• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4280 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

دري‌نجف‌آبادي، امام جمعه اراك:

برنامه‌ريزي براي كنترل نوسانات اقتصادي مدنظر مسوولان قرار گيرد

آيت‌الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك روز گذشته در خطبه‌هاي نماز روز جمعه در مصلاي بيت‌المقدس شهر اراك گفت: «امروز نياز كشور بيش از هر چيز اتكا به توان داخلي و حمايت از توليد است و به همين سبب مسوولان بايد از بازي‌هاي سياسي و اختلاف‌نظرهاي حزبي دوري كنند و با جديت حمايت از توليد و اشتغال را مدنظر قرار دهند.»

به گزارش مهر، نماينده ولي فقيه در استان مركزي ادامه داد: «از جمله مباحثي كه در اين عرصه بايد مورد توجه قرار گيرد، تلاش براي گسترش فعاليت‌هاي دانش‌بنيان در كشور و همچنين ايجاد اشتغال در روستاهاست.»

به گفته او، در حال حاضر دشمن خيال خامي را در سر مي‌پروراند كه مي‌تواند با تحريم و فشار اقتصادي، مقاومت امت و نظام اسلامي را از ميان بردارد، در حالي كه اين هدف محقق نخواهد شد و اين فكر، فكر غلطي است.

امام جمعه اراك گفت: «امت اسلامي آگاه‌تر از آن هستند كه اجازه دهند، دشمنان و بدخواهان نظام به مقصود خود برسند و با استقامت و اقتدار از ولايت و نظام اسلامي پشتيباني مي‌كنند.»

او ادامه داد: «طي دوران انقلاب اسلامي دشمنان نظام به ويژه امريكا همواره به دنبال صدمه زدن به حكومت اسلامي بوده‌اند و در اين مسير از هيچ اقدامي فروگذار نكرده‌اند، اما هميشه شكست و ناكامي نصيب آنها شده و امت اسلامي مقاومت و استحكام خود را اثبات كرده است.»

به گفته نماينده ولي فقيه در استان مركزي، دشمن بداند كه امت اسلامي هرگز به اين خيانتكاران اعتماد نخواهند كرد و از همه دسيسه‌هاي دشمن عليه نظام، سربلند و پيروز بيرون مي‌آيند.

دري‌نجف‌آبادي در بخش ديگر سخنانش گفت: «در شرايط كنوني مسوولان بايد به نحوي برنامه‌ريزي و عمل كنند كه در عرصه اقتصادي مشكلات كاهش يابد و دغدغه‌ها كمتر شود و به ويژه تامين معيشت و كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در سال آتي با مشكل مواجه نشود.»

امام جمعه اراك معتقد است كه ضروري است برنامه‌ريزي براي كنترل نوسانات اقتصادي در دستور كار مسوولان كشور باشد و اعتبارات اختصاص يافته براي تامين كالاهاي اساسي به درستي مديريت شود تا مشكلي به وجود نيايد.

او ادامه داد: «در اين زمينه در استان مركزي لازم است كه همه مسوولان و همچنين نمايندگان استان همصدا و متحد حركت كنند و عزم جدي براي كنترل و رفع مشكلات داشته باشند و توليد در استان بيش از پيش مورد حمايت قرار گيرد.»

 

ناداري جامعه براي نظام و كشور ننگ است

روز گذشته حجت‌الاسلام سيد احمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد هم در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته مشهد با بيان اينكه دشمن در ۴۰ سال گذشته انواع توطئه را انجام داده ولي شكست خورده است، گفت: «آخرين توطئه‌ دشمن، جنگ اقتصادي است و ابتكار عمل را خود در دست گرفته است، زيرا مي‌خواهد جريان تحريم‌ها را به گونه‌اي هدايت كند تا ما در برابر تحريم‌ها منفعل شده و به سمت براندازي نظام و دين و انقلاب پيش برويم.»

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي با بيان اينكه برنامه به انفعال كشيده شدن توطئه دشمن توسط رهبري با راهبرد اقتصاد مقاومتي طراحي شده است، ادامه داد: «معناي اقتصاد مقاومتي اين است كه نيروي انساني داريم كه از نظر علم و دانش و استعداد در نقطه‌هاي بزرگ علم و استعداد مي‌درخشند. منابع اقتصادي فوق‌العاده زيادي داريم. اقتصاد مقاومتي به معناي راه انداختن آنهاست. كارگري كه كارخانه‌‌اش خوابيده و بيكار شده، كارگري است كه هم جوان است و هم فن‌آور است. اين كارگر صدقه‌بگير نيست. كار توليد كنيد.»

به گفته او، امروز در عرصه ناداري جامعه، فرد جوان با چهار سر عائله ننگ نظام و كشور است كه نتواند معيشت خود را سامان دهد و زندگي خود را سروسامان دهد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه از چهار سال قبل كه رهبري مولفه‌ها، شاخصه‌ها، راهكارها و طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي را گفته‌اند ولي ما درجا مي‌زنيم، ابراز داشت: « اقتصاد مقاومتي، خط رهبري است و جرياني است كه رهبري آن را به عنوان باطل‌السحر توطئه‌هاي اقتصادي امريكا اعلام كردند.»

او با بيان اينكه ما اگر به اقتصاد مقاومتي رسيدگي نكنيم و در مقابل شگردهاي دشمن، مردم آسيب ببينند در صحراي محشر مسوولان نمي‌توانند پاسخگو باشند، عنوان كرد: «حجت خدا چهار سال بيانيه مي‌دهد، هشدار مي‌دهد ولي چشم ما به چهار تا لبخند اروپايي كافر است كه به ما لبخند بزنند يا نزنند. اين كشور امام زمان (عج) است؟»

 

گزيده سخنان خطباي جمعه شهرهاي ديگر

آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد، امام جمعه اصفهان:

بنا بر قول‌هاي دولت مشكلات زاينده‌رود قرار است رفع شود و طرح احياي زاينده‌رود در دولت به تصويب رسيده است. استانداري اصفهان مراتب تشكر خود را از اين اقدام به دولت ابراز داشته است، البته بايد به اين نكته اشاره كنيم كه با توجه به اتفاقات قبلي ما كمي ديرباور هستيم و بر اين اساس منتظر عملياتي شدن اتفاقات مثبت درباره احياي رودخانه و عملياتي شدن قول‌هاي دولتمردان مي‌مانيم.

 

آيت‌الله سيد محمدمهدي حسيني‌همداني، نماينده ولي‌ فقيه در استان البرز:

رهبري به اهميت نقش مردم اشاره كردند كه بايد در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند و به مسوولان كمك كنند. از جمله بايد در فضاي مجازي حضور داشته باشند و در اين فضا به مقابله با دشمن بپردازند.

امريكا و هم‌پيمانانش چهل سال است كه با تهديد و تحريم تلاش مي‌كنند ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي كنند. امريكا به ‌وسيله عوامل نفوذي سعي مي‌كند مردم را نااميد كند. آنها مدعي هستند به‌ جاي پرتاب ماهواره و هزينه‌هاي زياد براي موشك بايد به معيشت مردم رسيدگي شود و اين مطالب را توسط نفوذي‌ها به مردم القا مي‌كنند.

 

آيت‌الله علي خاتمي، امام‌ جمعه زنجان:

نيازمند يك حركت انقلابي براي غلبه و عبور از تحريم‌ها هستيم و بايد در اين مسير از همه ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم.

برخلاف تصورات دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هر روز موفق‌تر و زنده‌تر مي‌شود و البته مسوولان بايد قدر خدمت در اين نظام را بدانند، چرا كه اين نعمت بزرگ پروردگار است. مسوولان بايد مراقب باشند تا گرايش به اشرافي‌گري و اسراف و رفتارهاي طاغوتي نداشته باشند.

همه ملت ايران همواره در دفاع از نظام در صحنه هستند و تا به امروز نقشه دشمنان را نقش بر آب كردند. دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته پيش‌بيني‌هاي زيادي در براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌كردند ولي نتوانستند كاري بكنند.

 

آيت‌الله محمدرضا ناصري، امام جمعه يزد:

امريكا و سرسپردگان آن از هيچ گزينه‌اي براي ضربه وارد كردن به نظام اسلامي ايران دريغ نكرده‌اند و از همه گزينه‌هاي نظامي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي استفاده كرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سيدمهدي قريشي، امام جمعه اروميه:

اتحاد مردم و مسوولان براي بهبود اقتصاد و معيشت مردم جزو مهم‌ترين مطالبات رهبري است كه بايد مدنظر باشد.

 

آيت‌الله سيد احمد ميرعمادي، امام جمعه خرم‌آباد:

امروز تنها مسوولان ما بايد در رفتار خود تجديدنظر كنند، چيزي كه مردم را آزار مي‌دهد رفتار برخي مسوولان است. مبادا مردم را برنجانيم، به ارباب رجوع احترام بگذاريم، اعتبار و امكانات نداريم اما احترام گذاشتن را كه داريم، صداقت را كه داريم، وعده و وعيد خلاف واقع ندهيم. همه با هم پاي انقلاب بايستيم و مقاومت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون