• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4253 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

وزير ارتباطات:

شهر هوشمند مردم را به حقوق‌شان مي‌رساند

وزير ارتباطات گفت: المان‌هايي درباره هوشمندسازي شهر تهران به چشم مي‌خورد و شهرداري اقداماتي را انجام داده كه بايد از آن تقدير شود اما تا داشتن شهر هوشمند فاصله زيادي داريم. محمدجواد آذري جهرمي در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه تهران هوشمند گفت: هوشمندسازي يعني علاوه بر جمع‌آوري اطلاعات بتوانيم آ‌نها را تحليل كنيم كه متاسفانه در بخش دوم مشكلاتي وجود دارد و به درستي از تحليل‌ها استفاده نمي‌شود. وي افزود: امروز هوشمندسازي در آلودگي هوا انجام شده است و مي‌توانيم به صورت دقيق و آنلاين آلودگي‌ها را اندازه‌گيري و تحليل كنيم و ميزان آلاينده‌ها را مشخص كنيم و بر اساس شناسايي آلاينده‌ها درباره آنها تصميم‌گيري كنيم.

جهرمي ادامه داد: فناوري اطلاعات مي‌تواند به كاهش آلاينده‌ها نيز كمك كند.

به گفته وزير ارتباطات امروز فناوري اطلاعات مي‌تواند بسياري از مراجعات شهري را كم كند و دولت الكترونيكي يكي از ابزارها براي تحقق اين هدف است.

جهرمي اظهار كرد: شهرداري تهران در حوزه‌هاي ديگر مثل ترافيك شهري نيز از سامانه‌هاي الكترونيكي استفاده مي‌كند و دوربين‌هاي شهري مي‌توانند ترددها و ترافيك را مديريت كنند.

وي افزود: بسياري از پارامترهاي ديگر در مديريت شهري هوشمندسازي شده است اما در خيلي موضوعات هنوز تا الكترونيكي شدن فاصله داريم.

وزير ارتباطات گفت: در حوزه محيط زيست و فضاي سبز نيز مي‌توان به كمك ماهواره‌ها مديريت مناسبي انجام داد و اگر هوشمندسازي در اين حوزه صورت نگيرد نمي‌توان از فضاي سبز صيانت كرد.

وي افزود: هنوز بسياري از اطلاعات براي هوشمندسازي جمع‌آوري نشده است و از طرفي ديگر در حوزه مديريت نيز فناوري اطلاعات هنوز جايگاه خود را پيدا نكرده است.

آذري جهرمي با بيان اينكه هوشمندسازي به شفاف‌سازي كمك مي‌كند، گفت: اميدواريم با ظرفيت نيروي جوان شهرداري و شهرداري‌ها بتوانيم با سرعت بيشتري به سوي الكترونيكي شدن پيش برويم.

وي افزود: از سوي ديگر، هوشمندسازي يك اقتصاد هم هست و ظرفيت هوشمندسازي و IOT مي‌تواند به اقتصاد و اشتغالزايي كمك كند.

جهرمي ادامه داد: ما بايد بدانيم در حوزه شهري چند ساختمان وجود دارد و چند درصد از ساختمان‌ها از استانداردهاي لازم برخوردارند.

وزير ارتباطات ادامه داد: در زمينه مقررات نيز مي‌توان از هوشمندسازي در مديريت شهري كمك گرفت.

وزير ارتباطات اظهار كرد: اقتصاد هوشمند مي‌تواند اطلاعات مورد نياز را در اختيار كسب و كارها و بخش خصوصي قرار دهد و از اين طريق به منابع مالي افزوده شود.

به گفته آذري جهرمي يكي از اضلاع مهم در هوشمندسازي توسعه زيرساخت‌ها است و وزارت ارتباطات در تلاش است تا زيرساخت‌هاي مورد نياز را در تحقق شهر هوشمند محقق كند.

وي افزود: امروز اتصال شهرداري به دولت الكترونيك مي‌تواند تحول زيادي در مديريت شهري ايجاد كند و از طرف ديگر بخش خصوصي نيز خدمات بهتري ارايه دهد.

وزير ارتباطات اظهار كرد: پيوستن شهرداري تهران به دولت الكترونيك بخش مهمي از خدمات را به مردم تسهيل مي‌كند.

جهرمي افزود: براي هوشمندسازي ارتقاي سطح كاربري شهروندان نيز اهميت دارد و بايد بستري براي افزايش سطح فرهنگ استفاده از شهرهاي هوشمند ايجاد شود.

وزير ارتباطات ادامه داد: متاسفانه شهروندان ما نمي‌دانند حقوق خود را چگونه بايد دريافت كنند و اگر تخلفي در شهر ببينند نمي‌دانند چگونه بايد آن را گزارش دهند و به همين دليل بايد يك برنامه مدون آموزشي با توجه به ظرفيت شهرداري مثل فرهنگسراها شكل گيرد تا مردم با حقوق‌شان بيشتر آشنا شوند.

جهرمي در پايان افزود: خدمات هوشمند خدماتي است كه مردم ببينند، احساس كنند و از آن به طور بهينه استفاده كنند. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون