• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4222 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

معروف‌ترين نويسنده هنگ‌كنگ درگذشت

لوييس چا، ملقب به جين يونگ نويسنده چيني‌تبار كه از آثارش اقتباس‌هاي تلويزيوني و سينمايي بسياري ساخته شده است، ديروز در ۹۴ سالگي درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، لوييس چا ملقب به جين يونگ، نويسنده و روزنامه‌نگار هنگ‌كنگي بعد از تحمل يك دوره طولاني بيماري در ۹۴ سالگي درگذشت. روزنامه هنگ‌كنگي مينگ پائو كه يونگ خود يكي از بنيانگذاران آن در سال ۱۹۵۹ بوده است با انتشار اين خبر توضيح داد كه او روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر (۸ آبان) در بيمارستان هنگ‌كنگ درگذشته است.

جين يونگ معروف‌ترين رمان نويس هنگ‌كنگ است و كتاب‌هاي او از پرفروش‌ترين و خوانده‌شده‌ترين آثار چيني معاصر به حساب مي‌آيد. رمان‌هاي جين يونگ درباره هنرهاي رزمي باستاني، ميليون‌ها بار در چين تجديد چاپ شده و آثارش دستمايه ساخت آثار بي‌شماري از جمله فيلم‌هاي سينمايي، مجموعه‌هاي تلويزيوني، نمايشنامه‌هاي راديويي، كتاب‌هاي كميك و بازي‌هاي ويديويي شده است.

داستان‌هاي جين يونگ در ژانر «ووشيا» سبكي متشكل از سلحشوري‌هاي قهرمانان رزمي‌كار است كه به زبان‌هاي زيادي از جمله كره‌اي، انگليسي، ژاپني، فرانسوي، ويتنامي، اندونزيايي، برمه‌اي و تايلندي ترجمه شده است.

جين يونگ در ششم فوريه سال ۱۹۲۴ ميلادي در هانگ‌ژو چين به ‌دنيا آمد. او در جواني قصد داشت ديپلمات شود و به همين منظور اول به روزنامه‌نگاري روي آورد اما انقلاب كمونيستي سال ۱۹۴۹ روياي او را به باد داد پس در جواني رو به علاقه قديم خود يعني هنرهاي رزمي باستاني آورد و اولين رمان خود در همين سبك به نام «كتاب و شمشير» را در سال ۱۹۵۵ عرضه كرد؛ كتابي كه به سرعت مورد استقبال عموم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون