• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4261 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

تقويم ورزشي يلدا

در آستانه شب يلدا تصميم گرفتيم نگاهي داشته باشيم به وقايع جالب و خاطره‌انگيز ورزشي سال‌هاي گذشته كه مصادف شده بودند با دو سه روز آخر پاييز و حال و هواي يلدا. به خاطر اينكه حجم اتفاقات زياد مي‌شد، بنا را بر اين گذاشتيم كه فقط وقايع دهه 90 را بشماريم.

1390

كميته استيناف فدراسيون فوتبال راي محروميت شيث رضايي و محمد نصرتي كه جنجالي‌ترين و فراموش نشدني‌ترين خوشحالي بعد از گل تاريخ ليگ برتر را انجام داده بودند اعلام كرد كه بر اساس آن شيث به 6 و نصرتي به 4 ماه محروميت محكوم شدند.

باشگاه پرسپوليس براي اولين‌بار اعلام كرد مذاكراتي براي جذب ايمون زائد را آغاز كرده است. مهاجمي كه به خاطر هت‌تريكش در دربي كه كمتر از 10 دقيقه طول كشيد، به عنوان يكي از به يادماندني‌ترين مهاجمان تاريخ پرسپوليس ثبت شد.

29 آذر اعلام شد، دلتنگي فرزندان فرهاد مجيدي كه در امارات هستند، باعث جدايي ستاره اين تيم شده.

پليس بين‌المللي اروپا در روز 30 آذر بر اساس آنچه پولشويي و دست داشتن در شرط‌بندي عنوان كرد، دست به بازداشت گسترده بسياري از بازيكنان و مديران فوتبال زد. فوتبال اسپانيا و ايتاليا در مركز حملات پليس قرار داشت.

1391

عليرضا نيكبخت واحدي در يك مصاحبه جنجالي افشين قطبي، سرمربي سابقش در پرسپوليس را يكي از خيانتكار‌ترين افراد به فوتبال ايران معرفي كرد.

فهرست پردرآمدترين بازيكنان فوتبال آن سال‌ها منتشر شد كه بر اساس آن مسي پر درآمدترين بازيكن جهان لقب گرفت. بعد از او ديويد بكهام، رونالدو، اتوئو، وين روني، سرخيو آگوئرو، يحيي توره، فرناندو تورس، كاكا و فيليپ لام در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

يلداي سال 91 براي استقلالي‌ها يلداي ويژه‌اي بود، چون سه روز قبلش، فرهاد مجيدي اسطوره و محبوب‌ترين بازيكن اين باشگاه دوباره به جمع آبي پوشان بازگشته بود.

1392

تراكتور در آخرين روزهاي پاييز 92 مي‌توانست با توني، ركورد به ياد ماندني واسيلي گوچا را بشكند كه سپاهان اين اجازه را به تراكتور نداد. تراكتور با مربيگري گوچا در دهه 70، 21 بازي خانگي بدون شكست را پشت سر گذاشته بود.

مايكل جردن، ستاره افسانه‌اي بسكتبال روز آخر آذر ليست تيم منتخب فوتبالش را منتشر كرد كه در آن نام نفراتي چون بوفون، مالديني، كاناوارو، ويديچ، زيدان، اسكولز، اينيستا، رونالدينهو، رونالدو، مسي و آنري به چشم مي‌خورد.

فهرست پردرآمدترين مربيان جهان در آن سال معرفي شد كه گوارديولا به درآمد 17 ميليون دلاري در صدر قرار داشت. بعد از او مورينيو، ليپي، ونگر، كاپلو، آنچلوتي، مويس، مارتينو، كلوپ و پلگريني حضور داشتند.

در حالي كه همگان منتظر بودند ببينند توپ طلاي سال 2013 به چه كسي مي‌رسد، مدتي قبل از برگزاري مراسم، خبرنگار سابق نشريه فرانس‌فوتبال در مصاحبه‌اي نام برنده توپ طلا را لو داد و اعلام كرد كه رونالدو در رقابت با مسي و ريبري توپ طلا را از آن خود خواهد كرد.

1393

در برنامه نود منتهي به شب يلدا، پرونده چاقوكشي و درگيري بازيكنان و كادرفني دو تيم كارون اهواز و آلومينيوم اراك در وسط زمين بررسي شد كه مديران دو تيم در برنامه تلويزيوني يكي از جنجالي‌ترين گفت‌وگوهاي زنده را به نمايش گذاشتند.

رئال مادريد با برتري مقابل سن‌لورنسو آرژانتين عنوان قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان را به دست آورد تا كاسياس با بالا بردن جام، به ركوردي افسانه‌اي دست پيدا كند. كاسياس با اين قهرماني تمام جام‌هاي ممكني كه يك بازيكن مي‌توانست به دست آورد را به دست‌ آورد.

محمد مايلي كهن بعد از سال‌ها دوري از فوتبال و جنجال‌هاي زياد كه حتي پاي او را با شكايت علي دايي به زندان هم كشيد، به عنوان مدير فني تيم اميد منصوب شد. هدايت تيم اميد در آن سال بر عهده محمد خاكپور بود.

مرتضي احمدي بازيگر پيشكسوتي كه در بين اهالي فوتبال، علاوه بر هنرش به واسطه هواداري دو آتشه‌اش از باشگاه پرسپوليس شناخته مي‌شد، درگذشت.

1394

بعد از اينكه سپ پلاتر و ميشل پلاتيني به اتهام فساد مالي به هشت سال محروميت از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم شدند، روز 29 آذر، آلفردو هاويت و خوان ناپوت، دو تن ديگر از مديران ارشد فيفا كه رابطه نزديكي با پلاتر و پلاتيني داشتند نيز با حكم تعليق مواجه شدند تا پرونده فساد مالي فيفا وارد فاز تازه‌اي شود.

در روزهاي آخر پاييز 94، خبري كه بيشتر از همه جلب‌توجه كرد، امكان تغيير مليت محمد باقري معتمد، نايب قهرمان المپيك 2012 لندن بود. آن روزها اعلام شد معتمد به دليل درگيري با مسوولان فدراسيون قصد دارد پيشنهاد كشور آذربايجان براي تغيير مليت را بپذيرد و از آن پس براي اين تيم مبارزه كند. اتفاقي كه در نهايت هم رخ داد.

عليرضا فغاني به عنوان داور فينال جام باشگاه‌هاي جهان بين دو تيم بارسلونا و ريورپلاته انتخاب شد و اين ديدار را سوت زد. مسابقه‌اي كه در نهايت با برتري 3 بر صفر آبي اناري‌ها به پايان رسيد.

رتال مادريد يكي از نادرترين نتايج لاليگا را رقم زد و با نتيجه 10 بر 2 رائو والكانو را شكست داد. در آن ديدار بنيتز سرمربي رئال بود و گرت بيل موفق به پوكر شد.

1395

رئال با برتري مقابل كاشيماي ژاپن قهرمان جام باشگاه‌جهان شد. نكته اين ديدار تساوي تيم آسيايي با قهرمان جام باشگاه‌هاي اروپا در طول 90 دقيقه بود.

مصاحبه‌اي كه حسابي سر و صدا كرده بود و همگان منتظر پخشش بودند، در 30 آذر از برنامه نود پخش شد. مصاحبه شهاب حسيني، برنده جايزه كن با عادل فردوسي‌پور در برج ميلاد. مصاحبه‌اي كه نتوانست نظر مخاطبان را جلب كند و انتقاداتي را به فردوسي‌پور وارد كرد.

1396

در 30 آذر توماس روسيچيكي ستاره تيم‌ ملي چك و باشگاه‌هاي آرسنال و دورتموند براي هميشه كفش‌هايش را آويخت.

در آخرين روزهاي پاييز سال 96، مسعود سلطاني‌فر اعلام كرد باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به‌طور قطع خصوصي مي‌شوند . با اين حال در يك سال گذشته اين اتفاق رخ نداد و اواخر پاييز 97، سلطاني‌فر دوباره اعلام كرد كه به‌طور قطع سرخابي‌ها خصوصي مي‌شوند!

اتفاق جالبي كه بين مدعيان كسب عنوان بهترين گلزن سال 2017 ميلادي رخ داد اين بود كه مسي، رونالدو و لواندوفسكي، سه مدعي اصلي كسب اين عنوان، در شب يلدا با 53 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون