• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4302 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

انوشيروان محسني بندپي، استاندار تهران مي‌گويد جمعيت پايتخت سالانه 250هزار نفر افزايش مي‌يابد

شش شهرستان تهران تخت بيمارستاني ندارد

انوشيروان محسني بندپي، استاندار تهران گفت متاسفانه برخي مسوولان ما هنوز تصور مي‌كنند تهران، استان برخورداري است؛ اين در حالي است كه ما در حدود شش شهرستان تخت بيمارستاني نداريم و اين موضوع در شهرستان پرديس مشاهده مي‌شود؛ البته ۱۶ بيمارستان در سطح استان در حال ساخت داريم ولي بايد به استان تهران نگاه متفاوتي داشته باشيم.وي خطاب به رييس سازمان برنامه و بودجه، درخواست كرد براي تجهيز ساختمان مديريت بحران استان تهران بودجه لازم اختصاص يابد.انوشيروان محسني بندپي در مراسم رونمايي از اسناد توسعه‌اي استان تهران گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران در طول ۴۰ سال گذشته با وجود توطئه‌هاي دشمن به استناد بررسي‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي و به بركت امام راحل، خون شهدا، منويات مقام معظم رهبري و همه دولتمردان تمامي توطئه‌هاي دشمن را خنثي كرده و در همه ابعاد شاهد تحولات عظيم در طول انقلاب اسلامي ايران بوده‌ايم.وي ادامه داد: آنچه ويژگي دولت روحاني بوده اين است كه در كنار توسعه انساني و علمي توجه به عدالت اجتماعي نيز مدنظر قرار گرفته است كه محوريت آن توسط سازمان برنامه و بودجه كشور راهبري شده است. برخورداري و بهره‌مندي ۱۱ ميليون حاشيه‌نشين در كشور تحت پوشش بيمه همگاني و همچنين افزايش سهم بخش سلامت از جمله اين موارد بوده است.وي تاكيد كرد: بايد از آقاي تركي به عنوان رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران به جهت تدوين اسناد توسعه‌اي استان بر مبناي مطالعات و كارشناسي تقدير كرد چرا كه به اين ترتيب آزمون و خطا در اين استان به پايان رسيده است. سند آمايش استان كه مهم‌ترين عنصر اثرگذاري در بخش‌هاي مختلف استان تهران است، قطعا نقش بسزايي در ادامه روند توسعه‌اي استان تهران خواهد داشت.

استاندار تهران ادامه داد: قوه محركه اقدامات انجام‌شده امروز اعتباراتي است كه به همه اين اقدامات سرعت مي‌بخشد و روند تكميل مطالعات توسعه‌اي استان تهران را موجب مي‌شود. محسني بندپي با اشاره به اينكه برخي وزرا با وجود بودجه در اختيار، سهمي را كه بايد، براي تهران قائل نمي‌شوند، اظهار كرد: در استان تهران ۸۵۰۰ كلاس درس تخريبي، ۱۷ هزار كلاس كمبود و ۱۱۰۰ كلاس از وسايل استاندارد گرمايشي برخوردار نيستند؛ اين در حالي است كه هر سال ۲۵۰ هزار نفر به جمعيت استان تهران اضافه مي‌شود و همزمان يك ميليون نفر از اتباع نيز در استان تهران حضور دارند كه ۱۱۰ هزار نفر از آنها دانش‌آموز هستند و به جمعيت دانش‌آموزي استان تهران اضافه مي‌شوند.

وي در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود به احداث ساختمان مديريت بحران در استان تهران اشاره كرد و افزود: از آقاي نوبخت درخواست مي‌كنيم به لحاظ اعتبارات كمك كند تجهيز اين ساختمان انجام شود تا در هنگام بروز حوادث بتوانيم در سطح استان هشدارهاي مورد نياز را به موقع به شهروندان بدهيم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون