• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

روي خوش باران به هورالعظيم

تالاب هورالعظيم كه سال گذشته بر اثر آتش‌سوزي‌هاي گسترده در بخش عراقي، با مشكلات متعددي روبه‌رو بود حالا بر اثر بارش‌هاي روزهاي اخير وضعيت مناسبي پيدا كرده است. احمد لاهيجان‌زاده، مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان هم با اشاره به ورود آب حاصل از بارندگي‌ها به تالاب هورالعظيم، از احتمال گشودن دريچه‌هاي مرزي تالاب جهت هدايت آب به سمت بخش عراقي خبر داده است.

لاهيجان‌زاده به ايسنا گفته با توجه به بارندگي‌ها از اواخر مهرماه تاكنون، به جز دو روز گذشته كه گرد و غبار خارجي خوزستان را تحت تاثير قرار داد، خوزستان تقريبا مشكلي از بابت گرد و غبار نداشته‌ و هواي اكثر روزها سالم يا پاك بوده است. لاهيجان‌زاده همچنين افزود: امسال به علت بارندگي كانون‌هاي داخلي ريزگرد مهار شده است و تالاب‌ها پرآب هستند كه اين امر موجب شرايط مطلوب‌تر شده است. وي در خصوص حقابه تالاب‌ها، گفت: امسال ميزان ورودي به تالاب‌ها به حدي رسيده است كه در چند روز گذشته با تشكيل جلسات مديريت بحران بررسي شد كه در صورت ادامه اين روند، دريچه‌هاي بين ايران و عراق در تالاب هورالعظيم باز شود و بخشي از آب را به سمت عراق هدايت كنيم زيرا تالاب ديگر ظرفيت پذيرش آب بيشتر را ندارد.

او گفته است كه شرايط تالاب‌ها كم‌نظير است و طبق تصوير ماهواره‌اي كه روز گذشته از بخش‌هاي ايراني و عراقي تالاب هورالعظيم مشاهده شده، از سال 2000 تاكنون نخستين‌بار است كه چنين حجمي از آب در تالاب مشاهده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون