• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به سناتورهاي امريكايي

نگران خودتان باشيد نه مذاكرات

كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اين روزها كه ايران با كشورهاي اروپايي و امريكا در حال مذاكره است به‌شدت در شبكه‌هاي اجتماعي مشغول بحث كردن در اين باره هستند. اكثر كاربران شبكه‌هاي اجتماعي با مسخره كردن سناتورهاي جمهوريخواه اين روش آنها را كاري منسوخ و غير سياسي عنوان كرده‌اند. يكي از كاربران نوشته است كه اين دلواپسان امريكايي فكر مي‌كنند با يك مجلس سنا مي‌توانند به تمام دنيا نظارت كنند و هر تصميمي كه بخواهند براي مردم بگيرند. اين توافق هيچ ارتباطي به آنها ندارد. از سويي ديگر كاربران امريكايي با ابراز تاسف از اين نحوه برخورد نمايندگان با مذاكرات نوشته‌اند كه اين مذاكرات به صلح در جهان كمك مي‌كند، وقتي مي‌توان با مذاكره مشكلات زيادي را در دنيا برطرف كرد اين همه تحريم و جنگ براي چيست واقعا. ماجرا از اينجا شروع شد كه «ميچ مك كانل» در مصاحبه با يكي از برنامه‌هاي شبكه سي‌ان‌ان گفت: به نظر مي‌رسد دولت امريكا در آستانه ورود به توافق خيلي بد با يكي از بدترين حكومت‌ها در دنياست كه در نتيجه آن به ايران اجازه مي‌دهد كسب زيرساخت‌هاي هسته‌اي خود را ادامه بدهد. رهبر جمهوريخواهان در مجلس سناي امريكا گفت: اوباما در آستانه امضاي توافق خيلي بد با ايران است. وي تاكيد كرد: كنگره امريكا بايد نظر خود را درباره هر توافقي اعلام كند. مك كانل ادامه داد: «واضح است كه رييس‌جمهور دموكرات نمي‌خواهد كنگره را در موضوع توافق هسته‌اي با ايران شريك كند. ما درباره اين موضوع نگرانيم.» كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به اين موضوع پرداخته‌اند كه دو گروه در ايران و امريكا حضور دارند كه مي‌خواهند اين مذاكرات به نتيجه نرسد و مشخص نيست كه اين گروه پيش خودشان چه فكري كرده‌اند، مگر مي‌شود كسي به فكر كشور خودش نباشد؟ كاربران امريكايي نوشته‌اند اين سناتورها با حرف‌هايي كه مي‌زنند آبروي مجلس را برده‌اند و اصلا به فكر امريكا و مردم نيستند. مشخص نيست كه اين نمايندگان چه فكري مي‌كنند. اين در حالي است كه كاربران ايراني نوشته‌اند كه سناتورهاي امريكايي شبيه عروسك خيمه‌شب‌بازي نتانياهو و رژيم صهيونيستي عمل و فكر مي‌كنند كه اگر پشت سر اسراييل باشند مي‌توانند هركاري كنند كه اصلا تيم مذاكرات هسته‌اي به اين چيزها فكر نمي‌كنند. رهبر جمهوريخواهان در مجلس سناي امريكا توضيح داد: «در صورتي كه توافق هسته‌اي با ايران به دست نيايد كنگره قانون افزايش تحريم‌ها عليه ايران را تصويب خواهد كرد.» برخي اعضاي دموكرات در مجلس سناي امريكا نيز خواهان انتقال هر توافق هسته‌اي با ايران به كنگره هستند. به نظر مي‌رسد موج شبكه‌هاي اجتماعي درباره مذاكرات هسته‌اي و انتقاد به سناتورهاي مجلس سناي امريكا تا مشخص شدن نتيجه مذاكرات ادامه داشته باشد.

كامنت‌هاي منتخب

جروم ديويد|  سناتورهاي امريكايي آبروي ما را برده‌اند و به نظرم بهتر است كمتر اين روزها با جايي گفت‌وگو كنند.

مايكل شان|  سناتورها فكر كرده‌اند مي‌توانند براي همه دنيا تصميم بگيرند و هر اتفاقي كه در دنيا مي‌افتد بايد به تصويب آنها برسد، اين گونه نيست.
 كامران |  ايران هميشه به فكر صلح بوده و هيچ قصد جنگ و داشتن بمب اتمي را نداشته بهتر است سناتورها به فكر خودشان و كارهاي‌شان باشند .

حسين|  سناتورها با حمايت از اسراييل به هيج نتيجه‌اي نمي‌رسند و بيشتر منافع كشور خودشان را از بين مي‌برند. ايران به دنبال صلح جهاني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون