• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

نماينده مياندوآب و شاهين‌دژ در واكنش به برخي سخنان تفرقه‌افكنانه

هنوز 97 تمام نشده مي‌گوييم بلاي 98 در راه است

نشست علني ديروز مجلس مصادف شده بود با سالروز 9 دي و هر نماينده‌اي كه پشت تريبون قرار مي‌گرفت تا نطقش را ايراد كند يكي از موضوعات مورد بحثش اشاره به اتفاقات سال 88 و ماجراي 9 دي بود. در اين ميان جهانبخش محبي‌نيا نماينده مياندوآب و شاهين‌دژ نيز نامش در ميان افرادي بود كه مي‌توانست يك نطق
7 دقيقه‌اي داشته باشد. نطقي كه هر چند با موضوع 9 دي شروع شد اما شبيه به نطق ديگر نمايندگان در اين روز نبود. او صحبت‌هايش را اين‌طور آغاز كرد: «قدردان حضور مردم در 9 دي هستيم زيرا حضور مردم در اين روز، رودخانه بزرگ و عميق انقلاب اسلامي را لايروبي كرد و شاهنامه و شرفنامه انقلاب اسلامي است.

محبي‌نيا با بيان اينكه در اين ايام برخي افراد در تريبون‌هاي رسمي و بعضا عمومي با مردم مغرورانه و با تحكم صحبت مي‌كنند، بيان كرد: اين افراد به نحوي صحبت مي‌كنند كه انگار مردم رعيت‌شان هستند، در اسلام، انقلاب اسلامي و نظام شيعي به هيچ وجه رعيت نداريم.

اين نماينده مجلس ادامه داد: رضايت ملت اساس كار و مايه بقاي مُلك است، به‌گونه‌اي با مردم صحبت نكنيم كه در بعضي از محافل سياسي، علمي و آموزشي نتوانيم از آن اصالت‌ها دفاع كنيم. بعضي افراد آن‌قدر در پشت تريبون‌ها با آشفتگي صحبت مي‌كنند كه عرق از سر و صورت آنها مي‌بارد كأنه فتح الفتوح مي‌كنند. او گفت: تهديد ملت از جهل نشأت مي‌گيرد و خيانت است.

صحبت‌هاي محبي‌نيا به همين‌جا ختم نشد و او با طرح بحث آشتي با ملت تلاش كرد تا از لزوم كم‌شدن فاصله ميان ملت و دولت سخن به ميان بياورد. نايب‌رييس كميسيون برنامه و بودجه گفت: آشتي با ملت نتيجه آگاهي يك نيروي انقلابي است. نتيجه غرور، هلاكت است؛ غرور خصومت
به بار مي‌آورد و در پايان حاصل كار هلاكت است. خدايا به ماموران عقل و خضوع و تواضع كرامت بفرما.

 

سال آينده را پرحادثه نشان ندهيد

يك هفته‌اي مي‌شود تريبون‌هاي نماز جمعه حول محور فتنه 98 و انتخابات مجلس يازدهم مانور مي‌دهند. نمونه بارز آن هم صحبت‌هايي است كه همين جمعه گذشته امام جمعه مشهد به زبان آورد. او گفت: «صحبت‌هايي كه امروز از رفع حصر مي‌شود براي حق‌خواهي نيست و عده‌اي مي‌خواهند با اين سخنان جريان لاييك را از خود راضي كرده و در جريان اهداف خود آنها را به‌كار گيرد. دشمن در حال زمينه‌سازي توطئه فتنه ۹۸ با استفاده مجدد از خواص است كه بايد مردم با بصيرت در عرصه نظام ايستادگي كنند و انقلاب ۴۰ ساله خود را ادامه دهند و در اين مسير جريان‌هايي تحت عناوين مختلف نبايد باعث شود مردم از حمايت نظام منصرف شوند.»

اما فقط علم‌الهدي نبود كه از فتنه 98 سخن گفت، بلكه احمد خاتمي، خطيب موقت نماز جمعه تهران نيز هفته گذشته در ميان خطبه‌هايش به اين موضوع اشاره كرد و گفت: «دشمن براي ايجاد فتنه جديد در انتخابات سال ۱۳۹۸ مجلس شوراي اسلامي و انتخابات ۱۴۰۰ رياست‌جمهوري تلاش مي‌كند. تخريب شوراي نگهبان با عناويني مانند نظارت استصوابي از امروز آغاز شده و براي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ نيز برنامه دارند.»

نقطه تمايز نطق ديروز محبي‌نيا مربوط به همين بخش است. او روز گذشته خطاب به كارگزاران نظام، گفت: سال آينده را پرحادثه نشان ندهيد، سال 97 هنوز به اتمام نرسيده، مي‌گوييم براي سال 98 بلايي در راه است. اگر ضد‌انقلاب هم عرضه نداشته باشد كه در خيابان آشوب به پا كند، جناح‌هاي راست و چپ، خيابان‌هاي كشور را صحنه آشوب مي‌كنند.

نماينده مردم مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: ديگران و بعضا خارجي‌ها با هزار ترفند مي‌گويند كه نظام سياسي ايران آبستن خوبي‌ها، رفاه، معيشت، آرامش، آزادي و ديانت است، ولي ما مي‌گوييم سال آينده پر از مفسده، تعارض، بدبختي، بيچارگي است.

او گفت: «آقايي كه ادعا مي‌كني عقل داري كه بي‌عقلي! آقايي كه ادعا مي‌كني كه متاسفانه صاحب تمامي صحنه‌هاي تعدي و تهديد سياست اقتصادي هستي، أين تذهبون؟»

محبي‌نيا با بيان اينكه خود را بيمار، نالايق و بي‌كفايت نشان دادن، نتيجه غرق در مرداب‌ها، پليدي‌ها، بدبختي‌ها و كثافت‌كاري‌ها است، ادامه داد: خدايا به ما و مسوولان تمامي بخش‌هاي جامعه، عقل كرامت بفرما.

نايب‌رييس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نبايد حوادث را سياسي كرد، گفت: اگر در فلان استان اتفاقي مي‌افتد و دانش‌آموزان در آتش مي‌سوزند، موجب سرشكستگي ماست، اگر دانشجويان ما به دليل بي‌كفايتي مسوولان به قتلگاه مي‌روند، نتيجه سوء‌مديريت است. ضد‌انقلاب آن‌قدر عرضه ندارد كه بتواند پيچ چرخ ماشين ما را سست كند، ضد‌انقلاب اگر توان داشته باشد، مسوولان را سست مي‌كند.

 

مجلس را به چاپلوسي و تملق آلوده كنيم

نماينده مردم مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در بسياري از مواقع راي نمي‌دهيم چون اصلاح‌طلب يا اصولگرا هستيم، اين كار يعني بر باد دادن دين؛ يعني زير پا گذاشتن شرف؛ يعني تيراندازي به عنصر آگاهي كه ماهيت انقلاب اسلامي ايران است، خدايا فرهنگ و اخلاق را به جامعه ما برگردان.

او با بيان اينكه نبايد مجلس را به چاپلوسي و تملق آلوده كنيم، افزود: بزرگان دين از تملق دوري مي‌كردند، البته حرمت‌شكن هم نبوده‌اند. مجلس را از طريق پيامك‌ها اداره نكنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون