• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4304 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

رييس‌جمهور در مراسم راهپيمايي 22 بهمن:

راه‌مان و قدرت‌نظامي‌مان را ادامه مي‌دهيم

حجت‌الاسلام‌ و المسلمين حسن روحاني، رييس‌جمهور كشور در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپيمايي چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي شركت كرد. او از ملت بزرگ ايران كه در هواي سرد و برفي و باراني در سراسر كشور به خيابان‌ها آمده و به دنيا نشان دادند كه پيوند ملت ما با انقلاب و امام و رهبري‌ همواره وجود دارد و مستحكم خواهد بود، قدرداني و تشكر كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، روحاني با بيان اينكه ملت ايران چهل سال پيش، از استبداد، استعمار و وابستگي‌ها رهايي يافت و توانست نظام جمهوري اسلامي را در اين سرزمين مستقر سازد، ادامه داد: «همچنين امسال در شرايطي جشن 22 بهمن را برگزار مي‌كنيم كه امريكاي جنايتكار، صهيونيسم و ارتجاع منطقه، مردم ما را تحت فشار تحريم قرار داده‌اند.»

به گفته او، در اين چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوي، دو سوم اين سرزمين را از ايران جدا كردند و اين بدان معناست كه رژيم‌هاي گذشته علاوه بر اينكه بر دين، فرهنگ، رفاه و زندگي مردم خيانت كردند، بر تماميت ارضي ايران هم خيانت كردند.

رييس‌جمهور گفت: «38 سال پيش زماني كه قدرت‌هاي جهاني صدام افلقي را تحريك كردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسياري از كشورهاي ديگر به ايران حمله كند، ملت رشيد و بزرگ ايران با فرزندان دلاورش از ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي و همه مردم در برابر همه جهان ايستادند. حاميان صدام به او وعده داده بودند كه ظرف يك هفته نظام جمهوري اسلامي ايران را سرنگون كند و به اصطلاح، خود صدام 3 روز بعد در اهواز و 7 روز بعد در تهران مصاحبه كند، اما ملت ايران در مقابل آنها ايستادند، 8 سال مقاومت كردند و پيروزي‌هاي عظيمي را در تاريخ ثبت كردند.»

رييس شوراي عالي امنيت ملي گفت: «امروز همه دنيا بداند قدرت جمهوري اسلامي ايران به مراتب از روزهاي رزم و جنگ و دفاع، بيشتر است و نيروهاي مسلح ما در تهيه انواع سلاح و مهمات آماده‌تر است به‌طوري كه اگر در زمان رژيم گذشته 5درصد سلاح و مهمات ما ايراني و 95درصد خارجي بود، امروز 85درصد تجهيزات و مهمات و نيازمندي‌هاي دفاعي كشور ما به دست نيروهاي توانمند و دلاور خودمان ساخته مي‌شود.»

روحاني با تاكيد بر اينكه براي تقويت قدرت دفاعي و ساختن انواع موشك‌هاي ضدزره، پدافند هوايي، زمين به دريا و دريا به دريا، هوا به هوا و زمين به زمين از كسي اجازه نگرفته‌ و نخواهيم گرفت، ادامه داد: «راه‌مان را و قدرت ‌نظامي‌مان را ادامه مي‌دهيم و نزد ملت ايران به صراحت مي‌گويم كه قدرت نظامي ايران در طول اين 40 سال و به‌ويژه در 5 سال اخير براي همه جهانيان شگفت‌آور است.»

به گفته رييس‌جمهور، در اين 40 سال پيشرفت در صنايع دفاعي، نظامي، موشك‌ها، جنگنده‌ها، هلي‌كوپترها، ناوچه‌ها، زيردريايي‌ها، تانك‌ها و نفربرها و سلاح انفرادي و هر آنچه نيروهاي مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نياز دارند و شهامت نيروهاي مسلح و انگيزه و تدبير و نقشه آنها همه جهانيان را شگفت‌زده كرده است.

رييس شوراي امنيت ملي در ادامه گفت: «در
5 سال اخير وقتي ايران اراده كرد، به ملت‌هاي عراق، سوريه، لبنان، فلسطين و يمن كمك كند، جهانيان ديدند كه دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌هاي منطقه و حمايت‌هاي ايران به پيروزي دست نيافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شكست‌هاي 20 ساله مداخلات خودشان در ايران كم‌كم از منطقه خارج شوند و ملت‌هاي منطقه بتوانند با آزادي راه خود را ادامه دهند.»

رييس‌جمهور حفظ تماميت ارضي و حراست از ايران عزيز را اولين دستاورد انقلاب اسلامي برشمرد و خاطرنشان كرد: «يك ميلي‌متر از خاك و آب‌هاي اين سرزمين به دشمن واگذار نشد و ملت ايران در برابر توطئه‌ها پيروز شد.»

رييس‌جمهور با بيان اينكه دومين دستاورد بزرگ اين انقلاب كه به آن مي‌باليم و افتخار مي‌كنيم، تغيير نظام مشروعيت در اين كشور بود، ادامه داد: «نظام مشروعيت در گذشته بر اين مبنا بود كه فردي براساس اينكه فرزند كدام پدر و از كدام طايفه و قبيله است، مي‌توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود كه اين نظام بر هيچ مبناي عقلي، شرعي و دموكراسي منطبق نبود. دستاورد جمهوري اسلامي ايران اين بود كه نظام مشروعيت را برمبناي اسلام و جمهوريت قرار داد و امروز تمام مسوولان جمهوري اسلامي ايران از مقام معظم رهبري گرفته تا رييس‌جمهور، اعضاي مجلس شوراي اسلامي، خبرگان و شوراها همه و همه با راي مردم و با صندوق آرا مسند مسووليت را به عهده مي‌گيرند.

او تاكيد كرد: «همه بايد حواس‌مان جمع باشد كه اگر در اين 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پيروز شديم، به خاطر اسلام و جمهوريت بود؛ اسلاميت و جمهوريت ما را حراست و حفاظت كرد.»

روحاني معتقد است: «اساس انقلاب اين بود كه فضيلت جاي رذيلت و اخلاق جاي ابتذال بنشيند. ايمان و معنويت، اساس انقلاب و قدرت و توان ديروز و امروز كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و هست. اگر ايمان نبود، انقلاب، انقلاب اسلامي نبود، انقلاب ايراني و ملي بود و آن وقت حتما اين انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها نمي‌توانست مقاومت كند. اسلاميت نظام تاييد اين نظام است و توانسته كشور و نظام را در برابر انواع خطرات حفظ كند.»

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت انتخابات و صندوق آرا گفت: «از سوي ديگر آنچه باعث شده است روز به روز مردم با وجود فشارهاي دشمن با نشاط بيشتر، مسير و آرمان خود را ادامه دهند، آن است كه هر دو سال يك‌بار پاي صندوق راي مي‌شتابند و افراد موردنظر خود را انتخاب مي‌كنند. صندوق آرا تضمين حفظ اين نظام است. هر كس هر نوع تغيير مي‌خواهد پاي صندوق آرا به دنبال تحقق آن است.»

او ادامه داد: «پاي صندوق آرا است كه مردم نظرات، ايده و راه‌شان را در تبليغات انتخاباتي اعلام كرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در رياست‌جمهوري و خبرگان و شوراها برمي‌گزينند و انتخاب مي‌كنند. حواس‌مان باشد، صندوق راي و انتخابات يكي از نعمت‌هاي بسيار بزرگ جمهوري اسلامي ايران است. اگر اين صندوق نبود، اگر صف طولاني در انتخابات نبود، دشمن مي‌توانست توطئه‌هاي مختلفي را عليه كشور طراحي كند.»

به عقيده روحاني، امروز در جامعه يك دموكراسي و مردم‌سالاري به معناي واقعي كلمه وجود دارد. نظام جمهوري اسلامي آن نظام و رژيمي نيست كه بگويد يك حزب و آن رستاخيز و هر كس خواهان آن نيست گذرنامه بگيرد و از ايران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات و رسانه‌ها در اين كشور آزاد هستند و همه مسوولان، مسوولان اجرايي، مسوولان نظارتي بايد با سعه صدر با انتخابات برخورد كنند. هر چه سعه صدر بيشتر باشد و راه را براي حضور همه افكار، احزاب و جناح‌ها آماده‌تر كنيم، نظام مستحكم‌تر خواهد بود.

رييس شوراي امنيت ملي با ابراز اميدواري به تصويب لايحه جامع انتخابات كه از سوي دولت به مجلس ارايه شده است، گفت: «در لايحه قانون جديد انتخابات به اين نكات توجه شده و اميدواريم با تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي، شاهد انتخابات‌ پرشورتري در آينده باشيم.»

به گفته روحاني، تنها كشوري هستيم كه بدون آنكه در برابر دشمن سر فرود بياوريم، از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد خارج شديم و اين قدرت ملت ايران و ديپلماسي ماست. تنها كشوري هستيم كه حق هسته‌اي‌مان در سازمان ملل و در شوراي امنيت تصويب شده و اين به معناي پيشرفت ملت ايران است.

او با بيان اينكه امروز نقش ايران در منطقه از هميشه تاريخ بيشتر است، ادامه داد: «هر كشور و ابرقدرتي هر سخني مي‌خواهد بگويد؛ اگر امنيت مي‌خواهند، ايران تنها كشوري است كه مي‌تواند به كمك ملت‌هاي منطقه بشتابد. بدون ايران هيچ‌گونه طرحي در اين منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ اين را استكبار جهاني، امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها بدانند كه اين پيروزي از آن ملت ايران خواهد بود.»

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش گفت: «به سياست شفافيت ادامه مي‌دهيم تا با فساد مبارزه كنيم. حمايت از اقشار مستضعف را ادامه خواهيم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهيم داد و جايگاه ايران را مرتفع‌تر خواهيم كرد. فضاي كسب و كار را بهتر از گذشته آماده مي‌كنيم و خصوصي‌سازي بنگاه‌هاي دولتي را ادامه مي‌دهيم.»

رييس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد:
«به زودي مردم شاهد خواهند بود كه دولت الكترونيك رفاه فراواني را براي مردم ايجاد خواهد كرد. بحران آب و محيط‌زيست را كنترل خواهيم كرد. فعاليت نهادهاي مالي از جمله بانك‌ها را تنظيم خواهيم كرد، همان‌طور كه موسسات اعتباري غيرمجازي كه اموال مردم را تاراج كرده بودند به طور كلي پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند. اين مسير و راه آينده است كه ادامه مي‌دهيم.»

به گفته او، مردم بزرگ ايران، امروز در يك جنگ رواني، تبليغي و اقتصادي در برابر دشمنان ايران كه با سبوعيت با مردم رفتار مي‌كنند، قرار داريم. اين مشكلات را بايد با همكاري يكديگر حل كنيم. هر جا پيروز شده‌ايم جايي بوده كه ملت و دولت در كنار هم، پشت سر رهبري قرار گرفتند. اگر در سال‌هاي اول انقلاب توانستيم، ترور و شورش را در اين كشور از بين ببريم و كشور را آرام كنيم، مردم، دولت و نيروهاي مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ هم همين‌طور بود و در تحريم هم با ايستادگي‌مان، با همراهي‌مان با همكاري و تعاون‌مان در برابر امريكا پيروز مي‌شويم.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: «نخواهيم گذاشت امريكا پيروز شود. امريكا دي ماه پارسال اعلام كرد كه ايران را به زمين مي‌زنم كه نشد. در ارديبهشت، مرداد و 13 آبان و در كريسمس و عيد سال مسيحي امسال اعلام كرد كه ايران را به زانو درمي‌آورد كه نشد. قول داده بود 22 بهمن همه سران فاسد رژيم امريكا در تهران باشند كه آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد. به دليل اينكه مردم ما متحد هستند، به خدا، حضرت
زهرا (س) و پيامبر (ص) و ائمه (ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ايمان دارند و پشت رهبري حركت مي‌كنند، بي‌ترديد در اين مبارزه موفق خواهيم بود.»

روحاني با اشاره به وجود برخي مشكلات در زندگي روزمره مردم، خاطرنشان كرد: «هرچند كه مردم ما امروز با مشكلاتي مواجه هستند اما با كمك هم اين مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت زيرا وضع امريكا به مراتب بدتر از آن چيزي است كه خودشان فكر مي‌كردند و وضع منطقه ما بسيار بهتر از آن چيزي است كه آنها فكر مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون