• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

روحاني در جمع مردم شاهرود:

اگر امريكا بخواهد جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد، نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رييس‌جمهوري صبح روز گذشته و در جريان سفر استاني كاروان تدبير و اميد به استان سمنان در ورزشگاه تختي شاهرود در جمع مردم اين شهرستان سخنراني كرد. او با اشاره به اينكه امروز، روز آزمايش و امتحان بزرگ تاريخي براي ملت ايران است، گفت: «امروز روزي است كه بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر امريكا براي اولين بار به پيروزي‌هاي كم نظيري دست يافته‌ايم.» روحاني با تاكيد بر اينكه ملت بزرگ ايران نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد، ادامه داد: «امريكا به دنبال كودتا در كشور ما بود اما ناموفق شد؛ او به دنبال تحريم ايران و جدا كردن خوزستان و حمله از طريق عفلقيان بود، اما ناموفق شد. او همچنين به دنبال تحريم سرزمين ايران و شكستن قدرت اين كشور بود، اما ناموفق شد.»

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهوري با اشاره به عصبانيت تاريخي امريكا از ايران و ايرانيان، گفت‌: «ملت بزرگ و غيور ايران هرگز در برابر امريكايي‌ها سر فرود نياورده و نخواهند آورد؛ امريكايي‌ها خواستند و اعلام كردند كه ايران را از صادرات نفت محروم مي‌كنند و ايران را از تبادل تجاري با دنيا باز مي‌دارند؛ او مي‌خواست و اعلام كرد كه ايران را در منطقه و جهان منزوي خواهد كرد و گفت‌ به اهدافي كه در منطقه در نظر دارد دست خواهد يافت اما ملت ايران در همه اين نبردها اعلام خواهد كرد كه پيروز نهايي خواهد بود.» به گفته او، امريكا بداند كه ما نفت‌مان را مي‌فروشيم و خواهيم فروخت و او قادر به اين نيست كه جلوي فروش نفت ايران را بگيرد؛ بدانيد كه اگر روزي امريكا بخواهد جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد، نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد. روحاني در ادامه‌ با اشاره به اينكه امريكا مي‌خواهد رابطه ملت ايران با دنيا را تضعيف كند، ادامه داد: «امروز رابطه ايران بيشتر از هر زمان ديگري با دنيا برقرار است و ما با همسايگان خود روابطي صميمي داريم و خواهيم داشت؛ امريكا قادر نيست كه رابطه ما با ملت‌هاي منطقه كه در طول قرن‌ها به عنوان همسايه مهربان در كنار هم بوده‌ايم را بر هم بزند. آنها همچنين قادر نيستند كه روابط تجاري ما را با منطقه و دنيا قطع كنند.» رييس‌جمهوري اضافه كرد امريكا بايد اين را بداند كه در سراسر سرزمين ايران، مردم ما با كشورهاي منطقه و جهان روابط فرهنگي، اقتصادي و سياسي خود را حفظ خواهند كرد و همچنان ارتباطات‌مان را با همسايه‌ها و كشورهاي اسلامي و جهان توسعه خواهيم داد. روحاني در ادامه صحبت‌هاي خود، با اشاره به اقدامات امريكا براي طرح مجدد موضوع ايران‌هراسي در منطقه و دنيا گفت‌: «امريكا به دنبال آن است كه اروپا چين و هند و همسايگان ايران را از ايران جدا كند. اين‌ در حالي است كه ما دشمن هيچ ملتي از همسايگان خود نيستيم و نخواهيم بود. امريكا نمي‌تواند ميان ايران و همسايگان او و همچنين كشورهاي اسلامي تفرقه ايجاد كند.» او با بيان اينكه امريكا طي ماه‌هاي اخير در چندين زمينه در مواجهه با ايران با شكست مواجه شده‌اند، خاطرنشان كرد: «نخستين شكست امريكايي‌ها، تلاش براي مبارزه با قدرت ايران از طريق جلب نظرات كشورها و سياستمداران جهان بود اما به جز دو كشور كوچك و يك رژيم صهيونيستي، هيچ كشوري نه تنها از آنها حمايت نكرد، بلكه همه تحريم‌هاي امريكا عليه ايران را محكوم كردند.»

رييس‌جمهوري همچنين به شكست‌هاي پياپي ايالات متحده امريكا در چندين پرونده حقوقي در مراجع بين‌المللي اشاره كرد و ادامه داد: «مردم بدانند طي دو، سه ماه اخير امريكايي‌ها را در مجمع عمومي سازمان ملل، شوراي امنيت سازمان ملل، دادگاه لاهه و دادگاه عالي كشور ايتاليا در مصاف‌هاي حقوقي به شكست كشانديم و اين به معناي پيروزي ديپلمات‌هاي ايران، حقوقدانان اين كشور، ملت بزرگ ايران و نيروهاي مسلح در برابر دشمنان است.» به گفته او، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سراسر منطقه، با تلاش، ايثار و حمايت‌شان، امنيت را برقرار كرده‌اند. نيروهاي مسلح و همه اركان نظام جمهوري اسلامي ايران براي امنيت عراق، سوريه و لبنان به ملت‌هاي منطقه كمك كرده‌اند و امروز نيز ايران تلاش مي‌كند تا به مردم مظلوم يمن كمك كند تا آنها در برابر متجاوزان آل‌سعود در صحنه نبرد نظامي و سياسي پيروز و موفق شوند و آل سعود و امريكا در اين نبرد شكست بخورند.

روحاني با بيان اينكه دولت و مجموعه نظام براي رشد، توسعه و عظمت ايران تلاش مي‌كند تا ايراني قدرتمندتر از گذشته بسازد، گفت: «نمي‌گذاريم كه دشمنان ايران را به شكست بكشانند. ايران سرزمين مقدس و سرزمين امام رضا (ع) و امام (عج) و قرآن كريم است كه دشمنان قادر نيستند آن را به شكست بكشانند. مردم در هفته‌هاي آتي شاهد خواهند بود در شرايطي كه امريكا مي‌خواست ما نتوانيم بودجه سالم و متعادلي را به مجلس شوراي اسلامي ارايه كنيم، ان‌شاء‌الله در ۲۵آذرماه امسال دولت بودجه سال آينده را تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون