• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4280 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

خبر

ديدار دو وزير دفاع

امير سرتيپ حاتمي در ادامه سفر به كشور ونزوئلا با ارتشبد «ولاديمير پادرنيو لوپز» وزير دفاع ونزوئلا ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش مهر، در اين ديدار طرفين با مرور و بررسي سابقه همكاري‌هاي دفاعي، درخصوص دستيابي به يك نقشه راه جامع همكاري‌هاي مشترك با بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌ها به توافق رسيدند. در اين ديدار، امير حاتمي از وزير دفاع ونزوئلا براي سفر به جمهوري اسلامي دعوت كرد. «ارتشبد ولاديمير پادرنيو لوپز» نيز با ابراز خرسندي از حضور وزير دفاع كشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران در مراسم تحليف رييس‌جمهور ونزوئلا، حضور وزير دفاع ايران را نقطه عطف روابط دوجانبه دانست.

مرگ محمدرضا كلاهي تاييد شد

كشور هلند به صورت رسمي تاييد كرد كه محمدرضا كلاهي حدود دو سال پيش در اين كشور كشته شده است. به گزارش روزنامه خراسان، كسي كه عامل انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي و به شهادت رسيدن شهيد بهشتي و يارانش در سال 1360 بود و همان زمان از كشور گريخت. كلاهي در ايران به اعدام محكوم شده بود و تحت تعقيب بين‌المللي قرار داشت. در سال 2015 ميلادي رسانه‌هاي هلندي گزارش داده بودند كه اعضاي يك باند مواد مخدر در اين كشور وارد خانه يك مرد ايراني به نام «علي معتمد» شدند و بعد از شليك دو گلوله به سرش، فرار كردند. جسد معتمد در خانه ماند و بعد از سه ماه كه متعفن شده بود، توسط پليس كشف شد. اين حادثه در شهر «آلميره» هلند اتفاق افتاد و پس از آنكه پليس جسد را بررسي كرد، مشخص شد كه او خالي در كف پاي چپش دارد؛ همان علامت «محمدرضا كلاهي.»

توضيح وزير اطلاعات درباره ادعاهاي اسماعيل بخشي

عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد مجلس گفت: در طول ۲۵ روز حضور در بازداشت هم براساس اظهارات خودش برخورد محترمانه‌اي با وي صورت گرفته است هر چند ايشان ادعا مي‌كند سلولش در كنار زندانيان دستگير شده داعشي قرار داشته است. به همين جهت طي مدت بازداشت دچار آسيب‌هاي روحي شده است. به گزارش خبرآنلاين، جلال ميرزايي با اشاره به توضيحات وزير اطلاعات درباره ادعاي اسماعيل بخشي از فعالين سنديكاي كارگري هفت‌تپه گفت: در جلسه‌اي كه فراكسيون اميد با وزير اطلاعات كشور برگزار كرد، آقاي علوي گفتند بعد از اينكه آقاي بخشي آن پيام را به من درباره برخورد و ضرب و شتمش داد، دستور رسيدگي دادم و يكي از مسوولان وزارت اطلاعات را براي پيگيري دقيق‌تر مساله به استان خوزستان فرستادم. وزير اطلاعات اعلام كرد عرف است كه كار اطلاعاتي با قاطعيت و سرعت بالا انجام شود اما اين به مفهوم بي‌توجهي به حرمت و كرامت افراد نيست. وزارت اطلاعات اساسا نهادي است كه حفظ شأن اجتماعي شهروندان را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده است. هر چند بررسي‌هاي دقيق ما نشان مي‌دهد كه آقاي بخشي هيچ‌گونه شكنجه‌اي در طول مدت بازداشت نشده است.

كنوانسيون‌هاي مرتبط با FATF يك ماه ديگر تعيين تكليف مي‌شود

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره سرانجام FATF گفت: تكليف اين كنوانسيون‌ها يك ماه ديگر روشن خواهد شد. به گزارش ايرنا، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه روز جمعه در پايان سفر ۲ روزه به چهارمحال‌وبختياري درباره سرنوشت مصوبات مربوط به FATF افزود: تصميم‌گيري درخصوص اين كنوانسيون‌ها در مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهد بود. رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درخصوص SPV كه قرار بود به عنوان تبادل مالي از سوي اروپا ايجاد شود نيز گفت: طرف مقابل در اين زمينه خيلي وقت گذراني كرده است و بايد راه‌هاي جايگزين را در اين زمينه مدنظر داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون