• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4304 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

راهپيمايي 22 بهمن 97 به روايت رسانه‌هاي خارجي

همزمان با پوشش گسترده راهپيمايي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، حضور گسترده مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي نيز به‌ همراه داشت. چنانچه ايسنا گزارش داد، يك پايگاه خبري لبناني موسوم به «العهد» در گزارشي با عنوان «۴۰ بهار؛ راهپيمايي‌هاي ميليوني در مناطق مختلف ايران» اين حضور گسترده را ميليوني توصيف كرد. اين پايگاه خبري در بخشي از اين گزارش تاكيد كرد كه مردم ايران شب گذشته (21 بهمن‌ ماه) نيز از پشت بام خانه‌هاي خود بانگ ‌الله‌اكبر سر دادند.

خبرگزاري رويترز نيز با انتشار بخش‌هايي از سخنراني حسن روحاني، رييس‌جمهوري در سالگرد پيروزي انقلاب گزارش داد: صدها هزار ايراني با شعار «مرگ بر امريكا» سپري شدن 40 سال از سقوط شاه را گرامي داشتند. رويترز با اشاره به اينكه ارتش ايران در ۱۱ فوريه ۱۹۷۹ (۲۲ بهمن‌ ماه) اعلام بي‌طرفي و آيت‌الله خميني نيز اعلام پيروزي كرد، گزارش داد: جمعيت زيادي از مردم ايران پرچم كشور را در دست داشتند و شعار «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسراييل» سر دادند. خبرگزاري فرانسه هم با اشاره به حضور گسترده مردم كشورمان در مراسم بزرگداشت پيروزي انقلاب، به نمايش موشك‌هاي كروز و بالستيك در جريان راهپيمايي ۲۲ بهمن اشاره كرد و نوشت: ايران از چهلمين سالگرد انقلاب به عنوان نماد پختگي در سنت اسلام ياد مي‌كند؛ سنتي كه پيامبر اسلام نيز در آن مبعوث شد. به گزارش اين خبرگزاري، راهپيمايي امسال در حالي برگزار شد كه به دليل خروج رييس‌جمهور امريكا از توافق هسته‌اي، روابط ايران و امريكا در بدترين شرايط خود قرار دارد و جمهوري اسلامي به‌دليل تحريم‌هاي امريكا با چالش‌هاي اقتصادي مواجه است.

خبرگزاري اسپوتنيك نيز در گزارش خود از برگزاري جشن پيروزي انقلاب اسلامي به انتشار بخش‌هايي از صحبت‌هاي رييس‌جمهور كشورمان درباره توسعه برنامه موشكي ايران پرداخت. اين خبرگزاري روس همچنين جزيياتي درباره روزهاي آخر منتهي به
۲۲ بهمن ارايه كرد كه به سقوط رژيم شاهنشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ ميلادي انجاميد. در اين ميان شبكه دويچه وله آلمان نيز با انتشار يك ويديو در حساب كاربري خود در توييتر، از وقايع سال‌هاي پيش از انقلاب و چگونگي
به پيروزي رسيدن تحركات انقلابيون تحت رهبري امام خميني در اين سال‌ها نوشت و گزارش داد كه مردم ايران پس از گذشت 40 سال از ۱۱ فوريه ۱۹۷۹، روز دوشنبه سالگرد اين انقلاب را گرامي داشتند. خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارش خود از اين مراسم، با چند تن از شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي گفت‌وگو و اظهارات آنها در دفاع از انقلاب اسلامي را منتشر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون