• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

مصطفي كياني بازيكن تيم ملي فوتبال ساحلي:

وقتي ما رسيديم مسوولان خواب بودند

علي ولي‌اللهي

تيم ملي فوتبال ساحلي كشورمان براي بار دوم و با اقتدار موفق به كسب عنوان قهرماني جام بين قاره‌اي در كشور امارات شد. فوتباليست‌‌هاي ساحلي ايران در اين تورنمنت در دور گروهي از سد تيم‌هاي امريكا، تاهيتي و روسيه گذشتند. شاگردان اوكتاويو در نيمه‌نهايي مصر شگفتي‌ساز را مغلوب كردند و در فينال براي بار دوم تيم قدرتمند روسيه را شكست دادند. روسيه‌اي كه برزيل را در نيمه‌نهايي از پيش رو برداشته بود. به بهانه اين قهرماني گفت‌وگويي داشتيم با «مصطفي كياني» يكي از قديمي‌هاي تيم ملي و زننده گل اول ايران به روسيه در فينال.

 

جناب كياني از قهرماني تيم ملي و وضعيت مسابقات بگوييد.

اين دوره بازي‌ها سطح بسيار بالايي داشت. البته هر دوره سطح مسابقات بالاست اما اين دوره روسيه و برزيل با تركيب كامل شركت كردند و تاهيتي تيم قدرتمندي را روانه مسابقات كرده بود. تيم ما هم دچار جوان‌گرايي شده بود و چند تا از بازيكنان اولين تورنمنتي بود كه شركت مي‌كردند. بچه‌ها خودشان اعتقاد داشتند كه مي‌شود نتيجه گرفت ولي به هر حال استرس تورنمنت اول را داشتند. خدا را شكر كه توانستيم قهرمان شويم. به نظر من يكي از بهترين دوره‌هايي بود كه شركت مي‌كرديم. در اين 8 سالي كه من عضو تيم ملي هستم، تيم يكدستي داشتيم و توانستيم با نتايج بسيار خوب قهرمان شويم.

بازي اول موفق شديد امريكا را 8 تايي كنيد و اين دقيقا چند روز بعد از ماجراي تحريم‌هاي ترامپ بود و باعث شد مردم كلي خوشحال شوند.

البته ما مسابقات ورزشي را با سياست قاطي نمي‌كنيم اما همين كه مردم دلشان شاد شد خدا را شكر. ما هم همه تلاشمان را فقط به خاطر خوشحالي مردم مي‌كنيم.

بازي مقابل كدام يك از تيم‌ها سخت‌تر بود؟

بازي با روسيه هميشه سخت است. الان اين روس‌ها هستند كه بيشتر از ما مي‌ترسند و با يك استرس خاصي مقابل ايران قرار مي‌گيرند. ما اين دوره موفق شديم دو بار روسيه را شكست دهيم. گرچه هر بار در ابتدا كمي مقابل اين تيم به مشكل خورديم ولي در نهايت با يك بازي منطقي پيروز شديم.

چراغ اول در فينال را هم خودتان روشن كرديد.

من روي ضربات كاشته خيلي كار مي‌كنم. آقاي اوكتاويو هم هميشه اين مسووليت را به عهده من مي‌گذارند و من هم خدا را شكر موفق شدم، مسووليتم را به خوبي انجام دهم.

از آقاي اوكتاويو بگوييد.

آقاي اوكتاويو مربي بسيار كم‌حاشيه‌اي است و فقط تمركزش روي كارش است. بر عكس خيلي از مربيان خارجي كه در ايران كار مي‌كنند حتي اگر از بيرون هم چيزي بگويند يا فشاري بياورند، ايشان فقط با كار كردن و قهرماني پاسخ مي‌دهد. مثل همين دوره كه خيلي‌ها نسبت به جوان‌گرايي ايشان نقد داشتند و مي‌گفتند تيم نتيجه نمي‌گيرد ولي خود سرمربي به بازيكنانش اعتقاد داشت و نتيجه‌اش را هم ديديم. جالب است بدانيد كه در مراسم بهترين‌هاي سال كه شركت كرديم، سرمربي برزيل به عنوان بهترين مربي انتخاب شد اما ايشان وقتي رفت بالا و شروع به صحبت كرد، اولين جمله‌اي كه گفت اين بود كه از نظر من اوكتاويو بهترين مربي جهان است. يعني همه جهان اعتقاد دارند كه ايشان يكي از بهترين مربيان دنياست. مربي بسيار با دانش و با اخلاقي است كه خيلي هم با بچه‌هاي تيم رفيق است در عين حال كه ديسيپلين دقيقي روي تيم دارد.

اكتاويو تا كي با تيم قرارداد دارد؟

فكر مي‌كنم تا بعد از مسابقات جام جهاني.

مسابقات جهاني در چه تاريخي برگزار مي‌شود؟

سال آينده، آبان ماه در پاراگوئه برگزار مي‌شود.

برنامه تيم براي آن مسابقات چيست؟

فعلا كه بايد ابتدا در مسابقات انتخابي شركت كنيم كه در اسفند ماه برگزار مي‌شود. چيزي كه به ما گفتند اين است كه 10 يا 15 روز استراحت مي‌كنيم و دوباره تمرينات آغاز مي‌شود.

بعد از بازگشت به بوشهر يك استوري گذاشته بوديد و با كنايه از مسوولان گله كرده بوديد. ماجرا چه بود؟

در مورد آن قضيه شايد خواب بودند دوستان و انگار ما توقعمان كمي بالا بوده كه انتظار داشتيم مسوولان ساعت 8:30 صبح بيدار شوند و بيايند فرودگاه! البته خدا شاهد است كه من و آقاي مسيگر و باقي بچه‌ها كه زياد هم رفته‌ايم و قهرماني كسب كرده‌ايم، واقعا دوست نداريم كسي بيايد استقبالمان اما فكر هم نمي‌كرديم هيچ كس نيايد! آمدنشان هم البته چيز خاصي نيست. يك دسته گل است و عكس يادگاري و مي‌روند تا دوره بعد...

يعني هيچ تقديري از شما نمي‌شود و پاداشي به شما داده نمي‌شود؟!

خيلي كم اتفاق مي‌افتد. خيلي وقت است كه چيزي به ما ندادند. وقتي هم آمديم، شوكه شديم. فكرش را نمي‌كرديم كه هيچ كس نيايد. 4 بوشهري در تركيب تيم ملي بوديم كه واقعا هم خيلي خوب كار كرديم و همه گل زديم. همه خوب بودند البته ولي ما اسم بوشهر را برديم بالا. بازيكنان جوان انتظار داشتند كه كسي بيايد و ديده شوند و به كارشان ارزش گذاشته شود. ما قهرمان دومين تورنمنت معتبر دنيا در فوتبال ساحلي شده بوديم. بعد هم گفتند كه كسي به ما خبر نداده بود! آيا اين درست است كه ما تماس بگيريم، بگوييم داريم مي‌آييم، بياييد استقبال‌مان؟ آنها از هزار راه مي‌توانستند خبر‌دار شوند. از طريق خانواده، دوستان و از طريق شبكه‌هاي اجتماعي. اصلا بايد از فدارسيون استعلام مي‌كردند اگر برايشان مهم بود. اصلا همه اين مسوولان دوستان ما هستند. اينستاگرام ما را دارند و چك مي‌كنند و با هم در ارتباط هستيم ولي خب اين دوره واقعا بي‌مهري كردند. بدون هيچ بنري، دوربيني، هيچ چي!

وضعيت ليگ چطور است؟

ليگ بسيار خوبي داريم اما ليگ ما تا زماني كه تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال نيايند و تيم‌داري نكنند، ديده نمي‌شود. الان تيم خود ما پارس جنوبي است كه در ليگ برتر فوتبال هم حضور دارد و باعث شده ما به چشم بياييم. اگر ساير تيم‌ها مثل پرسپوليس، استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان وارد نشوند، ليگ پيشرفت نمي‌كند. اسمش خوب در نمي‌رود در رسانه‌ها. الان رسانه‌ها اصلا نمي‌دانند ليگ ما چطور برگزار مي‌شود. تيم‌هايي كه الان حضور دارند با مشكلات مالي زيادي مواجهند و تنها تيمي كه بودجه دارد، تيم ماست و آن هم بايد از آقاي رضاييان و موسوس ‌تشكر ويژه كنم كه با وجود همه فشارها تيم را اداره مي‌كنند. چون به آنها هم گفته مي‌شود وقتي بازدهي مالي ندارد، تيم‌داري و كسي نمي‌بيند چرا بايد هزينه كنيم؟

 


ما قهرمان دومين تورنمنت معتبر دنيا در فوتبال ساحلي شده بوديم. اما آنها گفتند كه كسي به ما خبر نداده بود! آيا اين درست است كه ما تماس بگيريم، بگوييم داريم مي‌آييم، بياييد استقبال‌مان؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون