• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

خبر

توضيحات فلاحت پيشه در مورد بودجه دفاعي سال 98

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اين نتيجه كه بودجه ارتش كم و بودجه سپاه و بسيج زياد شده است درست نيست گفت: بودجه سال آينده به گونه‌اي تدوين شده كه ۲۰ هزار ميليارد تومان براي تقويت بنيه دفاعي اختصاص يابد و ستاد كل نيروهاي مسلح و سازمان برنامه و بودجه در توافقي آن را هزينه كنند؛ لذا رديفي براي اين موضوع اختصاص پيدا نكرده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با ايسنا در توضيح ابهامات به وجود آمده درباره بودجه دفاعي سال ۹۸ گفت: اين طور نيست كه بودجه ارتش كم شده و بودجه سپاه و بسيج زياد شده باشد. اصل بحث بودجه كه ممكن است چالش برانگيز هم باشد به ماده ۱۰۶ قانون برنامه مبني بر تقويت بنيه دفاعي بر‌مي‌گردد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: بخشي از هزينه‌هاي دفاعي و انتظامي و غيره در قالب جدول ۲۱ ديده شده است. اين جدول از محل ۵۰ درصد مابقي درآمد ۴۰ هزار ميليارد توماني بودجه دفاعي يعني رقم ۲۰ هزار ميليارد تومان هزينه مي‌شود كه در آن نيازهاي نهادهاي مختلف همچون نهاد رياست‌جمهوري، دانشگاه‌هاي مختلف، بسيج و سپاه و بخش‌هاي وزارت دفاع و... ديده شده است.وي گفت: اگر بودجه تحقق پيدا كند در آن خيلي از الزامات دفاعي ديده شده اما دغدغه ما احتمال عدم تحقق آن است. دفاع و امنيت چيزي است كه نياز به تضمين دارد، اما اين بودجه تضمين‌هاي لازم را ندارد. در بخش دوم بودجه دفاعي يعني ۲۰ هزار ميليارد تومان درآمدي آمده كه ممكن است سهل الوصول نباشد كه اگر اين اتفاق رخ دهد دچار مشكل مي‌شويم.

بخش هاي مرتبط با وزارت اطلاعات در قلاده‌هاي طلا دروغ است

يك مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پي بازپخش فيلم «قلاده‌هاي طلا» از رسانه ملي اعلام كرد: متاسفانه امسال هم رسانه ملي با وجود تذكراتي كه در سال‌هاي قبل داده شده بود، اين فيلم را پخش كرد. اين مقام آگاه به خبرنگار ايسنا گفت: پرداختن هنري به ماجراي فتنه سال ۸۸ اقدام ارزشمندي است اما متاسفانه بخش‌هايي از فيلم كه مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازي و مشحون از تهمت‌هاي ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان(عج) است.وي اظهار كرد: البته از كارگردان فيلم كه جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دليل از اين وزارتخانه منفصل شده است، انتظار چنين تهمت‌پراكني‌هايي نمي‌رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون