• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4256 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

خبر كوتاه

«لانتوري» در چين توقيف شد!

اداره سانسور در چين، نمايش فيلم سينمايي «لانتوري» ساخته رضا درميشيان را در اين كشور ممنوع اعلام كرد. به گزارش ايسنا، فيلم سينمايي «لانتوري» براي اكران به يك كمپاني چيني واگذار شده بود و برنامه‌ريزي نمايش آن انجام شده بود، اما اداره سانسور چين مانع از نمايش اين فيلم شده است. اين درحالي است كه اين فيلم قبلا در چندين فستيوال چين از جمله شانگهاي به نمايش درآمده بود. اداره سانسور چين علت عدم اجازه به نمايش «لانتوري» را «لايه‌هاي پررنگ ديني فيلم» دانسته و صراحتا اعلام كرده است از آنجا كه لانتوري فيلمي ديني است اجازه نمايش نخواهد داد. «لانتوري» هنگام اكران در ايران در سال ١٣٩٥ مورد تحريم حوزه هنري قرار گرفت و مسوولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي اجازه نمايش عمومي اين فيلم در سينماهاي تحت پوشش خود را ندادند ولي با اين باوجود فيلم با فروش هفت ميلياردي به رتبه هشتمين فيلم پرفروش سال رسيد. در «لانتوري» نويد محمدزاده، مريم پاليزبان و باران كوثري همراه با مهدي كوشكي، بهرنگ علوي و بهرام افشاري و رضا بهبودي بازي كرده‌اند.

 

«اتاق تاريك» بهترين فيلم جشنواره كرالا شد

بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي فيلم كرالا در كشور هند با اعطاي جايزه بهترين فيلم به «اتاق تاريك» ساخته ‌روح‌الله حجازي به پايان رسيد. به گزارش ايسنا، اتاق تاريك پنجمين فيلم بلند سينمايي روح‌الله حجازي است كه وي نويسندگي و تهيه‌كنندگي آن را نيز برعهده دارد و پيش از اين جايزه بهترين فيلم جشنواره «هانوي» ويتنام را نيز دريافت كرده بود. اين اثر سينمايي داستان فرهاد و هاله است كه فصل جديد زندگي خود را آغاز كرده‌اند و اين سرآغاز تغييرات ديگري است كه آنها را در مواجهه با مسائل جديدي قرار مي‌دهد. در جشنواره فيلم كرالا كه امسال مجيد مجيدي كارگردان ايراني رياست هيات داوران بخش رقابتي را بر عهده داشت علاوه بر فيلم «اتاق تاريك»، «حكايت دريا» ساخته بهمن فرمان‌آرا و «همچنان كه مي‌مُردم» به كارگرداني مصطفي سياري به نمايندگي از سينماي ايران نيز در بخش رقابتي حضور داشتند. همچنين فيلم اسپانيايي‌زبان «همه مي‌دانند» به كارگراداني اصغر فرهادي آغازگر اين جشنواره بود. «۳ رُخ» ساخته جعفر پناهي و «درساژ» از پويا بادكوبه نيز در بخش سينماي جهان بيست‌وسومين جشنواره فيلم «كرالا» هند حضور داشتند. بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي فيلم «كرالا » از تاريخ ۷ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۶ تا ۲۲ آذرماه) در كشور هند برگزار مي‌شود.

 

«لوتوس» فيناليست جشنواره «زردآلوي زمستاني» مقدونيه شد

فيلم «لوتوس» به كارگرداني محمدرضا وطن‌دوست در هشتمين حضور بين‌المللي خود، جزو ۱۰ فيناليست بخش رقابتي جشنواره بين‌المللي فيلم «زردآلوي زمستاني» مقدونيه شد. به گزارش روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، سومين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم «زردآلوي زمستاني» از پنجشنبه در مقدونيه آغاز شده و تا عصر شنبه 24 آذرماه ادامه خواهد داشت. جشنواره زردآلوي زمستاني‌(Winter Apricots) يك رويداد نمايش فيلم‌هاي مستقل و هنري در مقدونيه است كه تاكيد بر ايده‌هاي خاص و نگاه بصري متفاوت دارد. در اين جشنواره «لوتوس» براي كسب چهار جايزه بهترين فيلم، بهترين ايده، بهترين تصوير و بهترين صدا با ۱۰ فيلم ديگر از كشورهاي سوئد، ايتاليا، مكزيك، لهستان، صربستان، سوييس، بلغارستان، فرانسه و ايتاليا رقابت خواهد كرد. اين فيلم در اولين نمايش ملي خود نيز در سه بخش رقابتي يازدهمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» حضور داشت و تنديس فيروزه‌اي ويژه هيات داوران براي بهترين فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل اين جشنواره را دريافت كرد. در دهمين جشن مستقل سينماي مستند هم كانديداي بهترين فيلم و بهترين كارگرداني بود و شير سنگي بهترين فيلم را دريافت كرد. «لوتوس» كانديداي بهترين كارگرداني در بيستمين جشن بزرگ سينماي ايران نيز بود و در آخرين حضور ملي خود، برنده تنديس زرين بهترين فيلم مستند بخش بين‌الملل در جشنواره فيلم رشد شد. در اين مستند داستاني، زندگي پيرزني را مي‌بينيم كه ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزيره نشسته است تا به ديدار تنها ساكن آن برود.

 

نمايش دنياي رازآلود «درون»

نمايشگاه «درون» شامل آثار نقاشي و مجسمه تعدادي از هنرمندان از ۲۳ آذرماه در گالري شلمان افتتاح شد. به گزارش خبرگزاري مهر، نمايشگاه گروهي نقاشي و مجسمه با عنوان «درون» به كيوريتوري اورانوس افشاريان روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در گالري شلمان افتتاح شد. در اين نمايشگاه آثاري از هاله آينه ساز، سهيلا احمديان، زهرا اميدوار، آيين بهيان، فريده پوراسماعيل‌زاده، محبوبه پناهي، نگار جامده، نگار خزاعي، مهناز سعادت‌كيا، آناهيتا شمس، مهرناز شيخ‌زاده خضري، سارا رشيدي، مرتضي رضايي، نيلوفر رضايي، فرنوش قرباني، پيام قرباني، يگانه قاسمي، مريم عجملو، آمنه رمضاني، سروناز كبيري، مهناز كيهاني، فافا محمدي، ارغوان مناجاتي، فاطمه مومني، كيميا نوريان و اميربابك وحيد به نمايش گذاشته مي‌شود. افشاريان در استيتمنت اين نمايشگاه نوشته است: «در اندرون من خسته دل ندانم كيست/ كه من خموشم و او در فغان و غوغاست. درون و ضمير همه مبين دنيايي رازآلود، ساكت و پر معناست. دانش، حكمت و درون بيدار به انسان ارزاني شده است، بدون اينها انسان همانند خفتگان است و خفتگان طعمه افراد بيدارند. هنرمندان براي خلق اثر از قدرت تفكر، تعقل و نيروي درون استفاده كرده و آثار چشم نوازي آفريده‌اند كه هر يك بخشي از دنياي رمزآلود درون است.» اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه ۲۸ آذر در گالري شلمان به نشاني ميرداماد، نرسيده به شريعتي، رودبار غربي (جنوبي)، كوچه كاووسي، پلاك ۲۷ برپا خواهد بود.

 

آغاز خوب بمب و مارموز در گيشه

فيلم‌هاي سينمايي «مارموز»، «بمب، يك عاشقانه» و «پيشوني سفيد ۲» با استقبال مخاطبان در اكران همراه شدند. به گزارش خبرنگار ايلنا، اكران فيلم‌هاي سينمايي با اضافه شدن فيلم «مارموز» به كارگرداني كمال تبريزي و «بمب، يك عاشقانه» به كارگرداني پيمان معادي به چرخه اكران ادامه دارد. علي سرتيپي پخش كننده فيلم مارموز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا اعلام كرد كه فيلم سينمايي «مارموز» كه از روز چهارشنبه ۲۱ آذر در سينماهاي سراسر كشور اكران شده است در طي دو روز به فروشي حدود ۳۱۰ ميليون تومان رسيده است. فيلم سينمايي «بمب، يك عاشقانه» به كارگرداني پيمان معادي نيز بعد از هفت روز اكران به فروشي حدود يك ميليارد و ۴۵۰ ميليون تومان دست يافته است. «كلمبوس» به كارگرداني هاتف عليمرداني نيز در هفته اول اكران به فروشي معادل ۷۰۰ ميليون تومان و «ميليونر ميامي» به كارگرداني مصطفي احمدي به فروشي حدود ۳۷۰ ميليون تومان رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون