• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

وزير امور اقتصادي و دارايي مطرح كرد

ضرورت نوآوري در صنعت بيمه

گروه اقتصادي|وزير امور اقتصادي و دارايي خواستار پوشش ريسك سرمايه‌گذاري و توليد از سوي صنعت بيمه شد و گفت: امروز مشكل توليدكنندگان، فقط جهش ارز نيست بلكه «عدم‌النفع» نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

«فرهاد دژپسند» در همايش روز بيمه در محل برج ميلاد، افزود: اگر بخواهيم نقش صنعت بيمه را در رشد اقتصادي كشور تعيين كنيم، بايد نگاهي دقيق‌تر به اين بخش داشته باشيم.وي افزود: دغدغه تحريم‌ها به ويژه براي ركن اصلي اقتصاد يعني سرمايه‌گذاران و توليدكنندگان بايد برطرف شود و بيمه بررسي كند كه چگونه مي‌تواند اين نگراني‌ها را رفع كند.به گفته دژپسند، بخش توليد علاوه بر مسائلي چون ارز، با مخاطراتي مانند «عدم النفع» نيز مواجه است؛ شايد اين كار براي صنعت بيمه خوشايند نباشد اما در همه جاي دنيا اين مقوله پذيرفته شده و صنعت بيمه براي آن راهكار دارد. وي افزود: در شرايطي كه توليدكنندگان با مشكلاتي نظير كمبود مواد اوليه مواجه مي‌شوند، صنعت بيمه بايد اين موارد را مورد توجه قرار داده تا كاهش توليد پوشش داده شود.وزير اقتصاد با بيان اينكه بيمه مي‌تواند موارد غيرقابل كنترل و غيرقابل پيش بيني را پوشش دهد، گفت: اينكه فقط 2 سال رشد سرمايه‌گذاري در كشور مثبت باشد، علامت خوبي نيست و بايد براي آن فكري كرد.

دژپسند در ادامه سخنان خود بر لزوم خصوصي‌سازي تاكيد كرد و گفت: با تصويب دولت در بودجه 98، همه سهم دولت در بيمه البرز واگذار و اين شركت خصوصي مي‌شود.وي خواستار بهادارسازي اوراق بيمه‌اي شد و افزود: در شرايط تحريم، اين روش‌ها براي مردم و صنعت بيمه بسيار راهگشا خواهد بود. وزير اقتصاد با تاكيد بر اينكه افزايش ضريب نفوذ صنعت بيمه فقط با اجباري شدن برخي رشته‌ها توسعه پيدا نمي‌كند، خواستار ارايه محصولات نوآورانه در صنعت بيمه شد.

نوآوري در صنعت بيمه

وي افزود: با شناختي كه از رييس كل بيمه مركزي دارم وي بر فناوري‌هاي نو در صنعت بيمه تاكيد دارد و اميدوارم پيش از پايان دولت دوازدهم اين موضوع حل شده باشد و صنعت بيمه ايران پا به پاي تغييرات نوي دنيا حركت كند. وزير اقتصاد گفت: در ارايه گزارش‌ها در طول تاريخ به بيمه‌هاي اشخاص، مخاطرات طبيعي، بيمه و مسووليت توجه شده كه اين يعني دغدغه افراد پوشش داده مي‌شود. دژپسند افزود: بايد به هنگام تبيين صنعت بيمه و نقش اين صنعت در رشد، كمي عميق‌تر نگاه شود. وي اضافه كرد: از آنجايي كه همواره ايران پس از انقلاب در مواقع مختلف با تحريم‌ها و فشار‌هاي خارجي متعدد مواجه بوده بايد به پوشش دغدغه‌ها و مخاطرات براي سرمايه‌گذاران و توليدكنندگان توجه شود تا توليدكنندگان در معرض نگراني‌ها و مخاطرات نباشند.وي گفت: صنعتي است كه مشكل بازار و تكنولوژي ندارد و تنها به دليل مشكلات واردات مواد اوليه براي ادامه فعاليت با مشكلاتي مواجه شده است. توليدكنندگان و سرمايه‌گذاران از اركان مهم كشور هستند كه نمي‌توان از آنها غافل بود. دژپسند در ادامه افزود: يكي از مباحث مهم در بخش توليد و صنعت بهبود فضاي كسب و كار است، اما بايد احساس امنيت و آرامش نيز در اين حوزه وجود داشته باشد و وظيفه صنعت بيمه است كه به اين مقوله ورود كند.وي با اشاره به اينكه بالا بردن نرخ نوآوري در صنعت بيمه و اكتفا نكردن به كپي كاري نكته مهم ديگري است، گفت: يكي از مشكلات صنعت بنگاه‌داري ما عدم توجه واقعي به آينده است كه به همين دليل نياز است تا بخش تحقيق و توسعه در هر واحدي حلقه واسط بين صاحبنظران و انديشمندان در دانشگاه‌ها باشد. وزير اقتصاد افزود: يكي از بهترين هديه‌ها به دانشجويان، استفاده صنعت بيمه از ظرفيت اين دانشجويان و قابليت‌هاي آنها است و از آنجايي كه براي الكترونيكي كردن بيمه بايد به سمت فعاليت‌هاي واقعي تكنولوژي در صنعت بيمه رفت و همچنين براي كاهش هزينه‌ها و دستيابي به اهداف بايد از ظرفيت‌هاي دانشجويان استفاده شود.دژپسند درباره ورود بخش خصوصي واقعي به اين صنعت، گفت: ما نياز داريم صنعت بيمه را با استفاده از قابليت‌هاي علمي، فني، دانشگاهي و بخش خصوصي واقعي متنوع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون