• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

ادامه از صفحه اول

ابزارهاي مالي و ناوگان ريلي

برخي معتقدند در شرايط فعلي اقتصادي، جذب سرمايه به خصوص سرمايه خارجي با مشكلاتي مواجه مي‌شود اما نبايد اين نكته را از نظر انداخت كه در همين شرايط بي‌ثبات اقتصادي نيز همكاري‌هاي بين‌المللي ناوگان ريلي ادامه دارد. در اول هفته با يك شركت خارجي به توافقاتي مبني بر سرمايه‌گذاري مستقيم در مناطق لجستيك رسيده‌ايم.

بروز مشكلات انكار ناپذير است اما با درك اين شرايط بايد به اين كار ادامه داد. از طرف ديگر در اين شرايط بايد تمركز و تلاش عمده خود را بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي بگذاريم چرا كه سرمايه‌هاي داخلي مي‌تواند اهداف مورد نياز براي توسعه ناوگان حمل و نقل ريلي را محقق كند.

 

تنها در احمدآباد مستوفي

جوانان مستعد طنزنويسي، همكاري با نشريات، خصوصا به عهده گرفتن مسووليت بخش طنز هفته‌نامه فرهنگي هنري «مهر»، از جمله كارهاي او بود.

در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي، ادبيات رشد بسيار چشمگيري داشته است اما در واقع دو گونه ادبياتي منحصربه‌فرد در اين ساليان قابل ملاحظه‌تر بوده است. الف – ادبيات جنگ و دفاع مقدس كه خود موجد ادبيات ويژه انقلاب اسلامي شد و رونق و توسعه آن مرهون برادري، همفكري و هم‌نظري آقايان مرتضي سرهنگي و هدايت‌الله بهبودي بوده است؛ ب - ادبيات طنز كه مديون كساني چون زنده‌ياد صابري، زرويي نصرآباد و ابراهيم نبوي و... است.

بسياري از كارشناسان حوزه نقد و بررسي ادبيات، نقش «زرويي نصرآباد» را به تنهايي، خيلي بيشتر از همه دوران انتشار «توفيق» در پيش از انقلاب دانسته‌اند، در عين حال متاسفانه مديريت نادرست و نگاه بد به هنر و ادبيات انقلاب، آنگونه كه شايسته بود حفظ سلايق مختلف را مدنظر قرار نداد و همين باعث شد طنزپرداز توانايي چون زرويي در بيماري و تنهايي و غربت، در حالي كه با سختي‌هاي زندگي دست و پنجه نرم مي‌كرد، در روستاي احمدآباد مستوقي، وقتي هنوز به 50 سالگي نرسيده بود، زندگي را بدرود بگويد.

سرمايه انساني اصلي‌ترين عامل رشد و تكاپوي هر ملتي است، به گونه‌اي كه ميزان دارايي‌هاي مادي ملت‌ها و دولت‌ها در مقياس با جايگاه، نقش، خلاقيت و اثرآفريني انسان‌هاي خوش ذوق و مستعد سنجيده مي‌شود، چيزي كه متاسفانه تا حدود زيادي در سيستم كلان مديريتي ما مغفول مانده است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون