• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

ويژه

«نخستين واژه آب» به مباركه رسيد

سيف‌الله بستاكي مدير آبفا شهرستان مباركه گفت: چند سالي است كه شهرستان مباركه برنامه‌هاي فرهنگي را در راستاي مصرف بهينه آب در دستور كار قرار داده است به عنوان مثال در تابستان سال جاري كه با محدوديت شديد منابع آبي مواجه بوديم، مردم با مصرف بهينه، ما را در تامين آب شرب ياري كردند. وي همچنين افزود: در تابستان سال جاري ادارات و سازمان‌ها در شهرستان مباركه 20‌درصد و مشتركين در واحدهاي مسكوني 10‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آب كمتري مصرف كردند. مدير آبفا بهارستان اعلام كرد: در سال گذشته مصرف سرانه آب در بخش خانگي در شهرستان مباركه 165 ليتر در شبانه‌روز بود در حالي كه اين رقم هم‌اكنون به 154 ليتر در شبانه‌روز كاهش يافت. بستاكي با بيان اينكه تعامل و همكاري با اداره آموزش و پرورش در راستاي فرهنگ‌سازي مصرف بهينه آب در بين دانش‌آموزان به قوت خود باقي است، اعلام كرد: آبفا مباركه نه تنها با اداره آموزش و پرورش تعامل دوسويه در زمينه فرهنگ‌سازي مصرف بهينه آب ميان دانش‌آموزان دارد بلكه سعي كرده با برگزاري برنامه‌هايي متنوع در‌خصوص مصرف صحيح آب در پارك‌ها همه اقشار مختلف مردم را به مصرف درست آب ترغيب نمايد. وي افزود: برگزاري جلسات توجيهي براي مشتركين پرمصرف از ديگر اقداماتي است كه در كاهش مصرف سرانه آب بسيار موثر مي‌باشد كه اين امر همچنان در دستور كار قرار دارد همچنين از ظرفيت ائمه جمعه و جماعات پيرامون ارايه رهنمودهاي‌شان به مردم در‌خصوص پرهيز از مصرف بي‌رويه آب بهره‌مند شديم. مدير آبفا شهرستان مباركه در اين ‌باره گفت: كشف بيش از 85 فقره پمپ غير‌مجاز، شناسايي بيش از 100 فقره انشعاب غير‌مجاز و ارسال 21هزار اخطار به مشتركين پرمصرف از ديگر اقداماتي بود كه مانع از مصرف بي‌رويه آب شد. بستاكي گفت: برگزاري جشنواره نخستين واژه آب، دانش‌آموزان مقطع اول ابتدايي را با مصرف صحيح آب بيش از پيش آشنا مي‌كند.

 

تحولات حمل و نقل درون‌شهري بندرعباس در آينده‌اي نزديك

شهردار بندرعباس از اجراي طرح‌هاي تحول‌آفرين در حوزه حمل و نقل درون‌شهري اين شهر در آينده نزديك خبر داد. به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري بندرعباس، عباس اميني‌زاده با گراميداشت 26 آذرماه روز حمل و نقل، گفت: امروزه يكي از مسائل بسيار مهم شهرهاي بزرگ، حمل و نقل و ترافيك شهري است. اميني‌زاده با اشاره به توسعه معابر، بهسازي معابر اصلي و فرعي شهر و تغييرات مثبت در اين زمينه، افزود: با توجه به اينكه كمبود و نارسايي در سيستم حمل و نقل زميني به‌خصوص حمل و نقل شهري به عنوان يكي از موانع رشد و توسعه هر شهر به‌شمار مي‌رود، به‌دنبال ايجاد تغييرات اساسي در اين زمينه هستيم.

شهردار بندرعباس با تاكيد بر اهميت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در اين شهر، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اصلي‌ترين برنامه كنوني شهرداري بندرعباس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون