• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4234 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

فرار ليبرال‌ها

ماجراي ليبراليسم در رسانه‌هاي دو طرف اصلاح‌طلب و اصولگرا روز به روز بيشتر و بيشتر نمود پيدا مي‌كند. يك طرف از ليبرال بودن دفاع مي‌كند و طرف ديگر به آن حمله. كارگزاران از «فينال ليبرال‌ها در شهرداري» تيتر مي‌زند و روزنامه قاليباف معتقد به «فرار ليبرال‌هاست» اين موضوع با استعفاي مسعود نيلي از سمت مشاوره دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقتصادي داغ‌تر شد. تقريبا تمام رسانه‌هاي اصولگرا به اين موضوع پرداختند.

روزنامه صبح نو ذيل تيتر «فرار ليبرال‌ها» نوشت: «استعفاي دستيار ويژه اقتصادي رييس‌جمهوري در حالي است كه چند هفته پيش‌تر نيز آقاي عباس آخوندي از مقام وزارت راه و شهرسازي كناره‌گيري كرد و به نظر مي‌رسد كه ليبرال‌ها براي فرار از پاسخگويي يك به يك از دولت مي‌روند.»

فرهيختگان با تيتر «حالا تشريف داشتيد آقاي مشاور‌» ضمن تاكيد بر اين موضوع كه «كارنامه اقتصادي دولت حسن روحاني را بايد يكي از ضعيف‌ترين كارنامه‌هاي اقتصادي در طول سال‌هاي پس از انقلاب دانست.»، مي‌نويسد: «رفتن مسعود نيلي از شوراي پول و اعتبار يك پيام نمادين دارد؛ حسن روحاني پس از گردش به راست در سياست با برآورد و عملكرد اقتصادي دولت وزن نهادگراها را در دولت افزايش داد و به نوعي در اقتصاد به چپ گردش كرد.

روزنامه وطن امروز نيز با انتخاب تيتر «اداهاي ليبرالي در آخر خط!‌» معتقد بود كه دولت ترسيده است: «دوستي مي‌گفت دولت با انتصابات جديد خود و تغيير برنامه‏ريزان اقتصادي‌اش گردش به چپ كرده و در حال بازگشت به اقتصادي با محوريت پررنگ‌تر نقش حمايتي و كنترلي دولت است. اگر چه اين گزاره در تحليل دقيق و معطوف به تحولات بلندمدت خطاست اما در كوتاه‌مدت به نظر رگه‌هايي از صحت داشته باشد ولي صحيح بودن آن نه در نتيجه، بلكه بيشتر در وجه توصيفي آن است. دولت بالاخره به حركت درآمده است و خطر مخوف افزايش نارضايتي‌هاي اجتماعي را درك كرده و به معناي واقعي كلمه ترسيده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون