• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

ششمين دوره جام ملت‌هاي آسيا

قهرماني ايران بدون گل خورده

ششمين دوره جام ملت‌هاي به ميزباني ايران و در دو شهر تهران و تبريز برگزار شد. ايران كه در دو دوره قبلي عنوان قهرماني مسابقات را به دست آورده بود در زمين خودش قطعا به چيزي كمتر از فتح سه‌باره جام ملت‌هاي آسيا راضي نبود. فوتبال ايران در فاصله 1972 تا 1978 در بهترين شرايط تاريخي خودش به سر مي‌برد و موفق شد بدون گل خورده، قهرمان آسيا شود. در اين دوره هم مثل دو دوره قبلي 6 تيم در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا شركت داشتند: كويت، چين و مالزي در گروه اول، ايران، عراق و يمن جنوبي در گروه دوم. ايران در اولين مسابقه‌اش با گل‌هاي نورايي و حسن روشن عراق را 2 بر صفر شكست داد. 50 هزار نفر تماشاگر اين بازي بودند. عراق 1 بر صفر يمن جنوبي را برد و ايران هم يمن را 8 بر صفر در هم كوبيد. عزيزي(2 گل)، نورايي(2 گل)، خورشيدي(1 گل) غلامحسين مظلومي(3 گل) زننده گل‌هاي ايران در اين مسابقه بودند.

در گروه اول، كويت 2 بر صفر مالزي را برد و چين را هم 1 بر صفر شكست داد. چين و مالزي هم به تساوي 1 بر 1 رضايت دادند و به اين ترتيب چين پس از كويت راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. در مرحله نيمه‌نهايي هر دو بازي به وقت اضافي كشيده شد. كويت در يك بازي حساس و نفس‌گير 3 بر 2 عراق را شكست داد. ايران هم با گل‌هاي خورشيدي(دقيقه 100) و حسن روشن(119) چين را پشت سر نهاد. در بازي ايران و يمن جنوبي 10 هزار تماشاگر در استاديوم آزادي حضور داشتند ولي در بازي ايران و چين تعداد تماشاگران به 60 هزار نفر رسيده بود.

مسابقه فينال اما با حضور 112 هزار تماشاگر برگزار شد. بازي در نيمه اول بدون گل به پايان رسيد. در دقيقه 71 ايران با ضربه آزاد زيباي علي پروين به گل برتري رسيد و با همين تك‌گل فينال را به پايان برد. قهرماني بدون گل خورده در دوره‌هاي قبلي جام ملت‌هاي آسيا بي‌سابقه بود و بعدا هم تكرار نشد. غلامحسين مظلومي، ناصر نورايي از ايران و فتحي كميل از كويت هر كدام با 3 گل زده، مشتركا آقاي گل اين دوره از جام ملت‌هاي آسيا شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون