• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

اردن و استراليا از گروه دوم جام 2019 صعود كردند

اشك سوريه و لبخند فلسطين

بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا اگرچه هنوز از لحاظ كيفي نتوانسته روي تماشاگران آنچنان تاثيرگذار باشد، اما به خوبي توانسته احساسات هواداران را به بازي بگيرد. مخصوصا در بازي‌هاي سوم گروه‌هاي يك و دو كه قرار بود تكليف صعود و سقوط‌كننده‌ها را مشخص كند. چه در گروه اول آنجايي كه هند دوست‌داشتني بر خلاف پايان‌بندي فيلم‌هاي سينماي باليوود خيلي تراژيك از جام خداحافظي كرد؛ چه در گروه دوم كه فلسطيني‌ها بعد از تساوي بدون گل مقابل اردن با چشماني اشكبار روي زمين افتادند، چرا كه آن طرف سوريه و استراليا تا دقيقه 93 مساوي بودند و با آن نتيجه فلسطين حذف مي‌شد، اما در همان لحظه شوت سنگين تام روگيچ، گل سوم استراليا را وارد دروازه سوريه كرد تا كانگوروها در روزي كه حق‌شان نبود برنده باشند، بازي را 3 بر 2 ببرند و فلسطين را به رده سوم جدول بفرستند و سوري‌ها را راهي خانه كنند.

بعد از پايان بازي‌هاي روز آخر گروه دوم، اردن شگفتي‌ساز با 7 امتياز به عنوان تيم اول راهي مرحله حذفي شد. اين صدرنشيني از دو جهت براي اين تيم مهم است. اول اينكه آنها در گروهي كه قهرمان دور قبل حضور داشت، به اين عنوان رسيدند و دوم اينكه اردن با صدرنشيني، اين شانس را دارد كه در مرحله يك هشتم به مصاف تيم سومي كه از گروه‌هاي يك، سه و چهار مي‌آيد خواهد رفت. تيمي كه مي‌تواند بحرين، فيليپين/ قرقيزستان يا ويتنام/يمن باشد. استراليا با برد مقابل سوريه توانست با 6 امتياز به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد مسابقات شود. استراليا در اين مرحله بايد به مصاف تيم دوم گروه 5 برود. تيمي كه يا قطر است يا عربستان. قرعه‌اي سخت براي قهرمان دوره قبل كه در اين جام، آنچنان قدرتمند ظاهر نشده. استراليا در سه ديداري كه مقابل تيم‌هاي كوچك عربي به ميدان رفته، 3 بار دروازه‌اش باز شده كه اصلا آمار خوبي به حساب نمي‌آيد.

اما شايد جالب‌ترين تيم اين گروه فلسطين باشد. كشوري كه همه از شرايطش آگاه هستيم. با اين حال فلسطيني‌ها بدون حتي يك گل زده، توانستند در رده سوم جدول قرار بگيرند. با تساوي مقابل سوريه و اردن و شكست مقابل استراليا. حالا اين تيم بايد براي صعود، منتظر نتايج ساير گروه‌ها بماند. نكته مهم براي فلسطين اين است كه آنها هنوز كورسويي براي حضور در مرحله حذفي دارند و مجبور نيستند خيلي زود امارات را ترك كنند. از ميان چهار تيمي كه به عنوان تيم سوم قرار است راهي دور بعد شوند، حضور بحرين با 4 امتياز قطعي شده، چرا كه هيچ تيم سوم ديگري نيست كه بتواند به 4 امتياز برسد. اما تيم‌هاي قرقيزستان و فيليپين در گروه C، ويتنام و يمن در گروه D، لبنان و كره شمالي در گروه F و تركمنستان و عمان در گروه آخر مي‌توانند 3 امتيازي شوند. با اين حال اگر فقط دو ديدار از اين 4 مسابقه به تساوي برسد، به معني صعود تاريخي فلسطين به مرحله يك هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون