• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

صداي مخالف

دلايل غيبت روحاني در مجمع

سايت جهان‌نيوز با اشاره به عدم حضور حسن روحاني در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام كه حتي به خاطر لوايح مرتبط با fatf هم به مجمع نرفت به تحليل و گمانه‌زني پرداخته است. اين سايت مي‌نويسد: «سريال بي‌اعتنايي‌هاي حجت‌الاسلام حسن روحاني به جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان ادامه دارد. چنانچه غيبت وي به عنوان رييس‌جمهور و عضو حقوقي در جلسات مجمع ديروز به دو سال ‌و نيم رسيده است. حسن روحاني نه تنها در زمان آيت‌الله هاشمي و آيت‌الله شاهرودي در جلسات حضور چنداني نداشته بلكه اينك از زمان رياست آيت‌الله آملي لاريجاني نيز در مجمع حضور قابل‌توجهي ندارد.»

اين سايت دو گمانه را در مورد اين علت عدم حضور مطرح كرده است: «گر چه عدم حضور روحاني در جلسات مجمع غيرمنطقي است كه به علت حضور احمدي‌نژاد يا گمانه‌زني درباره علاقه وي به رياست مجمع تشخيص ربط داد ولي واقعيت آن است كه غيبت‌هاي روحاني در جلسات مجمع شبهه‌ها و پرسش‌هاي زيادي را به صورت طبيعي به وجود مي‌آورد. قطعا بسياري از اين شايعات، فقط حدس و گمان رسانه‌ها خواهد بود ولي مهم اين است كه بهترين پاسخ به افكار عمومي در برابر اين گمانه‌زني‌ها، حضور مستمر و فعال رييس‌جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام است.»

 

جشن تولد جهانگيري

بعد از انتشار تصاوير جشن تولد اسحاق جهانگيري به همراه اعضاي مجله توسعه صنعت كه از سال‌ها قبل با او همكاري مي‌كردند، اكانت‌هاي توييتري اصولگريان به اين اتفاق واكنش نشان دادند و آن را به نقد كشيدند. تا آنجا كه سردبير اين نشريه نسبت به اين نقدها پاسخ داد و گفت كه ديدار هيات تحريريه اين نشريه هر سال با او برگزار مي‌شود.

وب‌سايت اصولگراي نامه‌نيوز اين جشن تولد را سرآغاز كانديداتوري جهانگيري دانست. وب‌سايت مشرق به اين بهانه تحليلي نوشته و معتقد است كه اين ماجرا دامي بوده كه براي جهانگيري پهن كرده بودند. اين سايت مي‌نويسد: «بايد هشدار داد كه جهانگيري در چه سطحي از آناليز سياسي و اشراف به مسائل روز كشور قرار دارد كه در عين اينكه مي‌داند شخص او و دولت متبوعش در مظانّ تندترين انتقادات اقتصادي و سياسي قرار دارند اما دست به برگزاري يك جشن تولد در كاخ سعدآباد مي‌زند و بي‌خيالي و لبخند خود را به رخ مردم مي‌كشد؟! در حالت خوشبينانه بايد معتقد شد جهانگيري نفهميده كه چه دامي در مقابلش پهن شده بود. دام آدم‌هايي كه مي‌خواهند جهانگيري را فارغ از غوغاي جهان به رخ مردم بكشند و كاخ‌نشيني و لبخندهاي راحت‌گزين فردي كه مسبب‌الاسباب وضع موجود است را در يك ويترين عمومي قرار دهند. تا بدين وسيله هيزم بيشتري در آتش اعتراض مردم به اوضاع دستكند روحاني و اصلاح‌طلبان بريزند و همين آدم‌هاي مجهول‌الهويه اما معلوم‌الحال بوده‌اند كه حرف‌هايي مثل «در شرايط ته دره هستيم» و «مسوولان بالاي كشور دچار فساد هستند» را به جهانگيري ياد دادند تا او بگويد و آتش «فتنه اقتصادي» در كشور‌ گر بگيرد. آدم‌هايي كه يك بار با پيشنهادات سياسي به سراغ جهانگيري مي‌روند و يك‌بار هم با يك كيك شكلاتي...!»

 

ذوق‌زدگي پادوهاي ترامپ در ايران

اين روزها محمود احمدي‌نژاد كه مادورو را جانشين به حق چاوز مي‌دانست درباره وقايع ونزوئلا ساكت است. سكوتي كه البته توام با همراهي ضمني با مخالفان مادورو مي‌توان آن را ارزيابي كرد. اين مساله را مي‌توان از نحوه انتشار اخبار معترضان مادورو در ونزوئلا كه كانال دولت بهار (نزديك به احمدي‌نژاد) آنها را منتشر مي‌كند ديد. در كنار آن كيهان وقايع ونزوئلا را «كودتا» ارزيابي كرده و معتقد است كه «پادوهاي ترامپ در ايران» از آن خشنود هستند.

كيهان در حالي وقايع ونزوئلا را «كودتا» مي‌خواند كه اتفاقا مادورو از سوي ارتش اين كشور (كه علي‌القاعده توانايي كودتا دارد) مورد حمايت است.

كيهان در گزارش تحليلي خود در روز يكشنبه مي‌نويسد: «در داخل ايران، وطن‌فروشان ماموريت دارند كه تا ديروز برجام را بزك مي‌كردند و براي رد گم كني تظاهر به مخالفت با امريكاي ترامپي داشتند، بر سر حوادث ونزوئلا جوگير شدند و دم خروس امريكا شيفتگي‌شان بيرون زد. طيفي كه اين روزها براي كودتاي امريكايي در ونزوئلا ذوق زده شده است، همان وطن‌فروشان متظاهر به مخالفت با امريكاي ترامپي هستند كه در اين حوادث دچار جوگيري شديد شدند و تله شيفتگي امريكا، گرفتارشان كرد.»

كيهان كه فكت‌هاي خود را از روزنامه سازندگي (كه صراحتا خود را ليبرال مي‌داند) منتشر كرده در ادامه به تناقض در جريان اصلاح‌طلبي انتقاد كرده، مي‌نويسد: «حمايت اين طيف از كودتاي ونزوئلا، فارغ از هر اتفاقي كه در اين كشور دور دست رخ دهد، برگ ديگري در كارنامه سرسپردگي آنها به استكبار است، اما شايد نكته مهم و كليدي، تناقض عجيب اين جريان باشد كه از سويي براي كودتايي امريكايي عليه كشوري چپگرا، كف و سوت مي‌زند و از سوي ديگر اخيرا به فكر احياي سنت چپگرايي در فضاي سياست داخلي كشور افتاده است!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون