• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4300 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

روي خط اخبار سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر

لرستان ميزبان و آواز رافائل اتريشي در پايتخت

گروه ادب و هنر| امسال سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر علاوه بر پايتخت‌نشينان، خوان هفت‌رنگ موسيقايي‌اش را براي 4 استان كشور نيز پهن كرده و قرار است كه بر اساس تقويم كاري خاص خودشان، اين استان‌ها ميزبان تعدادي از گروه‌هاي فعال موسيقي باشند. تا امروز 4 استان گيلان، زنجان، كرمانشاه و لرستان به عنوان ميزبانان قطعي جشنواره‌هاي استاني موسيقي فجر معرفي شده‌اند. اگرچه هنوز اطلاعات دقيقي از برنامه‌هاي تمامي اين استان‌ها اعلام نشده اما شنيده‌ها حاكي از آن است كه 10 استان ديگر كشور نيز براي ميزباني جشنواره موسيقي فجر به اين 4 استان خواهند پيوست. از ميان جدول اجراهاي شهرهاي ديگر ايران تا امروز تنها برنامه‌هاي استان لرستان اعلام شده است.

رييس انجمن موسيقي لرستان درباره بخش جنبي سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر در گفت‌وگو با مهر اشاره كرده است: «گروه «وزيري» به سرپرستي كيوان ساكت و خوانندگي وحيد تاج، گروه «همايون» به سرپرستي حسين پرنيا و خوانندگي فاضل جمشيدي، گروه «سرناي» به سرپرستي احسان عبدي‌پور، گروه «اسداللهي» و گروه «آواي سيمره» به خوانندگي مهران غضنفري در بخش موسيقي ايراني و نواحي و اشوان، مهدي جهاني، ايوان‌بند و سينا شعبانخاني نيز در بخش موسيقي پاپ جشنواره حضور دارند.»امين عباسيان گفته است: «نحوه دعوت و انتخاب همه گروه‌هايي كه در بخش جنبي جشنواره حضور دارند منطبق بر قوانين، موازين، مقررات و سياست‌هاي دفتر موسيقي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه با توجه به تاكيدي كه انجام گرفته، تلاش شده تا تعادل ميان اجراي‌هاي نواحي، سنتي و پاپ برقرار شود به همين جهت در اين جشنواره ميزبان تمامي رده‌هاي سني با سلايق مختلف خواهيم بود.» استان لرستان علاوه بر اجراهاي ياد شده در جشنواره موسيقي فجر ميزبان چند اجراي موسيقي ويژه بانوان خواهد بود. از ديگر اخباري كه طي چند روز گذشته پيرامون جشنواره موسيقي فجر روي خط خبري رسانه‌هاي كشور قرار گرفته، مي‌توان به تشريح جزييات برخي كنسرت‌هاي پايتخت اشاره كرد.

حسام اينانلو (نوازنده كمانچه) و رضا عسگرزاده (نوازنده دودوك) قرار است 25 بهمن ماه دونوازي خود را در فرهنگسراي نياوران روي صحنه ببرند. حسام اينانلو قرار است در اين اجرا، با شيوه كمانچه‌نوازي‌اش كه گاه ساختار كلاسيك ايراني دارد و گاه از آن فاصله مي‌گيرد. علاوه بر اين گروه موسيقي «سايه ارغوان» به سرپرستي محمدامين اكبرپور كه آميخته‌اي از دو گروه «همنوازان سايه» و «سايه ارغوان» است، در همين روز به خوانندگي اشكان كمانگري و عليرضا حاجي‌طلب در تالار ايوان شمس تهران روي صحنه مي‌روند. اين گروه قرار است، آثاري از محمدرضا لطفي و پرويز مشكاتيان و نيز آثاري از محمدامين اكبرپور را اجرا كنند. اركستر آيسو به رهبري مازيار يونسي بنا دارد تا با يك خواننده اتريشي روي صحنه برود و قطعاتي از يوهان اشتراوس و موتسارت را اجرا كند. اپراهاي «دون ژوان»، «عروسي فيگارو» و «فلوت سحرآميز» در اين كنسرت اجرا خواهند شد و رافائل (خواننده اين اركستر) جيپسي بارون استراوش را اجرا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون