• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

فرياد مادر به تفسير مردم

«مخاطب مادر اين تصوير، تنها يك نماينده مجلس نيست كه شايد در اين حادثه خاص، دورترين نسبت را در قصور و تقصير، در قياس با «ديگراني» داشته باشد كه نام‌شان مطرح شده است. فرياد اين مادر بر سر «همه» است و اين «همه» كيستند؟» روز چهارشنبه بود كه محمدرضا عارف، رييس كميسيون آموزش مجلس و فاطمعه سعيدي عضو اين كميسيون براي ملاقات با مجروحان حادثه واژگوني اتوبوس دانشگاه آزاد و خانواده‌هاي‌شان به بيمارستان امام خميني رفتند. همان روز تصويري از فرياد كشيدن مادر يكي از دانشجويان مصدوم بر سر عارف در خبرگزاري ايسنا منتشر شد. عكسي كه علي تقوي، عكاس اين خبرگزاري گرفته بود، تصويري بود خلاصه از آنچه بر دانشجويان اتوبوس دانشگاه آزاد و خانواده‌هاي‌شان گذشته بود. عارف اين عكس را در صفحه اينستاگرام خود گذاشت و نوشت: ‌«بايد مادر بودن را درك كرد و گلايه‌ها و فريادها و اعتراض‌هاي اين بزرگواران را با جان و دل شنيد و با سعه صدر با اين عزيزان همدردي كرد و وظايف‌مان را در قبال هموطنان‌مان به درستي انجام دهيم.» ايسنا با انتشار مجدد اين تصوير از مخاطبانش خواسته است كه احساس‌شان را نسبت به اين صحنه بنويسند. بخشي از نظرات كاربران را در مورد اين تصوير مي‌خوانيد.

محمد: «مي‌فهمي بچه‌ات بره دانشگاه، جنازش برگرده يعني چي؟»

مهسا: «عكس پرمعناييه. فرياد هميشگي مردم دردمند و سكوت معروف مسوولان.»

امين: «همه مقصرين. اصلاح‌طلب و اصولگرا هم نداره.»

سهراب: «ساختمان پلاسكو - معدنچيان دفن شده- راهيان نور- شين‌آبادي‌ها - سقوط هواپيماها - زلزله كرمانشاه- سوختن ملوانان در درياي چين و... اول و آخر اين داغ‌هايي كه بر دل پدر و مادرها مي‌ماند. اعلام همدردي و تسليت؟! آخرش دريغ از خون‌هاي به ناحق ريخته. متاثرم.»

رضوي: «برادر منم كلاس داشت و نرفته بود. خواب مونده بود به همين سادگي. هلاك شدم تا پيداش كردم و موبايلشو جواب داد. از ديروز فقط فكر مي‌كنم اون ۲ ساعتي كه برادرم تلفنشو جواب نداد براي بعضي‌ها ابدي شده. مي‌پيچيدم به خودم. اين عكس منم، مادر منه، خواهر منه... همه ما هستيم.»

محمدي: «اين عكس نمادينه ... بودن آقا عارف هم به معناي اين نيست كه ايشون مقصر اصلي هستن. خود ايشون هم آن قدر مي‌فهمن اين ماجراي هنري رو و درك كنن. همه مسوولان... نماينده‌هاي مجلس هم به اندازه خودشون ولي مسوولان مستقيم‌تر بيشتر.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون