• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

خبر كوتاه

توافق گروه‌هاي يمني

منابع حزبي در يمن اعلام كردند كه گروه‌هاي سياسي در صنعاء با تشكيل شوراي رياست‌جمهوري موافقت كرده‌اند. در همين حال اخبار ضد و نقيضي درخصوص پايان شورش فرمانده نيروهاي امنيت ويژه يمن در عدن منتشر شده است. ايسنا گزارش داد گروه‌هاي سياسي يمني در صنعاء با حوثي‌ها بر سر تشكيل شوراي رياست‌جمهوري به توافق رسيده‌اند اما دو حزب اصلاح (اخوان‌المسلمين) و حزب ناصري (ملي‌گرا) در جريان مذاكرات سكوت كرده‌اند و همچنان بر حمايت از عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهوري يمن تاكيد دارند. منابع مذكور تاكيد كردند كه توافق اوليه‌اي در خصوص تشكيل شورايي متشكل از پنج عضو به نمايندگي از انصارالله، حزب كنگره ملي، به رهبري علي عبدالله صالح، فراكسيون اللقاء المشترك و جدايي‌طلبان جنوب يمن حاصل شده است و بر اساس آن نماينده جنوب يمن در اين شورا احتمالا رياست آن را برعهده خواهد داشت. يمني‌ها پيش‌تر نيز رسيدن به چنين توافقي را اعلام كرده بودند اما با توجه به مخالفت‌هاي منطقه‌اي و جهاني راه به جايي نبرد. در همين حال الميادين خبر داد هياتي از جنبش انصارالله يمن با خالد محفوظ بحاح نخست وزير مستعفي اين كشور در صنعاء پايتخت يمن ديدار و گفت‌وگو كرده است. براساس اين گزارش اين هيات با هدف متقاعد كردن بحاح براي بازگشت دولت وي براي پيشبرد امور صورت گرفته است.

دستور پوتين براي آماده‌باش

ولاديمير پوتين رييس‌جمهوري روسيه روز گذشته دستور آماده‌باش ناوگان شمالي نيروي دريايي و يگان‌هاي چترباز اين كشور را صادر كرد. گفته مي‌شود اين دستور در راستاي بخشي از رزمايش‌هاي غيرمنتظره است. طبق اين دستور، حدود 40 هزار سرباز، 41 كشتي جنگي و 15 زيردريايي به حالت آماده‌باش درمي‌آيند. سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه گفت كه تهديدات جديد براي امنيت روسيه، اين كشور را مجبور كرده است تا ظرفيت‌هاي نظامي خود را افزايش دهد. وي تاكيد كرد: چالش‌ها و تهديدات جديد عليه امنيت نظامي، ما را مجبور كرده كه نيروهاي مسلح و توانمندي‌هاي نظامي خود را ارتقا دهيم.

اختيارات ويژه  در كف مادورو

قانونگذاران ونزوئلايي به اعطاي اختيارات ويژه به رييس‌جمهوري اين كشور در بحبوحه افزايش تنش‌ها ميان كاراكاس- واشنگتن راي دادند. نمايندگان ونزوئلا تنها دو ساعت درباره اين طرح بحث كرده و سرانجام اكثريت اعضاي مجمع ملي ونزوئلا به آن راي مثبت دادند. براساس اين حكم، قانونگذاران ونزوئلايي به نيكلاس مادورو، رييس‌جمهوري اين كشور اختيارات ويژه براي تامين امنيت عمومي و دفاع از كشور داده‌اند.
در واكنش به اين حكم، انريكه كاپريلس، رهبر اپوزيسيون ونزوئلا در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: بحران ونزوئلا هيچ ارتباطي با امريكا يا جنگ‌هاي اقتصادي ندارد كه مادورو مكررا آن را تكرار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون