• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

قيمت‌ها در بورس كاهشي شد

معامله‌گران بازار سهام روز گذشته شاهد افت آرام قيمت سهم‌ها بودند. مقدار عرضه‌ها نسبت به گذشته كمتر بود و در نهايت شاخص كل حدود ۶۰۲ واحد كاهش يافت.

ديروز (سه‌شنبه) شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ۶۲ واحد افت كرد و به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ واحدي رسيد. همچنين شاخص كل هم وزن با ۵۳ واحد كاهش رقم ۲۷ هزار و ۱۲۳ واحدي را تجربه كرد.

شاخص آزاد و شناور نيز امروز ۵۰۷ واحد افت كرد و تا رقم ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ واحدي كاهش يافت. در ‌عين ‌حال شاخص بازار اول با ۲۹۷ واحد افت عدد ۱۲۲ هزار و ۳۲۱ واحدي را تجربه كرد.

همچنين شاخص بازار دوم بيش از ۱۹۰۰ واحد كاهش يافت و رقم ۳۲۸ هزار و ۸۹۶ را تجربه كرد.

ديروز نمادهايي در گروه محصولات چند رشته‌اي، فني مهندسي، بانكي و پالايش و پتروشيمي بيشترين تاثير را روي نوسانات شاخص‌هاي بالا گذاشته است. از جمله شركت‌هايي كه به افزايش شاخص كل كمك كرده‌اند مي‌توان به گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد، پالايش نفت اصفهان، معدني و صنعتي گل گوهر و نفت بهران اشاره كرد.

اما گروه مبنا بانك ملت، پتروشيمي پارس، پتروشيمي جم و فولاد مباركه اصفهان همه دست به دست هم دادند تا در مجموع شاخص كل با شتاب بيشتري افت كند.

ديروز در گروه بانك‌ها و موسسات اعتباري، معامله‌گران بازار سهام شاهد نوسان قيمت كمتر از دو درصد بودند. اين نوسان قيمت‌ها اكثرا رو به پايين بود. بانك ملت حدود ۲.۳ درصد افت قيمت را تجربه كرد و بانك صادرات كمتر از يك درصد قيمت پاياني كاهش يافت.

محصولات شيميايي نيز نوسان كمتر از دو درصد داشتند و تعداد معدودي از نمادهاي اين گروه توانستند بيش از چهار درصد رشد قيمت را تجربه كنند. در گروه‌هاي فرآورده‌هاي نفتي كك و سوخت هسته‌اي نيز تقريبا نيمي از نهادها با شتاب بسيار كمي رشد قيمت را تجربه كردند.

ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۴۲۹ ميليارد تومان رسيد و حجم معاملات رقم ۱.۳ ميليارد سهم و اوراق مالي را تجربه كرد. همچنين تعداد معاملات اين بازار به رقم ۱۱۵ هزار و ۹۸۷ نوبت رسيد.

آيفكس نيز ۵.۳۲ واحد رشد كرد و تا رقم ۱۸۲۹ واحدي بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ايران عدد ۴۲۱ ميليارد توماني را تجربه كرد و حجم معاملات آن به ۸۰۴ ميليون سهم و اوراق مالي رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون