• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4253 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

خبرخوان

دليل كاهش قيمت بليت هواپيما

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اعلام كرد كه دليل كاهش نرخ بليت پروازهاي داخلي كمبود مسافر در فصل‌هاي سرد سال است. با وجود مشكلات اقتصادي كه ايرلاين‌هاي داخلي در طول ماه‌هاي گذشته با آن روبه‌رو بودند، آخرين بررسي‌ها از شرايط بازار نشان مي‌دهد كه قيمت بليت حتي از نرخ‌هاي مصوب شهريورماه نيز پايين‌تر آمده و با ميانگين حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين در حالي است كه ايرلاين‌ها پيش از اين تهديد كرده بودند كه در صورت نرسيدن ارز نيمايي نسبت به افزايش قيمت بليت‌هاي‌شان اقدام خواهند كرد. مقصود اسعدي ساماني تاكيد كرد: آنچه در بازار فروش بليت هواپيما رخ داده مستقيما به بحث‌هاي اقتصادي ايرلاين‌ها مربوط نمي‌شود، بلكه در ماه‌هايي مانند آذر يك اتفاق طبيعي است.

به گفته وي با توجه به اينكه در اين فصل از سال تعداد مسافرت‌ها كاهش مي‌يابد تقاضا براي بليت هواپيما نيز پايين آمده و ايرلاين‌ها ترجيح مي‌دهند قيمت‌هاي خود را طوري مديريت كنند كه با كشش بازار همراهي داشته باشد.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در پاسخ به اين سوال كه شرايط دريافت ارز ايرلاين‌ها در طول هفته‌هاي گذشته چگونه بوده نيز توضيح داد: با وجود آنكه هنوز شرايط به شكل عادي خود بازنگشته، اما در هفته‌هاي گذشته برنامه‌ريزي‌هايي شده كه لااقل بخشي از درخواست ارزي ايرلاين‌ها به آنها اختصاص يابد. ساماني اضافه كرد: در حال حاضر تلاش مي‌شود با مديريت پرونده‌هاي درخواست ارز ايرلاين‌ها شرايط براي پرداخت نيازهاي‌شان فراهم شود مساله‌اي كه بسيار مهم است، زيرا بين ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزينه‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي با استفاده از ارزهاي خارجي انجام مي‌شود. ايسنا

 

برخورد با پرداخت سود سپرده بالاي 20 درصد

رييس كل بانك مركزي تاكيد كرده است بانك مركزي از اين به بعد با افتتاح حساب با سپرده يكساله با نرخ سود سپرده بالاي 20 درصد به‌شدت برخورد خواهد كرد.

در جلسه اخير رييس كل بانك مركزي با مديران عامل بانك‌ها موضوع نرخ سود بانكي مطرح شد كه در اخبار رسمي به آن اشاره‌اي نشده بود. همتي در اين جلسه تاكيد كرده است از امروز به بعد بانك مركزي با بانك‌هايي كه بالاتر از 20 درصد سود سپرده پرداخت كنند، به‌شدت برخورد خواهد كرد. وي تصريح كرده است از نظر ما نرخ سود هماني است كه شوراي پول و اعتبار تصويب كرده است (15 درصد نرخ سود سپرده يك‌ساله) اما چون تعداد تخلفات از مصوبه شورا زياد است به صورت گام به گام به سمت مصوبه شورا حركت مي‌كنيم. همان‌طور كه براي كاهش نرخ ارز گام به گام حركت كرديم براي نرخ سود بانكي هم از اين روش استفاده مي‌كنيم.

 

وزير راه جزييات توسعه ساخت و ساز مسكن تا سال 99 را اعلام كرد

وزير راه و شهرسازي گفت: برنامه ما در بخش مسكن، ساخت 400 هزار واحد تا پايان برنامه ششم يعني تا پايان سال 1399 است؛ در كنار آن همزمان تكميل و برنامه‌ريزي براي پايان ساخت 500 هزار واحد مسكن مهر را دنبال مي‌كنيم. محمد اسلامي روز دوشنبه در نشست رييس‌جمهوري با معاونان و مديران وزارت راه و شهرسازي در محل اين وزارتخانه افزود: وظايف قانوني وزارت راه و شهرسازي به صورت ماهوي به‌شدت در زندگي مردم و رويكردهاي توسعه‌اي كشور تاثير مستقيم دارد. وي به برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سه بخش «مسكن، حمل و نقل و معماري و شهرسازي» اشاره كرد و گفت: در اين جلسه گزارش‌هايي از بخش مسكن ارايه مي‌شود و از رييس‌جمهوري تقاضا داريم به ما وقت‌هاي ديگري بدهند تا در مورد بخش‌هاي ديگر گزارش دهيم. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه مسكن از دوره سياست‌هاي انقباضي به سمت سياست منبسط تغيير رويكرد داده است، افزود: موضوع مورد اهميت در مسكن كسب اطمينان از شكل‌گيري توليد مسكن است كه وزارت راه و شهرسازي با هموارسازي مسير براي فعاليت توسعه‌گران و فعاليت مردم براي خانه‌دار شدن، بتواند با تخصيص زمين و با پشتيباني و بهره‌مندي از منابع بانك‌هاي عامل به ويژه بانك مسكن، جريان‌سازي توليد را انجام دهد. اسلامي با بيان اينكه 900 هزار واحد تا پايان سال 99 تكميل مي‌شود، گفت: تامين منابع مالي آن مهم بود كه از رييس‌جمهوري و هيات دولت به دليل افزايش سرمايه بانك مسكن تشكر مي‌كنيم.

آغاز مبادلات بانكي ايران و چين از ديروز

نايب‌رييس و سخنگوي اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين گفت: مبادلات بانكي و پولي ايران و چين ديروز از سر گرفته شد مجيد رضا حريري با بيان اينكه «بعد از اتفاقات 4 نوامبر كه وارد مرحله جديدي از برجام شديم روابط بانكي ما و چين متاثر از اين اتفاق بايد بازطراحي مي‌شد» اعلام كرد: خوشبختانه روز جمعه گذشته اين قضيه حل‌وفصل شد و به‌علت تعطيلات روزهاي شنبه و يكشنبه در چين، امروز نقل و انتقال مالي ميان ايران و چين از طريق كونلون بانك به عنوان تنها بانك طرف مبادله با بانك‌هاي ايراني، آغاز مي‌شود. وي اضافه كرد: در ماه يك ميليارد دلار واردات از چين داريم و در دو ماه گذشته كه اختلال جدي در مبادله بانكي ميان دو كشور بود دو ميليارد دلار تقاضاي انباشته وجود دارد كه حتما در روزهاي اول كار فعالان اقتصادي را كه مي‌خواهند با چين كار كنند يا حواله‌هاي‌شان در چين يا بانك‌هاي ايراني است يا كالاي‌شان در بندر وجود دارد با اختلال همراه خواهد بود.

حريري با ابراز اينكه بعد از گذشت يك هفته تا ده روز روند مبادلات بانكي ميان دو كشور به حالت عادي برمي‌گردد، گفت: اميدواريم نگراني فعالان اقتصادي، صادركنندگان و وارد كنندگان ايراني در اين باره هرچه زودتر رفع شود.

وي اظهار كرد: از سال 2011 تاكنون مبادلات تجاري ما از كانال‌هاي رسمي بانكي فقط از طريق كونلون بانك چين انجام مي‌شد كه اميدواريم با از سر‌گيري فعاليت اين بانك بتوانيم بانك‌هاي ديگر چيني را هم در آينده نزديك به اين فرآيند وارد كنيم.

 


« سام سرویس» برای مشتریان سنگ تمام گذاشت

مجموعه مدیریت و همکاران این شرکت معتبر با تلاش و پشتیبانی شبانه روزی به نحوی برنامه‌ریزی و فعالیت کرده‌اند تا در موج گسترده تحریم‌هایی که تمام بدنه اقتصادی را درگیر کمبود و محدودیت کرده، تبعات فشار موجود به مخاطبین این برند جهانی در کشورمان وارد نشود و دغدغه مشتریان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. برای اطلاع رسانی از آخرین برنامه‌های سام سرویس، گفتگویی را با وحید نجفی، مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که مشروح آن در ادامه آمده است: نجفی در ابتدای این گفت وگو با بیان این که سابقه درخشان سام سرویس در دوره تحریم‌های گذشته ثابت کرد، اظهار داشت: تعهدات ما در خدمات پس از فروش به مخاطبان برترین برند لوازم خانگی دنیا، جدی‌تر از آن است که تحت تاثیر محدودیت‌ها خللی در آن وارد شود.

وی گفت:در این شرایط تحریمی ارزش واقعی یک گارانتی معتبر مشخص شد. دستگاه‌های بدون گارانتی که قبلا به صورت قاچاق وارد کشور شدند و دستگاه‌هایی که گارانتی نامعتبر داشتند، در تامین قطعات و دریافت خدمات پس از فروش با مشکل روبه رو شدند و یک شرایطی ایجاد شد تا عیار و ارزش گارانتی‌های معتبر و برندهای معتبر مشخص شود.

وی افزود: ما هیچوقت مشتریان سامسونگ را تنها نگذاشته‌ایم و حمایت حداکثری از آنها اولویت گروه سام است. به گفته وی در ماه‌های اخیر باتوجه به شرایط اقتصادی، تمایل مصرف کننده به تعمیر دستگاه بیشتر از جایگزینی شد و این موضوع انتظارات از مجموعه خدمات ما را بالا برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون