• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

كريسمس جنجالي در ايتاليا

شرمساري در ميلان

بنا بر حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايتاليا، باشگاه اينتر ميلان، به دليل رفتار تماشاگرانش در بازي جنجال‌برانگيز با ناپولي، بايد دو مسابقه خانگي بعدي را بدون تماشاچي بازي كند. اين تصميم مشخصا به خاطر توهين نژادي طرفداران اين تيم به كاليدو كوليبالي، مدافع سياه‌پوست ناپولي، گرفته شده؛ ضمن اينكه به علت توهين طرفداران متعصب اينتر به طرفداران ناپولي، جايگاه طرفداران متعصب اينتر هم براي بازي خانگي سوم، بسته مي‌شود. در جريان ديدار اينترميلان و ناپولي، تماشاگران اينتر بارها كاليدو كوليبالي، مدافع آفريقايي ناپولي را به خاطر رنگ پوستش مسخره كردند و دست كم يك بار مسوولان باشگاه ناپولي از داور خواستند به دليل اين توهين‌هاي نژادپرستانه، بازي را متوقف كند. داور اين مسابقه، پائولو ماتزوليني، اما به اين درخواست‌ها توجه نكرد و در نهايت اينتر با يك گل در دقايق آخر مسابقه، پيروز اين مسابقه شد.

 

تحقيقات پليس ميلان

تصميم كميته انضباطي در حالي است كه پليس ميلان، ۹ نفر را در ارتباط با اتفاقات اين مسابقه، دستگير كرده تا درباره خشونت‌هاي قبل و بعد از مسابقه، از آنها بازجويي كند. پيش از اين رييس پليس شهر ميلان، با توجه به رفتار نامناسب طرفداران اينتر، خواسته بود كه جايگاه هواداران متعصب اينتر در پنج مسابقه خانگي بعدي، بسته و از سفر اين طرفدارها به مسابقه‌هاي خارج از خانه اينتر جلوگيري شود. جدا از اين اهانت نژادپرستانه به بازيكن آفريقايي ناپولي، حدود صد نفر از تماشاگران اينتر بعد از مسابقه با شماري از تماشاگران ناپولي به‌شدت درگير شدند كه درگيري آنها در نهايت به چاقوكشي و زخمي شدن دو نفر منجر شد؛ ضمن اينكه پيش از شروع مسابقه، يك طرفدار اينتر ميلان، نزديك ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا بعد از تصادف با يك وانت، كشته شد. اين تماشاگر قبلا سابقه درگيري با طرفداران ناپولي در مسابقات قبلي را داشت و همين نكته پليس را مشكوك كرده. پليس ميلان مي‌گويد همچنان مشغول تحقيق است كه راننده يا مالك آن ماشين را پيدا كند.

جلسه اضطراري با وزير كشور

در همين ارتباط متئو سالويني، معاون نخست‌وزير و وزير كشور ايتاليا، گفته كه دولت بايد براي بررسي اتفاقات ناخوشايند اين بازي، فورا وارد عمل شود. سالويني گفته كه به هيچ‌‌وجه نبايد اجازه داد به دليل برگزاري يك مسابقه ورزشي، جان كسي به خطر بيفتد. به همين دليل، وزير كشور ايتاليا، با گذاشتن يك پيام در حساب توييتري‌اش گفت هيچ مسابقه‌اي ارزش جان يك انسان را ندارد: «در ابتداي سال ميلادي، با ليدرهاي طرفداران فوتبال در دسته اول و دسته دوم ليگ فوتبال ايتاليا جلسه خواهم گذاشت و همين‌طور مديران ورزشگاه‌ها كه ببينم چطور مي‌شود محيط ورزشگاه‌هاي فوتبال را جايي براي تفريح كردن و لذت بردن از مسابقات كنيم، نه جايي خشن و نگران‌كننده.»

 

نژادپرستي، مساله‌اي جدي

جدا از تنبيه طرفداران اينترميلان، بسياري از چهره‌هاي فوتبال ايتاليا هم نسبت به اهانت‌هاي متعدد عليه بازيكنان سياه‌پوست، واكنش نشان داده‌اند. مائورو ايكاردي، كاپيتان آرژانتيني اينتر ميلان، يكي از شخصيت‌هايي است كه از كوليبالي حمايت كرده. او با انتشار عكسي از خود با كوليبالي در صفحه اينستاگرامش، نوشته كه «بابت توهين‌هاي صورت گرفته به كوليبالي در بازي با اينتر ناراحت است. اين رفتارهاي نژادپرستانه و تبعيض‌آميز بايد متوقف شود». همزمان منيو رايولا، يكي از اينجنت‌هاي سرشناس فوتبال گفته فوتبال ايتاليا اگر مي‌خواهد آينده‌اي داشته باشد بايد اين غده سرطاني نژادپرستي را از فوتبال خودش پاك كند. همه اين حمايت‌ها در حالي است كه متئو سالويني، وزير كشور ايتاليا، كه مرد شماره دو دولت فعلي اين كشور محسوب مي‌شود، مي‌گويد حملات طرفداران اينترميلان به بازيكن سياه‌پوست ناپولي، نژادپرستانه نبود و نبايد به آن اهميت زيادي داد. سالويني كه نماينده حزب راست‌گراي «نوردا ليگ» است، مي‌گويد حمله تماشاگران اينتر، كم و بيش شبيه حملاتي است كه طرفداران يك تيم به بازيكنان تيم مقابل انجام مي‌دهند و اين رفتار يك موضوع متفاوت نسبت به خشونت‌هاي صورت گرفته قبل و بعد از مسابقه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون