• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

ميلان با پيروزي برابر پارما خودش را به بالانشينان نزديك كرد

گتوزو در مسير رسيدن به هدف

علي ولي‌اللهي

 

 

مطمئنا بزرگ‌ترين انتظاري كه هواداران ميلان از گتوزو و بازيكنان تيم دارند اين است كه روسونري بتواند سهميه ليگ قهرمانان اروپا را كسب كند؛
جامي كه چند وقتي است رنگ ميلان را به خود نديده. ميلان در هفته چهاردهم در يك دوئل مستقيم براي كسب جايگاه چهارم به مصاف پارما رفت و در نهايت موفق شد در يك ديدار سخت، حريف خودش، تيمي ريشه‌دار ولي تازه برگشته به سري‌آ، را شكست دهد و با يك بازي بيشتر نسبت به لاتزيو و كسب 25 امتياز به رده چهارم جدول برسد؛ رده‌اي كه اگر ميلاني‌ها بتوانند آن را تا پايان فصل حفظ كنند، به معناي موفقيت در انجام ماموريت مهم‌شان خواهد بود؛ گرچه هنوز تا پايان فصل راه درازي باقي مانده و حريفان سختي پيش روي ميلان قرار دارند.

اگر حساب يوونتوس را از ليگ ايتاليا جدا كنيم، البته يووه خودش اين كار را انجام داده، شرايط ميلان، شرايط اميدوار‌كننده‌اي به حساب مي‌آيد. در باقي جدول بدون احتساب بانوي پير فعلا ناپولي با 29 امتياز در صدر است و اينتر با 28 امتياز در رده دوم. اين يعني ميلان گتوزو با تمام فراز و نشيب‌هايي كه از ابتداي فصل داشته فعلا در فاصله معقولي نسبت به صدرنشينان قرار دارد. همين‌طور وضعيت اين تيم در ليگ اروپا نيز با برد 5 بر 2 مقابل دودلانژ خوب شد و حالا با يك تساوي مقابل المپياكوس در هفته نهايي مي‌تواند راهي دور بعد شود؛ البته به احتمال زياد به عنوان تيم دوم و پشت سر رئال بتيس. نكاتي كه فعلا در مورد وضعيت ميلان مي‌توان به آنها اشاره كرد اين است كه اين تيم تمام بازي‌هاي سختش در نيم فصل اول را انجام داده. بازي با تيم‌هاي يوونتوس و اينتر و رم و لاتزيو. به همين خاطر شانس زيادي دارد كه بتواند در فرم خوب خودش باقي بماند. از طرف ديگر رم، يكي از بزرگ‌ترين رقباي ميلان براي كسب سهميه ليگ قهرمانان در ليگ وضعيت خوبي ندارد دور از كسب سهميه به نظر مي‌رسد. اگر اينها را خوش‌شانسي‌هاي قرمز و مشكي‌ها بدانيم، بايد به بدشانسي‌هاي اين تيم هم اشاره كنيم. بزرگ‌ترين معضلي كه فعلا ميلان با آن درگير است مصدوميت‌هاي پشت سر هم بازيكنان كليدي تيم است. ليست مصدومان ميلان در حال حاضر مي‌تواند خودش به تنهايي يك نيمكت ذخيره را پر كند. كالدرا، بيليا، موساكيو، كالابريا، رومانيولي و در راس همه بوناونتورا مصدومان ميلان را تشكيل مي‌دهند. بوناونتورا كه البته به نظر مي‌رسد ادامه فصل را به طور كامل از دست داده و باقي هم بين يكي دو هفته تا چند هفته مصدوم هستند. همين وضعيت شايد باعث شود كه ميلان در پنجره نقل و انتقالات زمستاني دست به خريد چند بازيكن تازه بزند. فابرگاس و ابراهيموويچ دو گزينه جدي براي پيوستن به ميلان هستند كه البته با تكذيب‌ها و تاييدهاي مديران ميلان، فعلا اين انتقال‌ها در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

ميلان گتوزو علاوه بر همه موارد مطرح شده، يك خصيصه خوب را نيز در هفته‌هاي اخير از خودش نشان داده؛ بازگشت به بازي بعد از عقب افتادن. ميلان در هفته‌هاي اخير مقابل سمپدوريا، دودلانژ و حالا پارما موفق شده بازي باخته را تبديل به برد كند. كامبك‌هاي ميلان به احتمال زياد تحت تاثير انتقال روحيه جنگندگي از سرمربي به تيم است. گتوزو كه در زمان بازي بيشتر از هر چيز ديگري به جنگندگي معروف بود، موفق شده تا حدود زيادي تيمش را نيز با اين خصيصه تطبيق دهد. خصيصه جنگيدن و اميدواري براي پيروزي بدون شك يكي از عوامل مهم موفقيت يك تيم به حساب مي‌آيد؛ تيمي كه بعد از عقب افتادن همچنان شانس پيروزي را براي خودش قائل است، براي هواداران بسيار اميدوار‌كننده به نظر مي‌رسد. هواداران مي‌فهمند اگر تيم‌شان را حمايت كنند قادر به بازگرداندن شرايط و تغيير نتيجه هستند. حمايتي كه قرار است به كسب سهميه ليگ قهرمانان، بزرگ‌ترين هدف ميلاني‌ها در اين فصل، منجر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون