• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4226 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

روحاني: مذاكره اينقدر پيغام ندارد؛ با هم صحبت مي‌كنيم

حجت‌الاسلام حسن روحاني روز دوشنبه در ديدار معاونان و مديران وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: مردم بايد دقيقا بدانند دولت پاي قولي كه به آنها داده ايستاده است؛ اين سرمايه و اعتمادي كه مي‌گوييم البته بسيار گسترده و وسيع است، اما يك بخش‌ آن در همين است كه دولت به مردم اعتماد دهد كه چگونه به اوراق همانند اسكناس اعتماد ‌كنند. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: هر چه ما بتوانيم ميان اقتصاد و بخش دولتي و شبه‌دولتي فاصله بيندازيم به نفع مردم است؛ بايد اقتصاد را به خود مردم واگذار كنيم؛ خيلي چيزها را بايد به مردم واگذار كنيم. اگر مردم و سازمان‌هاي مردم‌نهاد در كمك به اقشار آسيب‌پذير درست فعال شوند، از دولت بهتر كار مي‌كنند.

اينقدر پيغام ندارد؛ با هم صحبت مي‌كنيم

روحاني گفت: اين ما نيستيم كه دل‌مان مي‌خواهد اين دوره حكومت امريكا خيلي كوتاه و كوتاه‌تر شود، متحدين اروپايي خودشان در جلسات به خود من مي‌گويند كه يكي از آرزوهاي‌شان اين است. بعد از آن مرتب براي ما پيغام مي‌دهند كه بياييد با هم مذاكره كنيم. مذاكره براي چه چيزي انجام دهيم؟ شما اول آن مذاكره‌اي كه انجام داديم و به نتيجه رسيديم، به آن احترام بگذاريد تا زمينه براي مذاكره بعدي درست شود. در همين ايامي كه نيويورك بودم، رهبران 4 كشور بزرگ، واسطه شده بودند كه با رييس‌جمهور فعلي امريكا ملاقات كنم در حالي كه اين موضوع نياز به واسطه و اينقدر پيغام ندارد، به تعهدات عمل كنيد، با هم صحبت مي‌كنيم.رييس‌جمهور اضافه كرد: ما براي حرف زدن مشكل نداريم به شرط اينكه طرف ما، طرفي باشد براي حرف، قول و عهد خودش ارزش قايل باشد. اگر طرف مقابل به عهد و به پيمانش ارزش قايل باشد حرف زدن مشكلي ندارد. آدم مي‌تواند بنشيند حرف بزند و به نتيجه برسد.

مسائل جناحي را كنار بگذاريم

روحاني با اشاره به اينكه بايد متحد باشيم و مسائل جناحي را كنار بگذاريم، افزود: اين نمي‌شود پس از يك انتخابات، 2.5 سال دنبال آن انتخابات بوده و همان رقابت را مي‌خواهيم ادامه دهيم. تا مي‌خواهد تمام شود، انتخابات بعدي شروع مي‌شود و دوباره شروع به رقابت مي‌كنيم؛

رييس‌جمهور گفت: چه خاصيتي دارد كه هر روز، همديگر را اذيت مي‌كنيم، چكار مي‌خواهيم بكنيم و دنبال چه هستيم.

مي توانيم امريكا را پشيمان كنيم

روحاني با اشاره به اينكه بي‌ترديد امروز با وحدت و تلاش مضاعف از تحريم عبور مي‌كنيم، گفت: مي‌توانيم امريكا را پشيمان كرده و سرمايه خارجي را به كشور بر‌گردانيم تورم را مهار مي‌كنيم و اينها جزو وظايف و كارهاي وزارت اقتصاد است.

غصه نخوريد فلان سرمايه‌گذار اروپايي رفته

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود افزود: خيلي غصه نخوريد فلان سرمايه‌گذار اروپايي رفته و برنمي‌گردد، سرمايه‌گذار در جاي ديگر داريم و كشورهاي ديگر هستند. آنها را جذب كنيد؛ مسوولان كشورهاي ديگر گفتند كه ما جايگزين مي‌شويم؛ بياييم با دنيا كار كنيم؛ خيلي جاها سرمايه است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه ما امروز در شرايط جنگ اقتصادي هستيم، گفت: در دفاع مقدس ساعتي در كار نبود كه بگوييد چه ساعتي است. از آن نيمه شبي كه عمليات آغاز مي‌شد، تا لااقل 48 ساعت حداقل، 72 ساعت آتش مداوم بود الان هم احساس بايد اين باشد كه در شرايط جنگ اقتصادي هستيم و روبروي يك دشمن غدار ايستاده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون