• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4221 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

درباره مهاجم نامحبوب سابق آبي‌ها

قرباني سابق، برنده فعلي

سامان سعادت

 

 

شفر هنوز در مورد تيم پارسالش حرف مي‌زند. از تيام و جباروف و ابراهيمي. مربي آلماني هنوز نتوانسته از شر خاطرات خوش فصل قبلش رها بشود. هر بار بحث از ناكامي آبي‌پوشان در گلزني مي‌شود، آخر آنها در اين فصل در 10 بازي تنها 9گل به ثمر رسانده‌اند، شفر و تيم رسانه‌اي او از قدرت گلزني مهاجمين سال گذشته‌اش مي‌گويند. همين اواخر شفر در مورد ضعيف بودن الحاجي‌گرو كه داد هواداران آبي را در آورده گفت اگر اين بازيكن سال گذشته به جاي تيام بود، اندازه او گل مي‌زد. هر‌چند كه اين حرف نه قابل اثبات است نه قابل رد، به راحتي مي‌توان فهميد كه الحاجي‌گرو كه با نظر شخص شفر به خدمت گرفته شده اصلا در حد و اندازه‌هاي تيام نيست. با وجود اين او هم اگر شرايط مهيا شود شايد بتواند تبديل به بازيكني موثر بشود. استقلال اين فصل در گلزني ناموفق عمل كرده. اما حالا كه مربيان اين تيم و هواداران خيلي علاقه دارند به سال قبل برگردند و مدام از بازيكناني كه رفته‌اند بگويند، شايد بد نباشد ما هم برگرديم به فصل قبل و برويم سراغ يكي از بازيكناني كه هرگز در تركيب تيم شفر جايگاه ثابتي پيدا نكرد و هيچگاه هم از سوي هواداران به عنوان يك فوتباليست دوست‌داشتني شناخته نشد و در نهايت مجبور به ترك باشگاه شد. بازيكني كه در كمال تعجب به ليگ اسلواكي راه پيدا كرد و عضو تيمي شد كه سهميه ليگ اروپا را داشت. در مورد علي قرباني حرف مي‌زنم.

تقريبا هر هفته كه تيم «ترناوا» بازي دارد، علي قرباني بازي خوبي از خودش نشان مي‌دهد و بعضي‌وقت‌ها در حد ستاره تيمش هم ظاهر مي‌شود. علي قرباني كه در استقلال ناديده گرفته شد و البته خودش هم در اين پروسه بي‌تقصير نبود، در تيم جديدش تبديل به بازيكن ديگري شده. او در آخرين بازي تيمش موفق به گرفتن پنالتي شد. در بازي ليگ اروپا مقابل ديناموزاگرب كرواسي يك گل زد و با گرفتن نمره 7.3 از هواسكورد بهترين بازيكن تيمش لقب گرفت. قرباني در اولين ديداري كه براي تيمش در جام حذفي به ميدان رفت موفق شد 3 پاس گل بدهد. اين مهاجم يك بار هم موفق شد براي تيمش دبل كند و يك پاس گل هم در ليگ بدهد. مهاجمي كه در استقلال وصله ناجور به نظر مي‌رسيد در ديدار تيمش مقابل سِرِو بهترين بازيكن زمين شد. همه اينها به شكلي جدي براي استقلال و شفر طعنه‌آميز است. درخشش علي قرباني، مهاجم ناكارآمد سابق و سرحال فعلي در حالي رقم مي‌خورد كه آبي‌پوشان از هر مسيري براي گلزني حركت مي‌كنند، به بن‌بست مي‌خورند. روح‌الله باقري، مرتضي تبريزي، مهدي قائدي، ‌الله‌يار صياد‌منش، الحاجي‌گرو و كلي بازيكن ديگر در گره كور نقشه‌هاي تهاجمي شفر گير كرده‌اند تا شايد همه را به اين نتيجه برسانند كه مشكل از بازيكنان نيست.

حالا در اين شرايط، اگر شفر مي‌خواهد براي فرار از مشكلات تيمش به سال گذشته پناه ببرد و هواداران اين راه فرار را براي مربي باز مي‌كنند و با او همراه مي‌شوند، بهتر است به جاي حسرت خوردن كمي هم درس بگيرند. درس بگيرند از اينكه مي‌توان از داشته‌ها به بهترين نحو استفاده كرد. از اينكه اگر يك موقعي تيم خوب بوده قرار نيست تا ابد با خاطرات خوب آن موقع زندگي كرد. فوتبال حركتي است رو به جلو. اصلا از خود قرباني ياد بگيرند. كسي كه اعتماد به نفسش چنان در استقلال پايين آمده بود كه ساده‌ترين توپ‌ها را به راحتي از دست مي‌داد و حالا در يك مسير جديد اين توانايي را پيدا كرده كه بتواند در ليگ اروپا بهترين بازيكن تيم خودش و يكي از بهترين بازيكنان زمين شود. در سطحي به مراتب بالاتر از سطح فوتبال ايران. معلوم نيست اگر قرباني در استقلال مي‌ماند شرايطش چگونه مي‌شد. آيا مي‌توانست به حال فعلي اين تيم كمك كند يا نه. اما واضح است كه علي قرباني و علي قرباني‌ها هميشه اين شانس را دارند كه با يك نگرش جديد وضعيت خودشان را بهتر كنند. همان‌طور كه مربي تيم، در راس همه، بايد ياد بگيرد كه اين نگرش جديد را داشته باشد و مدام در گذشته‌ها دنبال راه فرار نگردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون