• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

از سرنوشت تابلوي نفيس ميكل‌آنژ تا گلايه‌هاي يك هنرمند

تام‌كروز در ماموريت غيرممكن

رسول آباديان

 

 

امروز خبري مي‌خوانيم از گم‌شدن اثري از نقاش بزرگ قرن شانزدهم و بعد از آن به جشنواره پرحرف و حديث اكبر رادي مي‌رسيم، سپس به سراغ خبرهايي چون دريافت جايزه نويسنده ضد ترامپ و چند خبر ديگر مي‌رويم.

تابلوي ميكل‌آنژ پيدا شد

يك تابلو از ميكل‌آنژ پيدا شد و دوباره گم‌شد! يك كشيش اهل كشور بلژيك اعلام كرده تابلوي نفيسي از نقاشي‌هاي «ميكل‌آنژ» از كليساي او ربوده شده است. اين كشيش گفته كه كارشناسان هنري به تازگي تعلق اين اثر به نقاش بزرگ قرن شانزدهم را تاييد كرده‌‌اند. تابلوي«خانواده مقدس» سال‌ها به عنوان اثري گمنام در كليساهاي گوناگون به نمايش گذاشته‌شده و سارقان آثار هنري به محض آشكار شدن نام خالق واقعي آن دست به كار شدند. گفتني ‌است اين تابلو در حال حاضر قيمتي معادل 300 ميليون دلار دارد.

جايزه «پن» در دستان نويسنده ضدترامپ

يكي از نويسندگان امريكايي كه به نويسنده ضدترامپ معروف شده، «باب وودوارد» است. اين نويسنده و روزنامه‌نگار كه صاحب بيش‌ از بيست كتاب ‌است، براي اعتراض به قدرت رسيدن يك ميليونر به عنوان رييس‌جمهور، كتابي به نام «وحشت: ترامپ در كاخ‌سفيد» منتشر كرده كه در مدتي كوتاه چندبار تجديدچاپ شده و هم‌اكنون در رديف آثار پرفروش در اين كشور ‌قرار دارد. اين نويسنده قرار است به خاطر يك عمر فعاليت در حوزه سياست و روزنامه‌نگاري، جايزه افتخاري انجمن قلم امريكا را دريافت كند.

مشغله‌هاي فراوان تام‌كروز

كرسيتوفر مك‌كوري، نويسنده و كارگردان سري فيلم‌هاي پرفروش «ماموريت ‌غيرممكن» براي ساخت دو قسمت ديگر از اين فيلم با يك شركت فيلمسازي قرارداد امضا كرد. مك‌كوري گفته كه با «تام‌كروز» براي ايفاي نقش نخست اين فيلم به توافق ‌رسيده است. كروز قرار است مانند قسمت پيشين اين مجموعه ‌فيلم‌ها، نقش«اتان‌هانت» را بازي كند كه ظاهرا شخصيتي براي انجام ماموريت‌هاي محيرالعقول ‌است. فروش بالاي ماموريت غيرممكن باعث شد بسياري از شركت‌هاي فيلمسازي براي همكاري با مك‌كوري اعلام آمادگي كنند.

انتقادهاي محمد گلريز

محمد گلريز را همه مي‌شناسند. اين خواننده در ايام دفاع مقدس يكي از خوانندگان مورد علاقه مردم بود كه از رشادت رزمندگان در راديو و تلويزيون مي‌خواند اما اين هنرمند ظاهرا اين روزها حال و روز خوبي ندارد و به‌شدت از سياستگذاري‌هاي فرهنگي پيرامون اين‌ سرودها گله‌مند است. گلريز گفته است كه اغلب دست‌اندركاران موثر سرودهاي انقلابي اين ‌روزها درگير مسائل ‌مادي و يك زندگي سخت شده‌اند و كساني كه اين سرودها را با تصميم‌گيري‌هاي شخصي دچار افت كردند هنوز سر كار هستند.


توضيح :ديروز در اين صفحه عكس تئاتر ماه در آب اشتباه چاپ شده بود كه از اين بابت از عوامل اين نمايش عذر خواهي مي‌كنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون