• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4259 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

مديركل سياسي وزارت كشور خبر داد

افزايش 10 درصدي برنامه‌هاي روز دانشجو

مديركل سياسي وزارت كشور، روز گذشته خبر داد كه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي روز دانشجو 10‌درصد رشد داشته است. با اين حال در ايام گراميداشت «روز دانشجو» همچنان در اين مدت شاهد لغو برخي برنامه‌ها و برگزاري‌هاي پرحاشيه مراسم‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي و البته برخي درگيري‌ها در دانشگاه‌هاي كشور بوديم.

لغو برنامه‌ها پيش از برگزاري يا نيمه‌تمام ماندن آن رسمي است كه بار ديگر در دوره رياست‌جمهوري حسن روحاني باز احيا شد. به هر حال 8 سال صدايي از اصلاح‌طلبان شنيده نمي‌شد و همه از صحنه سياست به پستوها رانده شده‌بودند و در دولت دوم و به واسطه حوادث پس از انتخابات 1388 هم بسياري از تشكل‌هاي دانشجويي اصلاح‌طلب برچيده يا كم‌رونق شدند. از همين روي نيازي به لغو مجوزها يا برهم زدن مراسم‌ها تا سر حد زد و خورد نبود. با روي كار آمدن روحاني به همان اندازه كه فضاي قبلي شكسته شد ميزان درگيري‌ها و منازعات در سطح دانشگاه‌ها و مراسم‌هاي دانشجويي نيز شدت گرفت چرا كه به هر حال ميدان‌داري از يك جريان سياسي در دانشگاه گرفته شده و رقيب سربرآورده‌بود. يك هفته پيش و پس از 16 آذر هم در همه اين سال‌ها دانشگاه و دانشجو درگير‌و‌دار گراميداشت اين مناسبت است، البته با همان معضلات ذكر شده.

امسال ششمين 16‌آذري بود كه تشكل‌هاي دانشجويي در دولت روحاني مراسم‌هاي خود را برگزار مي‌كردند. بهرام سرمست، مديركل سياسي وزارت كشور از همين روي روز گذشته در نشست خبري به بيان آمار و ارقامي از اين مراسم‌ها و حواشي آنها پرداخت گرچه در مورد برنامه‌هاي پرحاشيه اطلاع‌رساني دقيقي نشد.

مديركل سياسي وزارت كشور با بيان اينكه مخالفان نظام برنامه‌هاي امسال روز دانشجو را نمي‌پسندند، گفت: «آنها انتظار داشتند برنامه‌ها به تلخي كشيده شود، اما بحمدالله برنامه‌ها به خوبي برگزار شد، اينكه اين برنامه‌ها به تشنج و درگيري نينجاميد يك دستاورد است.»

به گزارش ايسنا، بهرام سرمست در نشست خبري كه در وزارت كشور برگزار شد، توضيح داد كه با توجه به اينكه جلسه كميسيون ماده 10به دليل عدم حضور موجه برخي اعضا برگزار نشد؛ به منظور اطلاع‌رساني، پيرامون مسائل «روز دانشجو» اين جلسه برگزار شد.

سرمست همچنين تصريح كرد: «مسوولان دانشگاه بايد به بسط فضاي آزاد سياسي كمك كنند. اين فرصت‌ها به صورت عادلانه بنا به درخواست تشكل‌ها به دانشجويان داده شود. اگر مسووليتي داده شد تمام دستگاه‌ها متعهد شوند آن برنامه اجرايي شود و تلاش كنيم هيچ برنامه مجوز‌داري لغو نشود.»وي يادآور شد كه دانشجويان بايد در فضاي آزاد به تبادل نظر بپردازند و حراست و مسوولان دانشگاه از به تشنج كشيده شدن آن جلوگيري به عمل آورند.مديركل سياسي وزارت كشور با تصريح اينكه بيش از هزار و صد و چهار برنامه در سراسر دانشگاه‌ها به اجرا گذاشتيم، افزود: «حدود ۵۰۰ سخنراني، ۳۴ مناظره، ۹۱ پرسش و پاسخ، ۴۱ تريبون آزاد، ۷۱ مورد همايش و۳۶۶ مورد ساير برنامه‌ها اعم از كرسي‌هاي آزاد انديشي، مسابقات و نشست‌ها از جمله برنامه‌ها بوده است.»

سرمست گفت: «امسال نسبت به سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي روز دانشجو 10درصد رشد داشته است كه به نظر رشد معقولي مي‌رسد.»وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره عدم حضور منتجب‌نيا، يكي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب و حسن عباسي يكي از فعالين اصولگرا در دانشگاه گفت: «اين برنامه لغو نشده است؛ هيات عالي نظارت براي دانشگاه‌ها به آن برنامه‌ها راي ندادند.»سرمست همچنين در مورد سخنراني صادق زيباكلام گفت: «مجوز سخنراني صادق زيباكلام در يكي از دانشگاه‌هاي كرمانشاه صادر شده بود اما آن تشكل دانشجويي پوسترشان را اصلاح نكرده بودند كه منجر به لغو مجوزشان شد. ايشان در دانشگاه رازي كرمانشاه سخنراني خود را انجام دادند.»مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به لغو سخنراني پزشكيان در تبريز نيز بيان كرد: «به دليل مشاجره‌اي كه بين پزشكيان و دانشجويان صورت گرفت، ايشان تشخيص دادند سالن را ترك كنند و ادامه ندادند، اما در همان برنامه مازني نماينده تهران سخنراني خود را انجام دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون