابي ارزيابان بنياد مديريت كيفيت اروپا EFQM، شركت فولاد مباركه اصفهان با كسب امتياز بالاتر از ۶۰۰ برنده سطح زرين GOLD اين جايزه جهاني شد.

در پي كسب اين موفقيت ارزشمند مديرعامل فولاد مباركه گفت: رشد، پويايي و حركت در مسير سرآمدي لازمه حضور موفق سازمان‌ها در فضاي رقابتي و پرتلاطم كسب وكار امروزي است. شركت فولاد مباركه به عنوان پيشتاز صنعت فولاد كشور و در جهت خلق ارزش مشترك براي همه ذي‌نفعان سازمان همواره خود را متعهد به حركت در مسير تعالي مي‌داند.

مهندس عظيميان افتخارآفريني فولاد مباركه و كسب نتايج موفقيت‌آميز داخلي و بين‌المللي از جمله موفقيت اخير در ارزيابي جايزه جهاني بنياد مديريت كيفيت اروپا EFQM به عنوان يك نهاد معتبر بين‌المللي در حوزه مديريت را مهر تاييدي بر تعهد كاركنان فولاد مباركه و حركت اين شركت در مسير تعالي دانست و گفت: ضمن تبريك به همه همكاران سختكوش و پرتلاش شركت، كه تمام همت و كوشش خود را در جهت توليد كالايي باكيفيت و اقتصادي به كار گرفته‌اند، بايد به خاطر داشته باشيم كه همدلي و افزايش مشاركت تمامي كاركنان نقش بي‌بديلي در شتاب بخشيدن به مسير رشد و تعالي سازمان در شرايط خطير كنوني خواهد داشت.

دكتر بهرام سبحاني رييس انجمن فولاد ايران و مديرعامل سابق شركت فولاد مباركه كه براي دريافت لوح زرين جايزه جهاني بنياد كيفيت اروپا در كنفرانس سالانه EFQM در وين اتريش شركت كرده بود، پس از دريافت اين نشان، طي سخناني ضمن تقدير از كاركنان فولاد مباركه به دليل نگرش و عملكرد مبتني بر نظام‌هاي نوين مديريتي، مشاركت و تعلق سازماني در فولاد مباركه را از مهم‌ترين عوامل موفقيت اين شركت دانست. وي از الگوي مديريت كيفيت اروپا EFQM كه حاصل تجارب مديريتي در سطح جهاني است، به عنوان مدلي مناسب براي مديريت اثربخش بنگاه‌هاي كشور ياد و ابراز اميدواري كرد توجه به اين رويكردها همواره در كشور، خصوصا صنعت فولاد مورد توجه قرار داشته باشد.

 

فولاد مباركه توانست با اتخاذ استراتژي و اقدامات مناسب به اهداف و نتايج مورد انتظار خود دست يابد

در همين خصوص معاون تكنولوژي فولاد مباركه نيز ضمن تبريك اين موفقيت به مديريت و كاركنان شركت تصريح كرد: سال جاري دومين دوره حضور فولاد مباركه در فرآيند ارزيابي بنياد مديريت كيفيت اروپا EFQM بود و سازمان موفق شد با رشد بيش از ۵۰ امتياز نسبت به دوره قبل به سطح زرين اين جايزه دست يابد.

منوچهر نيكفر كسب اين امتياز را ناشي از رشد شاخص‌ها و نتايج سازمان در همه حوزه‌ها ازجمله نتايج مشتريان، كاركنان، جامعه و بهبود شاخص‌هاي سودآوري، كيفيت، توليد و... دانست و افزود: باوجود چالش‌هاي مختلفي همچون محدوديت در منابع به ويژه آب، نياز به طراحي محصولات ويژه و ايجاد تنوع در سبد محصولات، فولاد مباركه توانست با اتخاذ استراتژي و اقدامات مناسب به اهداف و نتايج مورد انتظار خود دست يابد.

وي ابراز اميدواري كرد: با تلاش همكاران و اتخاذ تدابير مناسب، حركت در مسير پيموده شده با شتاب بيشتري تداوم يابد و در آينده نيز فولاد مباركه به عنوان الگوي سرآمدي در صنايع كشور پيشتاز باشد.

 

مديريت فولاد مباركه از بدو تاسيس شركت به استقرار نظام‌ها و الگوهاي مديريتي توجه ويژه‌اي داشته است

به گزارش خبرنگار فولاد، مدير تضمين كيفيت و تعالي سازماني فولاد مباركه هم با اشاره به اينكه مدل EFQM از معتبرترين الگوهاي مديريتي دنياست، تصريح كرد: اين مدل حاصل تجارب ۱۴ شركت اروپايي از جمله فولكس‌واگن، فيليپس، بوش و... است كه در سال ۱۹۸۸ آن را طراحي كردند.

محمد ناظمي هرندي با تاكيد بر اينكه از سال ۱۹۹۲ كه ارزيابي براساس اين مدل انجام مي‌شود و بيش از ۱۱۰۰ سازمان عمدتا اروپايي در اين فرآيند شركت كرده‌اند، تنها ۵۴ شركت موفق به كسب امتياز بالاي ۶۰۰ و دريافت سطح زرين شده‌اند، اظهار داشت: بالاترين سطح در اين ارزيابي امتياز بالاتر از ۷۰۰ و سطح پلاتينيوم است كه ۱۰ سازمان از جمله زيمنس، BMW، بوش و ... موفق به كسب امتياز در اين سطح شده‌اند.

وي افزود: مديريت فولاد مباركه از بدو تاسيس شركت به استقرار نظام‌ها و الگوهاي مديريتي توجه ويژه‌اي داشته و همواره سعي كرده شركت را در مسير ارزيابي‌ها و مميزي‌هاي گوناگون براي شناسايي حوزه‌هاي بهبود قرار دهد.

ناظمي در همين خصوص به انجام ارزيابي دوره قبل EFQM در فولاد مباركه و اجراي بيش از ۲۰ پروژه بهبود در حوزه‌هاي مختلف براساس گزارش بازخورد شناسايي در اين شركت اشاره كرد و ضمن قدرداني از تمامي همكاراني كه در فرآيند ارزيابي مشاركت داشتند، ابراز اميدواري كرد بهبود مستمر در شركت به عنوان يك ارزش سازماني كماكان سرلوحه همه كاركنان قرار گيرد.

شجاعي رييس سيستم‌هاي مديريت و سرآمدي فولاد مباركه نيز ضمن اشاره به فرآيند ارزيابي EFQM گفت: اين فرآيند شامل دو مرحله تدوين اظهارنامه و سايت ويزيت است. در مرحله اول سازمان طبق الگوي EFQM اقدام به اعلام رويكردها و نتايج خود در قالب يك سند مديريتي مي‌كند و در ادامه، تيم ارزيابي انتخاب شده از سوي دبيرخانه جايزه اقدام به ارزيابي اوليه مي‌كند؛ پس از آن تيم ارزيابي با حضور در محل شركت و از طريق مصاحبه با رده‌هاي مختلف (از مديرعامل تا رده عملياتي) اقدام به ارزيابي سازمان مي‌كند و در نهايت امتياز و گزارش بازخورد را به سازمان ارايه مي‌نمايد.

وي با تاكيد بر اينكه در اين دوره تيمي پنج نفره از ارزياباني از كشورهاي هلند، روماني، مجارستان، اتريش و اسپانيا طي ۴ روز با برگزاري بيش از ۳۰ جلسه و با مشاركت حدود ۱۳۰ نفر از همكاران اقدام به ارزيابي شركت فولاد مباركه نمودند، خاطرنشان كرد: پس از طي اين مراحل، شركت موفق به اخذ سطح زرين جايزه EFQM اروپا شد.

رييس سيستم‌هاي مديريت و سرآمدي فولاد مباركه كسب اين موفقيت را حاصل كار تيمي منسجم و مشاركت همه واحدها در فرآيند ارزيابي دانست و از تمامي همكاران كه با حضور موثر و فعال خود در فرآيند ارزيابي نقش‌آفريني كردند، قدرداني نمود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون