• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

گردشگرنماها ثبت جهاني لوت را به خطر انداختند

محمد حسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي كشور گفت: شهداد مي‌تواند مقصد جهاني بومگردي شود، اميدواريم با تحت كنترل قرار دادن برخي برنامه‌ها از جمله برنامه‌هاي ورزشي از اثر جهاني بيابان لوت محافظت كنيم.

طالبيان در جلسه مشترك كميسيون‌هاي امنيت و توسعه پايدار مناطق كويري و نظارت بر امنيت گردشگران استان كرمان برگزار شد، اظهار كرد: پس از ثبت بيابان لوت به عنوان نخستين اثر طبيعي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو وظيفه ما در خصوص حفاظت و نگهداري از اين اثر منحصر به فرد بسيار خطير و حساس شده است.

وي عنوان كرد: در راستاي تحقق بخشيدن به اين امر مهم بايد دستگاه‌هاي متفاوتي همچون منابع طبيعي، محيط زيست، ميراث فرهنگي و غيره به يك مديريت يكپارچه برسند كه مطمئنا سازمان ميراث فرهنگي به لحاظ داشتن تخصص لازم مي‌تواند اين مديريت را برعهده گيرد.

طالبيان با اشاره به اينكه حفاظت از طبيعت بيابان لوت بايد در اولويت كار قرار گيرد، افزود: نبايد با سهل‌انگاري برخي از گردشگرنماها و رعايت نكردن برخي از معيارها و قوانين يونسكو مساله ثبت جهاني بيابان لوت را به خطر انداخت و طبيعت بكر اين منطقه را از بين برد. وي با اشاره به اينكه بيابان لوت در استان كرمان داراي سه منطقه سبز، نارنجي و قرمز است، اظهار كرد: توصيه مي‌شود گردشگران براي ديدن از بيابان لوت فقط از طريق دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز و با حضور راهنماي گردشگري آشنا به محيط در محدوده‌هاي مجاز وارد شوند. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون