• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4300 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران:

در اجراي قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان استثنايي نداريم

گروه اجتماعي|چند روز قبل ديدار رهبر معظم انقلاب از مزار شهدا باعث شد تا شهردار تهران طي نامه‌اي از مديرعامل بهشت زهرا بخواهد، در ساماندهي مقبره شهدا خواست و سلايق خانواده‌ها و... را رعايت كند. همين موضوع باعث شد تا ديروز مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران در نشست خبري خود توضيحاتي را در اين زمينه بيان كند. رضا جلالي درخصوص حضور مقام معظم رهبري در مزار شهدا در هفته گذشته و انتقاد رهبري از يكسان‌‌سازي كه در قبور شهدا انجام شده است، گفت: شهرداري تهران هيچ نقشي در يكسان‌سازي كه انجام شده بود، نداشته است. سنگ قبرهاي متحدالشكلي كه در تمامي قطعات شهدا در كشور مورد استفاده قرار گرفته توسط بنياد شهيد نصب شده كه اميدواريم آنها به عنوان متولي در اين حوزه تجديدنظري داشته باشند. وي با ذكر اينكه بهشت زهرا (س) فقط متولي حفظ فيزيكي قطعات شهداست، گفت: مابقي مسائل برعهده بنياد شهيد است و به تبع آن، اين يكسان‌سازي هم سياست بنياد شهيد بوده است. در همين خصوص جلالي اشاره‌اي هم به شهداي آتش‌نشان و مقبره‌هاي آنها كرد و گفت: با تمامي خانواده شهداي آتش‌نشان ديدار داشتيم. در اينجا هم بايد مانع استفاده از سنگ قبرهاي متحدالشكل شويم و اجازه دهيم خانواده‌ها به سليقه خود اين مقبره‌هاي عزيزان‌شان را ساماندهي كنند.

اجراي قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان درمورد ايثارگران شهرداري موضوع بعدي سخنان جلالي بود كه وي در اين زمينه گفت: تمامي جانبازان بالاي ۵۰درصد و آزاده‌هاي بالاي ۳۰ ماه از اين قانون مجلس معاف هستند و مابقي افراد برابر اين قانون از كار مرخص شده‌اند، به شكلي كه جانبازي داشتيم كه زير ۵۰درصد بود. با وجود نياز شهرداري به تجربه ايشان، بازنشسته شدند و از مجموعه خارج شدند.

وي در ادامه با كنايه نسبت به برخي سازمان‌ها كه هنوز تمايلي براي اجراي اين قانون ندارند، گفت: البته جاي اين پرسش باقي است كه چرا رسانه‌ها و افكار عمومي ما نسبت به خروج بازنشستگان ساير دستگاه‌ها همانند صداوسيما سوالي مطرح نمي‌كنند؟ انگار اين قانون تنها براي خروج شهردار تهران، استانداران و پرسنل شهرداري بوده است! ولي به هر حال برابر همين قانون ايثارگران، كابينه دولت و نيروهاي مسلح تحت شرايطي از اين قانون مستثنا شده‌اند. در هر صورت ما به قانون احترام مي‌گذاريم و با جديت و بدون مستثنا كردن هيچ كسي، در برابر قانون سرتعظيم فرود مي‌آوريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون