• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

دومينوي اضمحلال امريكا شروع ‌شده است

تقابل ايران و امريكا صحبت امروز و ديروز نيست سال‌ها است كه اين جدال در جريان است و در اين مسير تنها با ظهور و بروز دولت‌هاي مختلف فراز و فرودي به خود مي‌بيند؛ يك دولت روي كار مي‌آيد كه دو كشور را بر سر ميز مذاكره مي‌نشاند و دولت ديگر براي بي‌ثمر كردن آنچه دولت قبل كاشته است زير ميز مي‌زند؛ در اين ميان حتي محكوم شدن از سوي جامعه جهاني برايش مهم نيست. دونالد ترامپ كه با اعلام خروجش از برجام و وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران يخ ذوب شده رابطه ايران و امريكا در دولت اوباما را بار ديگر سرد و سخت كرده است اين روزها صف مسوولان لشكري و كشوري را در برابر اقدامات امريكا متحدتر كرده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفان از جمله مسوولان نظامي است كه در آخرين اظهارات خود در سومين اجلاسيه كنگره ملي 3 هزار شهيد استان قزوين امريكا و متحدانش را در سيبل انتقادات قرار مي‌دهد. غيب‌پرور معتقد است دومينوي اضمحلال امريكا آغاز شده است.

 

دشمن به دنبال گسترش اسلام امريكايي است

رييس سازمان بسيج مستضعفان با بهره‌گيري از موضوع اسلام ناب محمدي و اسلام امريكايي كه مهم‌ترين تاكيدات و هشدارهاي امام(ره) در اين راستا بود، به تلاش دشمنان براي گسترش اسلام امريكايي اشاره مي‌كند. سردار غلامحسين غيب‌پرور عنوان مي‌كند: از زمان شكل‌گيري انقلاب اسلامي تاكنون دشمنان در تلاشند تا ما سراغي از شهيدان نگيريم و اثري از ريشه‌هاي شگرف اسلام، قرآن كريم و اهل‌بيت(ع) باقي نماند؛ دشمن به دنبال گسترش اسلام امريكايي است نه اسلام ناب محمدي. رييس سازمان بسيج مستضعفين كشور تأكيد كرد: دشمني دشمنان هر روز غليظ‌تر از قبل مي‌شود اما به فضل الهي شاهد آن هستيم كه نكبت تمامي وجود آنها را فراگرفته است، امريكا امروز در ضعف شديد قرار دارد و به ببر كاغذي تبديل شده كه تنها هيمنه‌اي پوشالي از آن باقي مانده است.

 

آغاز يك زوال

اتحاد و پيوند امريكا و اسراييل در عرصه سياست و روابط بين‌الملل به رابطه مرغ و تخم مرغ معروف است اما در عرصه جديد روابط به نظر مي‌رسد عربستان هم وارد معادلات جديد امريكا شده است يا به گفته برخي قرار است نقش عروسك خيمه‌شب‌بازي ايالت متحده را بازي ‌كند. غيب‌پرور در اين رابطه بيان مي‌كند: امريكا انسان‌هاي حقير و پست را در عربستان به عنوان رژيم آل‌سعود به كار برده كه تفاوتي با رژيم منحوس صهيونيستي ندارد و هر دو اهرم‌هاي امريكا هستند اما به يمن پايداري ملت اسلام، امريكا مدام در حال شكست است. اتفاقات جديدي كه در عرصه بين‌المللي رقم خورده است از جمله عدم همراهي اروپايي‌ها با امريكا و همچنين عقب‌نشيني او در جريان تحريم‌هاي ايران موجب شده است كه برخي كارشناسان اين وضعيت را شروع يك انزوا براي امريكايي‌ها تصور كنند. در همين راستا غيب‌پرور نيز معتقد است امريكا وارد پروسه زوال شده است. او با استفاده از اصطلاح دومينوي اضمحلال عنوان مي‌كند: دومينوي اضمحلال امريكا شروع شده است و آينده جهان متعلق به امريكا نيست بلكه به اسلام تعلق دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون