• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

«روبرتو بنيني» بازيگر نقش پدر «ژپتو» شد

«روبرتو بنيني» بازيگر و كارگردان برنده اسكار ايتاليايي در نقش «پدر ژپتو» در فيلم جديد «پينوكيو» مقابل دوربين مي‌رود.به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، «روبرتو بنيني» سينماگر سرشناس ايتاليايي در نسخه جديد از فيلم «پينوكيو» به كارگرداني «متئو گارونه» در نقش «پدر ژپتو» ايفاي نقش مي‌كند، اين اولين بازي «بنيني» در سينما پس از فيلم «از رم با عشق» ساخته سال ۲۰۱۲ «وودي آلن» است.

نسخه جديد و سينمايي از داستان ايتاليايي «پينوكيو» به كارگرداني «متئو گارونه» از اوايل سال ۲۰۱۹ در لوكيشن‌هايي در شهرهاي لاتزيو، توسكاني و پروجا مقابل دوربين‌ مي‌رود. «متئو گارونه» در بيانيه‌اي درباره ساخته جديدش گفت: ساخت فيلم پينوكيو و كارگرداني كردن «روبرتو بنيني» دو رويايي بود كه در يك فيلم به حقيقت پيوسته است. پينوكيو و من از دوران كودكي در حال تعقيب يكديگر هستيم. «بنيني» نيز درباره اين پروژه سينمايي عنوان كرد: يك شخصيت بزرگ، يك داستان فوق‌العاده و يك كارگردان فوق‌العاده؛ از اينكه بخشي از اين پروژه سطح بالا هستم بسيار خوشحالم. «گارونه» يكي از مهم‌ترين و اصيل‌ترين كارگردانان در جهان است.«روبرتو بنيني» در سال ۱۹۹۷ براي ساخت فيلم «زندگي زيباست» نامزد دريافت ۴ اسكار در بخش‌هاي بهترين كارگرداني، بهترين بازيگر نقش اول مرد، بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم غير انگليسي‌زبان شد و در نهايت اسكار بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان را دريافت كرد.

وي به همراه «لاورنس اولويه» تنها بازيگران تاريخ هستند كه براي بازي در فيلمي ساخته خودشان اسكار بازيگري گرفته‌اند.«بنيني» همچنين در سال ۲۰۰۲ فيلمي بر اساس داستان «پينوكيو» ساخته است و خودش نيز در نقش «پينوكيو» بازي كرد. «بنيني» در چند سال اخير با بازي در تئاترهاي تلويزيوني از جمله «ده فرمان» به موفقيت‌هاي بزرگي دست يافته است و ركورد حذف مخاطب در اين شبكه تلويزيوني ايتاليايي را شكسته است.وي قرار است اجراي يك شوي تلويزيوني تك نفره را نيز با موضوع عشق براي اين شبكه به روي آنتن ببرد.

اقتباس از داستان «پينوكيو» به پروژه‌اي مورد علاقه در سينماي امروز اروپا و هاليوود تبديل شده است و چندي پيش اعلام شد كه «گيرمو دل‌تورو» كارگردان برنده اسكار مكزيكي، به عنوان كارگردان، نويسنده و تهيه‌كننده نسخه انيميشن استاپ موشن «پينوكيو» را براي كمپاني نتفليكس مي‌سازد.

پيش از اين نيز كمپاني ديزني نيز اعلام كرده بود كه قصد دارد در ادامه ساخت فيلم، بر اساس انيميشن‌هاي معروف خود چون «ديو و دلبر»، «سيندرلا»، «كتاب جنگل» و... فيلم «پينوكيو» را نيز بسازد و در ابتدا نيز نام «سم مندس» براي كارگرداني آن مطرح بود اما وي بعدها از اين پروژه كناره‌گيري كرد.

«ماجراهاي پينوكيو» نوشته «كالو لورنزيني» با نام مستعار «كارلو كلودي» براي اولين‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سريالي در مجله كودكان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت يك كتاب به چاپ رسيد. در سال ۱۹۴۰ نيز كمپاني ديزني در يك اثر شاهكار اين داستان را در قالب يك انيميشن به سينما آورد و پس از آن نيز تلاش‌هاي زيادي براي اقتباس سينمايي از اين داستان صورت گرفت كه آخرين آن به سال ۲۰۰۲ و فيلم «پينوكيو» ساخته «روبرتو بنيني» بازمي‌گردد كه با بازخوردهاي متفاوتي از سوي منتقدان مواجه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون