• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

خبر

تنها با اراده‌اي عاشقانه مقابله با ريزگرد‌ها ميسر شد

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور در آيين بهره‌برداري از فاز اول طرح احياي ۵۵۰ هزار هكتار اراضي خوزستان و ايلام گفت: «گاهي كارهاي بزرگ و عظيمي در كشور انجام مي‌شود كه ابعاد آن به خوبي براي مردم تشريح نمي‌شود و گاهي نيز عده‌اي در خارج از كشور و گاه در داخل كشور تلاش مي‌كنند نظام را ناكارآمد جلوه دهند و اين را در ذهن مردم القا كنند كه نظام قادر به حل مشكلات مردم نيست. جهانگيري با اشاره به مساله ريزگردها در استان خوزستان ادامه داد: «يكي از دغدغه‌هاي مردم خوزستان مساله ريزگردها بود به ويژه آنچه در سال ۱۳۹۵ رخ داد موجب ناراحتي همه مردم و مسوولان شد. در جلسه‌اي كه بلافاصله پس از اين اتفاق در ماهشهر برگزار شد، تأكيد كردم كه بايد حل اين مساله در اولويت كارها قرار گيرد و از وزير جهاد كشاورزي خواستم تا يك بار ديگر لباس جهاد سازندگي را بر تن كند و اين دغدغه را از ذهن مردم خوزستان بزدايد.»

جهانگيري با بيان اينكه ريزدگردها داراي دو كانون داخلي و خارجي است، گفت: «كارهاي بزرگي در زمينه نهال‌كاري، مرطوب‌سازي تالاب‌ها و مالت پاشي در سطح هزاران هكتار انجام شده است كه تنها با اراده عاشق مردم اين كار امكان‌پذير بود.»

 

شعارمان اين است كه جامعه‌اي اميدوار ايجاد كنيم

سومين نشست سراسري «دستياران ويژه حقوق شهروندي دستگاه‌هاي‌ اجرايي و اولين نشست رابطين امور حقوق شهروندي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» با حضور منصور غلامي (وزير علوم، تحقيقات و فناوري) و شهيندخت مولاوردي برگزار شد. به گزارش ايلنا؛ مولاوردي در اين نشست بيان كرد: هر كدام از ما در ترويج ارتقاي اميد اجتماعي بايد نقش خودمان را ايفا و شعارمان اين است كه جامعه‌اي اميدوار ايجاد كنيم. همچنين بايد برنامه‌هايي را ايجاد كنيم كه به ارتقاي شاخص‌هاي ما در حقوق شهروندي كمك كند. او افزود: رييس‌جمهور هم به اين مهم بسيار تاكيد داشتند كه بايد نشاط و اميد به جوانان و حتي كودكان تزريق كرد. به ويژه امسال كه بايد آن را پيش بگيريم. همچنين رييس‌جمهور اشاره كرده‌اند كه اين دولت چالش‌هاي بزرگ انباشته شده از دهه‌هاي گذشته را به ارث برده است و بايد بتواند شرايط مساعدي را براي مقطع پاياني فعاليت خودش در سال ۱۴۰۰ فراهم كند. مولاوردي گفت: ما به دنبال نسل جديد دانشگاه‌ها و مدارس در حوزه مهارت‌هاي كارآفريني و توانمندي اقتصادي در جوانان هستيم و اميدواريم بتوانيم كارهاي اساسي انجام دهيم تا زماني كه وقتي جوانان فارغ‌التحصيل مي‌شوند به يك مهارت و يا حرفه اقتصادي مسلط شده باشند، از طرفي نبايد تمام افق آينده جوانان ما به مدرك محدود شود. بحث مهارت افزايي اولويت‌هاي اول وزارتخانه‌ها است. مهارت اجتماعي نيز دقيقا منطبق بر آموزش حقوق شهروندي است كه بسيار در جامعه ما جاي كار دارد.

 

موتلفه براي اداره كشور  در تمام بخش‌ها برنامه دارد

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: حزب به معني واقعي آن بايد جهت اداره امور كشور و در تمام بخش‌هاي مديريتي برنامه‌هاي علمي و پژوهشي قابل قبول ارايه دهد. به گزارش ايلنا؛ محمدنبي حبيبي در ديدار با كارگروه ورزش حزب موتلفه اظهار كرد: جاي خوشحالي است كه جمعي از چهره‌هاي شاخص و با تجربه در جمع كارگروه ورزش حضور دارند و با برگزاري جلسات مستمر درابعاد مختلف تربيت‌بدني و ورزش كشور كنكاش مي‌كنند. وي خاطرنشان كرد: حزب به معني واقعي آن بايد جهت اداره امور كشور و در تمام بخش‌هاي مديريتي برنامه‌هاي علمي و پژوهشي قابل قبول ارايه دهد. ما اگر نسبت به عملكردها نقد داريم قطعا بايد ابتدا دلايل نقد خود، سپس تعريف درستي از آن ارايه دهيم و در نهايت به منظور ترميم مشكلات برنامه داشته باشيم. امروز مردم نمي‌پذيرند مسوولان وعده‌هاي غير قابل انجام بدهند. دبيركل حزب موتلفه اسلامي افزود: امروزه ورزش مقوله‌اي فراگير و مهم در جوامع شمرده مي‌شود كه با پديده‌هاي ديگر مرتبط و در آنها تاثيرگذار است لذا ما بايد ضمن آسيب شناسي و بررسي مشكلات ورزش كشور جهت بهبود امور و پيشرفت و گسترش آن در ميان جامعه بيش از پيش تلاش كنيم. حبيبي در پايان اظهار اميدواري كرد: كارگروه ورزش با بررسي ابعاد مختلف ورزش و تاثيرات آن در جامعه، راهكارهاي عملي، قابل حصول و فراگير ارايه و نسبت به رفع مشكلات حساسيت داشته باشد.

 

بخش مسكن را  به سمت مصرف هدايت كنيم

سيد احسن علوي، نايب‌رييس كميسيون عمران مجلس با توضيح جزييات طرح ماليات و عوايد سرمايه در حوزه مسكن گفت: «اين طرح در كميسيون اقتصادي به عنوان كميسيون اصلي بررسي شده و كليات آن به تصويب رسيده است، اما همچنان در كميسيون عمران به عنوان كميسيون فرعي در حال بحث و بررسي است.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «چند نفر از اعضاي كميسيون با اين طرح موافق هستند و چند نفر ديگر هم با آن مخالف هستند. از نظر من اين طرح مي‌تواند طرح موثري در كنترل نقدينگي باشد؛ مشروط بر اينكه ما اين طرح را به همه بخش‌هاي بازار غيرمولد گسترش دهيم.» به گفته نايب‌رييس كميسيون عمران مجلس، هر آنچه در بازار غير مولد بوده و نقدينگي را پمپاژ مي‌كند و افزايش تورم را به دنبال دارد بايد شامل ماليات بر عوارض سرمايه شود. مسكن هم بخشي از اين بازار است. در كشور ما مسكن حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد توليد ناخالص داخل و اشتغال كشور را تامين مي‌كند. نماينده مردم سنندج در مجلس گفت: «ما بايد بخش مسكن را به سمت مصرف هدايت كنيم و نبايد اجازه دهيم به يك بخش سرمايه‌اي تبديل شود، چرا كه به دنبال آن رانت‌خواري و دلالي را شاهد خواهيم بود. يكي از راهكارهاي مصرفي كردن مسكن استفاده از ماليات است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون