• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

محمدرضا باهنر:

راي برنده روحاني از سبد اصلاح‌طلبان بود

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره عدم ثبت نامش در انتخابات مجلس دهم گفت: «همان زماني هم كه من ثبت‌نام نكردم حتما يك مقدار رسانه‌ها روي آن كار كردند، من عدم ثبت‌نام خودم را خيلي محرمانه نگه داشتم. آن اقدام را محرمانه نگه داشتم، چون اگر محرمانه نگه نمي‌داشتم حتما يك عده با اين مساله كه خيلي مهم هستي بالاخره من را وادار مي‌كردند. من به اين دليل كاملا مساله را محرمانه نگه داشتم حتي از بچه‌ها و فرزندان خودم، چون فرزندانم خيلي آرزو داشتند باباي غيرنماينده ببينند. همه آنها از زماني كه به عقل و هوش آمدند من را نماينده ديدند.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باهنر در پاسخ به اينكه «وقتي كه شما ثبت‌نام نكرديد و بعد آن اتفاق در مجلس افتاد و ليست اميد يك دست ۳۰ نفر راي آورد به نوعي همه به تيزهوشي و نگاه ويژه شما در سياست و تبحر شما غبطه خوردند؟» گفت: «من مي‌خواهم بگويم اين اتهام تيزهوشي اصلا به من نمي‌آيد من اين اتهام را رد مي‌كنم. هر كس به من مي‌گويد چرا نرفتي؟ اول مي‌گويم ۲۸ سال يك راهي را بيا و برو و اگر حوصله كردي سال ۲۹ هم بروي به من توصيه كن كه چرا نرفتي؟ قرار نيست كه ما اين قدر به پست خود بچسبيم كه فقط مردم منتظر ملك‌الموت باشند، بالاخره قبل از اينكه ملك‌الموت سراغ ما بيايد ما يك جاي خالي بدهيم تا نسل‌هاي بعدي بتوانند بيايند.»

اين عضو مجمع تشخيص در بخشي از سخنانش از مجلس دهم دفاع كرد و ادامه داد: «مجلس دهم متاسفانه بله ضعيف ظاهر شده است اما اين اصلا به نماينده‌ها برنمي‌گردد. ممكن است سوال كنيد اين حرفم به چه معناست؟ من به عنوان يك آدم مجرب در مجلس عرض مي‌كنم مجلس دهم متاسفانه اولين مجلسي است بعد از انقلاب كه فراكسيون اكثريت ندارد، سه تا فراكسيون دارد هر سه تا اقليت هستند و كار كردن در مجلسي كه سه تا فراكسيون اقليت دارد خيلي سخت است.»

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين به اين سوال كه آقاي مهندس باهنر براي انتخابات دوره آينده مجلس قطعا ثبت‌نام نخواهد كرد؟ پاسخ داد: «حتما نيستم، ان‌شاءالله به ياري خدا البته مي‌گويند عالم سياست را خيلي نمي‌شود پيش‌بيني كرد، ولي من رسما اعلام مي‌كنم. » باهنر در بخش ديگري از سخنانش گفت: «ببينيد من يك درددل هميشگي دارم بگويم، من در غيبت سه تا چهار تا حزب فراگير چارچوب‌دار به اصطلاح مانيفست‌دار، من اصولا براي آينده مردم‌سالاري ديني نگرانم، اين را اول خدمت‌تان بگويم حزب اكنون در مملكت زياد داريم، اما هيچ يك از اينها حزب‌هاي فراگير نيستند. رقابت‌ها در كشور ما جرياني و جناحي است به همين دليل خيلي از فعالان سياسي از امتيازات جناح استفاده مي‌كنند، اما هزينه‌هاي جناح را حاضر نيستند بپردازند در حالي كه اگر ما ۴ تا حزب داشته باشيم يك آدم حزبي هم بايد منافع حزب را بپذيرد و هم هزينه‌هاي حزب را بپردازد.»

او با بيان اينكه «اكنون اصلاح‌طلبان مي‌گويند ما پاسخگوي همه رفتار دولت نيستيم، شايد از يك جهت هم درست بگويند»، ادامه داد: «اصلاح‌طلبان در دوره دوم آقاي روحاني يك‌ سازي را كوك كردند و آنكه آقاي روحاني با تمام قد از نيرو‌هاي اصلاح‌طلب در دولتش استفاده نكرد. اين توقع را داشتند كه مثلا دولت آقاي روحاني يك دولت كاملا اصلاح‌طلب به معنايي كه خودشان تلقي مي‌كنند باشد؛ ما كه مي‌دانيم تصور ما اين است و هميشه هم گفتيم بالاخره خاستگاه آقاي روحاني خاستگاه اصلاح‌طلبي نبوده حالا در اين گيرودار‌هاي سياسي و اين حرف‌ها شايد يك جا‌هايي هم بشود به آقاي روحاني حق داد، بالاخره ايشان هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ از آراي اصلاح‌طلبان رييس‌جمهور شد. معنايش اين نيست كه در آراي روحاني هيچ راي اصولگرايي نيست، اما يك تعداد راي اصولگرا هم هست، اما راي برنده راي اصلاح‌طلبي بود. توقع اين بود و آقاي روحاني هم بالاخره در حد حالا اعتقاد و توانايي و امكاناتي كه در كشور داشت از نيرو‌ها استفاده كرد و دولت را اداره كرد، اينكه آيا الان عملكرد دولت آقاي روحاني قابل دفاع است يا نيست، بحث ديگري است.»

به گفته باهنر، مسووليت دولت و مجلس كاملا به عهده اصلاح‌طلبان است در اين ترديدي نيست. بايد پاسخگو باشند، پاسخگوي مشكلات باشند و البته بايد به دولت كمك كنند و فرار به جلو نبايد بكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون