• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

مهدي كروبي با خانواده شهدا ديدار كرد

پوسته حصر ترك خورد؟

«مهدي كروبي با چند خانواده شهيد ديدار كرد.» اين خبر در حالي به سرعت در ميان كاربران فضاي مجازي دست به دست شد كه وضعيت مهدي كروبي مشخص است. دبيركل حزب اعتماد ملي نزديك به 9 سال است كه در حصر به سر مي‌برد بنابراين اين خبر چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ آيا رفع تدريجي حصر آغاز شده است؟ چندي پيش حسام الدين آشنا در اظهاراتي مدعي شده بود كه دولت و شوراي عالي امنيت ملي هرآنچه در زمينه حصر به آنها مربوط بوده انجام داده‌اند و از حصر فقط پوسته آن باقي مانده است. اين اظهارات واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشت و حسين كروبي فرزند مهدي كروبي گفت كه موضوع حصر هيچگاه حل نخواهد شد. از طرفي فرزندان ميرحسين موسوي نيز عنوان كردند كه هيچ تغييري در وضعيت حصر رخ نداده است. انتشار خبر ديدار كروبي با چند خانواده شهيد سبب شد تا حسين كروبي توضيحاتي ارايه كند. فرزند مهدي كروبي درباره اين ديدار به ايلنا گفت: «حدود دو ماه پيش مسوولان امنيتي به آقاي كروبي و موسوي گفتند به انتخاب خودتان هفته‌اي يك‌بار مي‌توانيم شما را بيرون ببريم ولي تعيين آن محل بايد هماهنگ‌شده باشد. ابوي هم گفتند دوست دارند اين ديدارها را با خانواده شهدا شروع كنند در همين راستا با خانواده شهيد شاه‌حسيني در شميران و خانواده شهيد پناهي در كرج و تعدادي از خانواده شهدا ديدار كردند. اين ملاقات‌ها از ۶ هفته پيش آغاز شده و پدر ۶ هفته است كه ديدارهايي داشته و به جز يك مورد كه به ديدار يكي از دوستان‌شان رفتند مابقي موارد را به ديدار خانواده شهدا رفت.» پس از انتشار خبر اين ديدار، تندروهايي كه در طول سال‌هاي حصر هرگونه اتهامي به محصورين كه امكان دفاع از خود را نداشته و ندارند، مي‌زدند اين‌بار نيز با طرح موضوعي سعي در تخريب چهره كروبي داشتند. و برخي كاربران توييتر مدعي شدند كروبي در اين ديدار مقداري پول به صورت تراول و همچنين انگشتر به خانواده شهيد هديه كرده است. حسين كروبي با رد اين شايعه گفت: «ماموران امنيتي تاكيد كردند كه اسامي ملاقات‌شونده‌ها بايد به تاييد مقامات امنيتي نيز برسد و در كميسيون يا هياتي در اين باره تصميم گرفته خواهد شد كه آقاي كروبي چه افرادي را مي‌تواند ملاقات كند. برخلاف شايعات مطرح‌شده در شب گذشته در اين ديدار اخير نيز هديه‌اي از جانب حاج‌آقا داده نشده كه حال بخواهد انگشتر باشد يا تراول. البته هديه دادن سنت اسلام است و ايرادي هم ندارد اما هديه‌اي در اين ديدار داده نشده است. خانواده درجه يك نيز كه شامل عروس‌ها و نوه‌ها و ما مي‌شود، هر زمان كه بخواهند مي‌توانند با ايشان ديدار كنند، اما كليد منزل در دست نيروهاي امنيتي است و هر بار كه ما مي‌رويم بايد آيفون بزنيم و بعد هم در را پشت سر ما قفل مي‌كنند و با وجود تاكيد خانواده كليد به ما داده نشده است.»

ميرمحمود موسوي در واكنش به اين خبر گفت: تغييري در وضعيت برادرم و خانم رهنورد به وجود نيامده است. حصر به همان شكلي كه از قبل بود همچنان ادامه دارد. او مي‌افزايد: اواخر سال گذشته اعلام كردند كه خانواده و خواهر و برادرهاي آقاي موسوي و خانم رهنورد مي‌توانند با آنان ديدار داشته باشند و آنان هم اگر مايل باشند، مي‌توانند به ديدار اقوام (خواهر و برادر) ‌بروند. البته اين روند براي مدتي متوقف شد و بعد دوباره به وضعيت گذشته بازگشت. به گفته او، ميرحسين موسوي در طول 11 ماه گذشته به خانه هر كدام از خواهرها و برادرهاي خود يك بار و فقط به خانه يكي از خواهران دو بار رفته است. او با تاكيد بر اينكه برادرش به غير از اين ديدارها به جاي ديگري نرفته است مي‌گويد: «در هفته‌هاي اخير تغييري در وضعيت ايشان به وجود نيامده است.»

امسال نيز به مانند پارسال با نزديك شدن به ايام نوروز زمزمه‌هاي رفع حصر قوت گرفته حال بايد منتظر ماند و به نظاره نشست كه سرانجام اين اتفاق در نوروز 98 خواهد افتاد يا به مانند نوروز 97 بد‌قولي‌ها مانع از انجام اين مهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون