• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4228 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

توضيح آيت‌الله موحدي‌كرماني در مورد خطبه نماز جمعه هفته گذشته

آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني كه اين روزها در غياب آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي رياست جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام را برعهده دارد، ديروز شنبه صحبت‌هاي اخير خود را اصلاح كرد و در مورد آنچه از طريق تريبون نماز جمعه گفته‌ بود، توضيح داد. او با اشاره به روايتي درباره ظهور حضرت مهدي(ع) گفت: «در حكومت اسلامي به رهبري ولي فقيه، به نيابت از امام‌عصر (عج)، بر پياده شدن احكام اسلامي همت گماشته مي‌شود اما در روزگار ظهور، آنچه علاوه بر اجراي احكام الهي اسلام جاري خواهد شد، ريشه‌كن شدن ظلم و جور است و اين وعده بزرگ‌ترين آرمان مستضعفان است كه قرآن كريم به آن تصريح كرده است.»در واقع اين سخنان توضيحي بر سخنراني هفته گذشته موحدي‌كرماني در نماز جمعه تهران بود. اين خطيب جمعه گفته‌ بود: «امام‌ زمان (عج) غايب است، اما نايبش حاضر است و حكومت را به شكلي اداره مي‌كند كه اگر حضرت مهدي (عج) هم حضور داشت به همين شكل اداره مي‌كرد.»واكنش‌ها به اين اظهارات زياد اما انتقاد روزنامه جمهوري اسلامي از همه تندتر بود. اين روزنامه نوشت: «اين سخن را نه جواني جوياي نام و نه شخصيتي بي‌بهره از آموزه‌هاي ديني كه انساني پخته و صاحب سوابق سياسي، اجتماعي و مذهبي فراوان بر زبان رانده است.حقيقتا از اين بيانات ابتدا تعجب نمودم و سپس تاسف فراوان خوردم و ياد اين عبارت معروف افتادم كه چه مي‌خواستيم و چه شد!»

همچنين در بخش ديگري از اين نوشته آمده ‌بود «حكومت مهدوي حكومتي آرماني و بدون نقص است كه موعود همه پيامبران و اولياي الهي است. حكومتي است كه بر پهنه پهناور جهان حاكم مي‌شود و صالحاني از تبار نور و پاكي بر آن حكومت خواهند نمود. ... همه عوامل حكومت حضرت مهدي عجل‌الله ‌تعالي‌ فرجه از صلاحيت و شايستگي ويژه‌اي برخوردارند. سوال اينجاست كه آيا واقعا در روزگار ما و در جامعه پيرامون‌مان شرايط آن‌گونه است كه در آيات قرآن درخصوص دوره ظهور منعكس شده است؟! قطعا نه و بايد اذعان كنيم كه نه تنها حكومت امروز ما تحقق آن حكومت نيست بلكه با آرمان‌هاي آن فرسنگ‌ها فاصله دارد. اميدوارم كه اين اظهارات سبقِ لساني بيش نباشد و اين اعتقاد در لايه‌ها و سطوح عالي حكومت وجود نداشته باشد.»

موحدي كرماني در يك هفته گذشته هيچ واكنشي به انتقادات نداشت تا اينكه ديروز در ابتداي جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين موضوع پرداخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون