• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

هگربرگ برنده اولين توپ طلاي زنان

مراسم اهداي توپ طلاي سال 2018 همچون سال‌هاي گذشته توسط مجله فرانس فوتبال فرانسه برگزار شد. مراسم امسال يك تفاوت محسوس با تمام سال‌هاي گذشته داشت و آن اينكه فرانس فوتبال براي نخستين‌بار اقدام به انتخاب و معرفي بهترين بازيكن زن جهان كرد كه طي آن آدا هگربرگ، ستاره نروژي المپيك ليون به عنوان اولين زني كه توپ طلا را فتح مي‌كند، معرفي شد.

مجله فرانس فوتبال از سال 1956 اقدام به اهداي جايزه توپ طلا كرد. تا سال‌ها اين جايزه به بازيكنان اروپايي داده مي‌شد تا اينكه در سال 1995 فرانس فوتبال اين جايزه را به ژرژ وه‌آ بازيكن آفريقايي‌تبار تيم فوتبال ميلان ايتاليا داد. اين در حالي است كه اگر فرانس فوتبال از آغاز تصميم مي‌گرفت اين جايزه را به بازيكنان غير اروپايي هم بدهد، قطعا مارادونا و برخي از ديگر بازيكنان غيراروپايي شاغل در ليگ‌هاي اروپايي، استحقاق دريافت اين جايزه را داشتند. سال 2011 فيلا و فرانس فوتبال ادغام شده و با هم جايزه بهترين بازيكن سال را اهدا كردند اما از سال 2017 باز از يكديگر جدا شده و فيفا جايزه THE BEST را به برترين بازيكن مرد و زن سال اهدا كرد و فرانس فوتبال نيز توپ طلا را به برترين فوتباليست مرد اهدا مي‌كرد كه از امسال تصميم گرفت تا اين جايزه را در بخش زنان نيز اهدا كند. آدا مارتينا استولسمو هگربرگ ۲۳ ساله به عنوان مهاجمي حيرت‌انگيز در المپيك ليون بازي مي‌كند كه يكي از ابرقدرت‌هاي باشگاهي در فوتبال بانوان محسوب مي‌شود. هگربرگ در تابستان ۲۰۱۴ به ليون پيوست و شايد باورش دشوار باشد اما در ۸2 بازي براي اين تيم موفق به زدن ۱۰8 گل شده است.

فيفا در مراسم THE BEST خود كه در مهر ماه سال جاري برگزار شد، «لوكا مودريچ» بازيكن كروات رئال مادريد اسپانيا و «مارتا» فوتباليست برزيلي اورلاندو پرايد امريكا را به عنوان برترين بازيكنان مرد و زن دنياي فوتبال انتخاب كرد تا اين‌بار فرانس فوتبال ساختارشكني كرده باشد و در بخش زنان متفاوت با سران فيفا عمل كند و اولين توپ طلاي تاريخ فوتبال زنان را به بازيكن نروژي بدهد. آدا قبل از اين براي تيم‌هاي كلبتن و استابك بازي مي‌كرد.

هگربرگ بعد از انتخاب شدن به عنوان بهترين بازيكن زن جهان گفت: «مهم‌ترين مساله در فوتبال بانوان اين است كه ما با كنار هم بودن كاري فوق‌العاده‌اي خواهيم كرد. من مي‌خواهم يك پيام به دختران جوان در سراسر جهان بفرستم؛ لطفا خودتان را باور داشته باشيد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون