• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

خبر كوتاه

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران:

هيچ لابراتوار توليد موادمخدر در تهران وجود ندارد

فارس| رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، اولويت اين پليس را «پاكسازي مناطق آلوده تهران» دانست و گفت: روز شنبه ۱۸۰ معتاد متجاهر از مناطق مختلف تهران جمع‌آوري و به مركز بازپروري اخوان تحويل داده شد.
سرهنگ محمد بخشنده، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در نشست خبري با اعلام اين خبر گفت: ما همواره 11 محور منتهي به تهران را تحت پوشش قرار داده تا از هرگونه انتقال مواد مخدر به تهران جلوگيري كنيم. وي با بيان اين مطلب كه پاكسازي نقاط آلوده تهران در اولويت كاري ما است، ادامه داد: جمع‌آوري معتادان به شرطي كه فضا و مراكز بازپروري در اختيار باشد، براي پليس كاري ندارد چرا كه در روز گذشته 180 معتاد متجاهر با توجه به ظرفيت مركز بازپروري اخوان از نقاطي چون دره فرحزاد، صادقيه، ملاصدرا، پل ولايت، همت، چمران و... جمع‌آوري شده و اين نقاط پاكسازي شده‌اند. اين مقام ارشد انتظامي به دستگيري روزانه 130 خرده‌فروش در تهران اشاره و تصريح كرد: بايد يك مركز براي نگهداري فروشندگان خرد نيز وجود داشته باشد. رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: با توجه به اقداماتي كه در سال 92 انجام شده هيچ لابراتواري در تهران نداريم و با قاطعيت اعلام مي‌كنم كه تهران هيچ آشپزخانه توليد مواد مخدر ندارد؛ همچنين مواد مخدري از جمله كروكوديل و LSD نيز در تهران وجود ندارد، چرا كه اگر موجود بود ما نخستين مركزي بوديم كه از وجود آنها مطلع مي‌شديم و با توجه به آنكه هر نوع ماده مخدري كه در تهران كشف مي‌شود به مركز ما ارجاع داده مي‌شود، در آزمايشگاه‌هاي تخصصي ما وجود چنين موادي در تهران تاكنون تاييد نشده است. وي در ادامه كشفيات مواد مخدر در سال جاري را 5/15 تن اعلام و تصريح كرد: بيشترين نوع مواد مخدر در اين كشفيات ترياك و حشيش بوده‌اند.

 

دستگيري سارق حرفه‌اي با 43 فقره سرقت  از خودرو

پايگاه خبري پليس| رييس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري سارق داخل خودرو با بيش از 40 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ ستار خسروي در گفت: به دنبال شكايت تعدادي از شهروندان ساكن در محدوده غرب اصفهان مبني بر سرقت از داخل خودروي‌شان رسيدگي به موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان قرار گرفت. وي با بيان اينكه كارآگاهان تحقيقات خود را آغاز و در اين راستا اكيپ‌هاي گشت‌ پليس آگاهي به گشت‌‌زني در سطح شهر پرداختند، گفت: سرانجام يكي از واحدهاي گشتي حين انجام ماموريت به فردي كه در حال تخريب قفل خودروي پرايد بود برخورد و بلافاصله وي را دستگير كردند. خسروي با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامي و انجام بازجويي از وي افزود: متهم در تحقيقات صورت گرفته به 43 فقره سرقت وجوه نقد، اشيا و لوازم و مدارك با ارزش شهروندان از داخل خودرو‌هاي‌شان اعتراف كرد.

 

امدادرساني به مردم حادثه‌ديده جزيره «وانواتو»

ايسنا| با آنكه گردباد ويرانگر «پام» مجمع‌الجزاير «وانواتو» را ترك كرده اما ارزيابي از خسارات مالي و جاني ناشي از توفان هنوز ميسر نيست.
مقامات وانواتو گفته‌اند كه به جز پايتخت، امكان دسترسي به هيچ يك از جزاير ديگر را ندارند و هنوز نمي‌توان ميزان تلفات اين حادثه را مشخص كرد. يكي از شهروندان اين جزيره گفته است كه تاكنون هرگز چنين توفاني كه ساختمان‌ها را خراب كند، نديده بودم. گردباد بي‌سابقه‌اي كه باسرعت حدود 300 كيلومتر در ساعت اين مجمع الجزاير اقيانوس آرام را ويران كرد، هزاران خانواده را آواره ساخته و آنهايي كه از پناهگاه‌ها برگشتند محتاج كمك هستند. به گزارش يورونيوز، هواپيماهاي استراليايي و نيوزيلندي، نخستين محموله‌هاي امدادي را به پايتخت مي‌رسانند و همچنين قرار است يك گروه از سازمان ملل متحد با ورود به پورت ويلا، ميزان خسارات و نحوه كمك‌رساني را ارزيابي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون